Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Prędkość podnoszenia szyb


kruppp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedno drobne pytanko

teraz przeszukalem cale forum i nie widzialem odpowiedzi :)

Chodzi mi zeby ktos sprawdzil jak u niego dziala mechanizm podnoszenia szyby. U mnie jest tak ze jesli zamykam jedno okno to predkosc zamykania jest ok, lecz jesli zamykam oba na raz to wyraznie zwalnia mniej wiecej trwa to z 10sec. Co to moze byc prad chyba ok bo jest tak zarowno na zgaszonym jak i zapalonym silniku??

moze jakies przekazniki a moze to poprostu normalne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest normalne...prad poprostu sie rozplywa na 2 odbiorniki zamiast na jeden i w efekcie sa wolniejsze

 

P.S. staraj sie tagowac tematy i lepiej opisuj temat, nie rob wiecej roboty moderatorom ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zwalniają przy zgaszonym silniku. Gdy silnik pracuje mogę zamykać wszystkie 4 szyby i idą prawie z tą samą prędkością.

Bardziej zastanawia mnie siła docisku szyby. Gdyby np. dziecko włożyło rękę między zamykającą się szybę, a ramę to co? :/

Kiedyś w Auto Świecie był test różnych marek pod tym względem. Pamiętam tylko, że wyniki były straszne. Nie daj Boże, żeby głowa, lub szyja się tam znalazła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no to jak to jest w koncu z tymi szybami?? maja jechac wolniej razem czy jak? bo szczerze to u kumpla w mazdzie 15sto letnie to widzialem ze juz calkiem powolutku jada do gory . Czy to nie ma zadnego zwiaku moze jakis silniczek przepalony albo co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej zastanawia mnie siła docisku szyby. Gdyby np. dziecko włożyło rękę między zamykającą się szybę, a ramę to co?
testowalem, caly czas napiera, w renault jest tak ze szyba automatycznie staje , w mojej p11 niema tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem porównywa prędkość domykania szyb można tylko i wyłącznie w aucie wprost z salonu a i nie zawsze bo nie wierzę żeby wszystkie silniki miały identyczne parametry, w aucie mającym kilka lat te prędkości zawsze będą różne, przecież szyba od kierowcy jest częściej używana niż np tylna lewa, stąd inne zużycie elementów od silniczka po uszczelki etc, jasną sprawą jest że prędkości będą różne w zależności czy zamykamy jedną szybę, czy więcej naraz czy silnik w aucie będzie działał czy nie, przecież to zależy od poborów prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba troche nieprecyzyjne bylo moje pytanie.

u mnie wszystkie szyby zamykaja sie z podobna predkoscia jak je zamykam osobno, sprawa ma sie inaczej jak zamykam np dwie przednie jednoczesnie wtedy obie wyraznie zwalniaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaje że koledzy stworzyli tu nowe teorie elektyczne

raczej upatrywał bym problemów w zaśniedzeniu połaczeń, ewentualnie w mechanicznej części podnośników, rolek itp - może powiedzenie kto smaruje ten jedzie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może powiedzenie kto smaruje ten jedzie pomoże

 

to nic nie daje.. mam dokładnie taki sam problem i żadne smarowanie nie pomaga czyśicłem smarowałem, myłem uszczelki, sprawdzałem czy nie jest gdzieś coś zagięte...

 

nowe teorie elektyczne

 

hehe to tylko taka mala abstrakcja jak napisałem :diabel: hehe tak wiec proszę tego neibrać na poważne tak do końca....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że jeśli zamykasz jedna szybę to prąd ma nei wiem mozę 12V.. a gdy zamykasz 2 naraz to napiędzie dzieli się na 2 silniki więc logicznie rzecz biorąc na jednym silniku masz 6V i na drugim też 6V czyli czas zamknięcia szyb będzie 2x dłuższy

 

czy jesteś tego pewien, co napisałeś ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jesteś tego pewien, co napisałeś ???

 

czy pewien.... na moje rozumowanie tak.. ale nie wiem dokładnie nie wiem jaki prąd płynie i o jakiej mocy. poza tym napisałem ze to abstrakcyjnie trochę opisałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jesteś tego pewien, co napisałeś ???

 

czy pewien.... na moje rozumowanie tak.. ale nie wiem dokładnie nie wiem jaki prąd płynie i o jakiej mocy. poza tym napisałem ze to abstrakcyjnie trochę opisałem ;)

Wielce abstrakcyjnie :diabel:

Wszystkie silniki szyb są połączone równolegle po przez odpowiednie wyłączniki. Oznacza to, że do każdego dochodzi 12V. Elektryczne szyby siedzą na jednym obwodzie z bezpiecznikiem. jeśli w którymś miejscu tego obwodu jest gorszy styk, lub zaśniedziała złączka, to przy uruchamianiu kilku szyb jednocześnie zwiększony opór elektryczny powoduje spadek napięcia i tym samym zwolnienie ruchu szyby. Jeśli dodatkowo mechanizm jednej szyby ma zwiększone opory ruchu, to zamykanie okien nie będzie równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznacza to, że do każdego dochodzi 12V. Elektryczne szyby siedzą na jednym obwodzie z bezpiecznikiem. jeśli w którymś miejscu tego obwodu jest gorszy styk, lub zaśniedziała złączka, to przy uruchamianiu kilku szyb jednocześnie zwiększony opór elektryczny powoduje spadek napięcia i tym samym zwolnienie ruchu szyby.

Nawet nie trzeba doszukiwać sie zaśniedziałych styków. Po prostu zwiększa sie dwukrotnie pobór prądu i musi zwolnić, w jednym samochodzie będzie to bardziej widoczne w innym mniej, nie wiem może zależy to od akumulatora/stopnia naładowania/pojemności a może ograniczeń instalacji elektrycznej co do natężenia prądu (napięcie oczywiście sie nie zmieni :)

Przykład: jak odpalasz samochód z włączonymi światłami to dlaczego przygasają?

Możesz powłączać wszystko co się da (radio oczywiście na maxa :) i na wyłączonym silniku podnieś szyby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa mam malutka prosbe tak odbiegajac od tematu :D a nie chce zakladac nowego watku hehe moze sie boje krytyki ze znowu cos nie tak tagowane itp :)

czy moglby ktos mi podeslac fotke tablicy rozdzielczej na maila lub dac jakiegos linka dodam ze chodzi mi nie o same liczniki a ogolnie cala tablice i dodatkowo jak ona wyglada w nocy czyli cche porownac ze swoja bo mam wrazenie ze brakuje mi podswietlania niektorych pokretel min te na srodku miedzy wentylatorkami z czerwona i niebieska kropa :D:D no i ogolnie czy podnoszenie szyb nie opwinno sie podswietlac

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podświetlone powinny być wszystkie przełączniki, pokrętła zegary i inne... jeśli brakuje podświetlenia w przyciskach podnoszenia i opuszczania szyb to po prostu sa spalone :)

 

dodatkowo wystarczy poszukać troche w archiwum..

 

użyj funkcji szukaj. to nie boli wręcz przeciwnie ;0

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=diody

 

kilka postów pod początkiem jest zrobione ujęcie tablizy i trochę dalej też jak dobrze pamiętam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za zainteresowanie ale jakiegos dziwnego linka mi podeslales bo moja primera jest z 97 wiec juz p11. A jakos mnie nie przekonuje stwierdzenie ze:podświetlone powinny być wszystkie przełączniki, pokrętła zegary i inne.

naprawde nie ma ktos fotki zrobionej przy wlaczonych swiatlach drogowych czy tam jakis zeby widac bylo min. czy pokretla od nawiewow maja podswietlanie, bo w moim przypadku szyby raczej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...