Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej w skrzyni


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bo olej w skrzyni też się wymienia, tylko że rzadziej niż w silniku. Ale ja wymieniłem bo ją naprawiałem. A teraz kumpel wyskakuje mi z takim pomysłem. No to widać że się mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

no wlasnie wymieniac olej w skrzyni czy nie?moj mechanik twierdzi ze nie wymieniac, wrecz stwierdzil ze powinien starczyc do konca zycia auta, po rozmowie w sklepie z czesciami do japoncow troche zglupialem bo gosc ktory wymienil olej pozniej wlozyl jakies 500 w naprawe skrzyni bo nowy olej narozrabial mu z jakimis uszczelkami - i bynajmniej w mojej glowie powstala zagwozdka typu "wymienic bo tak kaze zdrowy rozsadek czy lepiej nie wymieniac i nie narazac sie na dodatkowe klopoty/koszta".

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje syntetyczne do skrzyń biegów np. w niektórych niemieckich autach są dozgonnie, natomiast w japońcach , przynajmniej z mojej wiedzy Nissanie i mazdzie wymienia się. W książce napisane , że co 60 kkm.

Aha, olej ma byc zgodny z normą API GL4 albo API GL 4 i API GL 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie biegów w Nissanch są bardzo wrażliwe na jakość oleju. Polecam dokładnie taki olej jaki sugeruje producent czyli firmy Texaco, w instrukcji obsługi jest podany jaki typ.

Ja kiedyś zalałem skrzynię Castrolem, odpowiednikiem Taxaco i nie wiem oczywiście czy to z tego powodu, jakiś czas potem miałem problem z łożyskami w skrzyni.

 

Cena oleju Texaco jest podobna jak innych olejów więc lepiej nie eksperymentuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zalecany olej do skrzyni w sunny to API GL4 ostatnio wymieniałem w mojej nysce

Wymieniałem przegób zewnętrzny od strony kierowcy. No i jak wyjąłem półoś to olej wyleciał. Chciałem zapytać jaki koledzy mają korek do sprawdzania stanu oleju w skrzyni. Bo u mnie jest taki na klucz wpustowy (imbus) czterokątny (10x10mm) i za chiny nie mogłem takiego kluczan znaleźć i nie mogłem tego odkrecic. Wlałem przez rurke odpowietrzającą. Kupiłem HIPOL GL-4 Wchodzi 2.7l. do skrzyni przy moim sunny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebastianouri

jestem tu nowy ale zmienialem niedawno olej w skrzyni, samochod mial przejechane 203000km. wlalem valvoline 80W, w miejsce 2.3l czarnego i nieciekawie wygladajacego oleju i musze powiedziec ze skrzynia pracuje zupelnie inaczej niz wczesniej, przedewszystkim jest cichsza, dobrze przerzuca biegi i wyskakujaca piatka przestala wyskakiwac. tzn nie nalezy sadzic ze zawsze to wina oleju ale w moim przypadku na szczescie byla to wina malej ilosci oleju. weszlo 2.9l. co do hipola ktory kosztuje 11zl za litr to wole dolozyc 6 zl i miec valvolina ktory jakosciowo napewno jest lepszy. pozdrawiam wszystkich

 

[ Dodano: Pon 07 Sie, 2006 15:06 ]

apropo kluczy bo widze ze tez pojawil sie taki watek. w moim przypadku musialem sam sobie na szlifierce zrobic ten kwadratowy klucz do odkrecania wlewu oleju do skrzyni. tym ktorzy maja problem z odkreceniem powiem tylko tyle ze potrzeba stali narzedziowej bo inne mi sie po prostu skrecaly i zrywaly (jakis durny mechanik przy wkrecaniu wlewu posmarowal silikonem gwint). nawet przeznaczony do tych celow klucz kwadratowy sie ukrecil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez dorabiałem klucz, ale wszystkie się skręcały!! Nawet zeszlifowany imbus po szlifowaniu -stal staje sie miększa i tez się skręcał. Wziołem w końcu gwintownik 16 który ma końcówkę(10x10mm) i próbowałem -pękł i ukruszeł się . Po takich przejściach odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie biegów w Nissanch są bardzo wrażliwe na jakość oleju. Polecam dokładnie taki olej jaki sugeruje producent czyli firmy Texaco, w instrukcji obsługi jest podany jaki typ.

.

 

to ja poprosze o szczegoly , napisz prosze jaki oznaczenia ma ten olej firmy Texaco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie biegów w Nissanch są bardzo wrażliwe na jakość oleju. Polecam dokładnie taki olej jaki sugeruje producent czyli firmy Texaco, w instrukcji obsługi jest podany jaki typ.

.

 

to ja poprosze o szczegoly , napisz prosze jaki oznaczenia ma ten olej firmy Texaco

zalecany olej do skrzyni w sunny to API GL4 moze być Texaco lub innej firmy :D ostatnio wymieniałem w mojej nysce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Texaco Geartex S4 75W-90 - jest to pełny olej syntetyczny.

Ceny olejów są podobne, jak masz możliwość wybierz Texaco. Skrzynie w Nissanach są delikatne i często sprawiaja problemy (choć biegi w tych skrzyniach wchodzą znakomicie) więc jak nie musisz, to nie eksperymentuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. W moim sunny pojawiły sie problemy z wrzucaniem biegów po wymianie oleju na "TOTAL TRANSMISSION BV SAE75W80 API - GL-4+ " Nie mam pojecia jaki był poprzedno a musiałem wymienić bo starego nie zostało wiele , w niedługim czasie wyciekł prawie cały ( jakiś simering puścił ). Dodam że sprzegło było wymieniane na nowe jakieś 3 miechy wcześniej więc to nie powinno mieć zwiazku. Przed wymianą oleju ( którego było niewiele ) biegi wchodziły poprostu super a teraz jak jest właściwy stan tego właśnie TOTALA to są problemy. Nie sądzę iż w krótkim okresie w którym był niższy stan oleju nastąpiło tak drastyczne zużycie elementów skrzyni. Co robić , zostawić ten total czy znowu zainwestować troche grosza i zmienić na TEXACO ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie miałem większego wpływu na to co zostało wlane. Podczas mojej nieobecności wysłałem żonę do mechanika bo coś mi wcześniej zaczeło kapać , no i wlał.

Gdzieś w książce doczytałem że zalecają 80w90 API GL 5.

I jeszcze jedno , czy oznaczenia "API" mają większe znaczenie , czy zamiast GL 5 można zastosować GL 4 lub GL 4+ ?

 

[ Dodano: Pon 23 Paź, 2006 14:06 ]

Właśnie wylałem tego "TOTAL''a w kanał i zatankowałem SHELL SPIRAX SAE 80w90 API GL 5 , (2,8litra w cenie 25zł/litr). Sytuacja wróciła do normy i biegi wchodzą tak jak poprzednio czyli bdb a i wsteczny przestał zgrzytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.

Mam takie pytanko: czy ktoś ma jakieś doświadczenie z olejem MAXXUS 75W90 ? Jest on w niezłej cenie w IC. Alternatywą jest Mobilube 1 SHC 75w90(też bym prosił o opinie) ,ale jest prawie dwa razy droższy.Nie chcę wlewać mineralnego, a rzadko który syntetyk w tej cenie jest GL-4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

mam pytanie o simering skrzyni.. tam gdzie laczy sie skrzynia z półośką, potrzebuje wymienic i to z obydwu stron te simeringi bo juz sie poci...

 

tylko ze jak bylem w sklepie gosc kazal podawac wymiar.. bo nie maja do modeli dopasowane.. ktos sie orientuje jakich wymiarow ma sunny n14 1.4 GA14DE te simeringi ?

 

w sumie to z 20 zl sztuka kosztuje ale jest kilka typow wymiarowych to szkoda kasy wywalac i kupowac wszystko jak leci z nadzieja ze ktorys sie musi nadac:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no wlasnie nie mam, moj mechanior byl bardzo zajety i olalem temat na razie jak Ci nie wyje skrzynia i dobrze biegi wchodza i nie masz pol silnika w oleju to tez nie musisz sie z tym spieszyc ;) no ale zrobic mozna, jak bede mial to napewno sie pochwale tylko nie wiem kiedy to bedzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:

Pół roku temu wymieniałem skrzynię na regenerowaną - poszło jakieś łożysko, po wylaniu oleju wypłynęły jakieś kulki. Mechanicy zalali mi skrzynię Texaco półsyntetycznym - przynajmniej tak tłumaczyli.

 

Tydzień temu wybrałem się do Rumunii w Alpy Rodniańskie (za***iste serpentyny) i skrzynia mi ponownie poszła. Do naszych Rumuńskich przyjaciół dojechaliśmy na drugim biegu. Wróciliśmy bez auta z powodu barku używanej skrzyni na wymianę(tzn były do benzynowych silników - ale ja mam diesla). Za tydzień wracam tam ze skrzynią.

Jaki jest morał:

Problemów pewnie bym nie miał gdybym zalał skrzynie olejem API GL 4 80W 90 bo taki jest zalecany do naszych słoneczek.

Oleje mineralne od półsyntetycznych różnią się między innymi gęstością:

mineralne : gęstość : 897g/cm3

półsyntetyczne: gęstość 879 g/cm3

Czyli półsyntetyk jest rzadszy.

A z tego co się dowiedziałem łożyska w skrzyniach potrafią być wrażliwe na olej o trochę innych parametrach.

Oleje o oznaczeniach 75 W 90 to półsyntetyki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...