Gość hamas Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 mam klopoty z N16. Po przejechaniu 90 tys. kilometrow, serwis ASO mowi, ze mam zmienic lancuch rozrzadu. Czy powiecie mi jakie sa objawy klopotow z lancuchem. Do tej pory nie interesowalem sie tym myslalem, ze jest wieczny Auto nie zapala mi od razu musze pokrecic co najmniej piec szesc razy zeby nie stracilo obrotow i nie zgaslo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Kłopoty moga być po nieuzupełnieniu oleju silnikowego, ponieważ lampki w Nissanach zapalają sie poniżej minimum. Trzeba co jakiś czas sprawdzać. Objawem jest tarcie o obudowę. To dośc charakterystyczny dzwięk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Po przejechaniu 90 tys. kilometrow, serwis ASO mowi, ze mam zmienic lancuch rozrzadu. Jeśli 1.5 to postawiłbym na to, że mają rację. A wieczne to są w Maximach. Na minimum 300kkm. powinien wystarczyć. Jeśli chodzi o Nissany. akie sa objawy klopotow z lancuchem. Falujący obrotomierz. Przytrzymaj silnik np. na 3000 obr. - obroty mają stać w miejscu. A przy wyciągniętym łańcuchu wskazówka lata w granicach 500 obr. No i problemy z mocą. A za jakiś czas to i się pojawią problemy z uruchomieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hamas Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcingorzala Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Witam Niedawno kupiłem N16 z 2000 roku 1,8l Powiedzcie mi co ile producent zaleca wymianę rozrządu??? Może zna ktoś zakład w Warszawie lub okolicy gdzie można to w miarę tanio zrobić?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bazant Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Przy prawidłowej eksploatacji żywotność to ok 200-300kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Przy prawidłowej eksploatacji żywotność to ok 200-300kkm. A na czym polega ta prawidłowa eksploatacja dla łańcucha? Bo z tego co widać na forum i po serwisach, to chyba wszyscy źle eksploatują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Unikat Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Łańcuch w Almerach i primerach 1,5 i 1,8 to chyba słaba strona tych aut...nie ma reguły jeżeli chodzi o przebieg...czasami 40 tys i wystarczy zeby sie wyciągnła...a inni jeżdza 200 tys km i jest ok obiawów moze byc kilka , np.podwyższone spalanie , brak mocy , przerywana praca obrotomierza...jak juz ktoś wspomniał...i bardzo czesto po prostu kontrolka check z błędem czujnika połoożenia wałka rozrządu...co tez moze wskazywać na wyciagniety łańcuch!! co de eksploatacji...nie ma reguły jak juz napisałem... ktoś kiedys powiedział ze ma to związek z paliwem słabej jakości... ale nikt tego nie zweryfikuje jak jest naprawde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Prawidłowa eksploatacja, hmmm. Dla mnie jest to zalewanie syntetykiem+"delikatne" obchodzenie się z gazem i sprzęgłem+nieprzekraczanie 4500 obr bez nagłej potrzeby i bez nagłych zrywów i przyspieszeń. Lecz, któż tak jeździ? Dlatego rozrząd moim zdaniem, powinno się wymieniać po ok. 150-200 tys tak dla 'świętego' spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcingorzala Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Dzięki za pomoc Cóż z tego żę ja będę dbał o silnik jak nie wiem właściwie co ktoś z nim robił przez ostatnie 150tyś )) Więc pewnie przy pierwszym zastrzyku kasy będzie trzeba Pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hamas Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Witam ponownie Auto poszlo do naprawy. Nie mam kasy na wymiane rozrzadu wiec mechanicy zrobili cos dzieki czemu moge jezdzic. Z prawej strony silnika jest jakis czujnik przyczepiony do glowicy jedna sruba. Wzieli i przekrecili go wzgledem sruby i odsuneli go od gwintu tej sruby a caly czujnik jest dodaatkowo przytrzymany podkladka. Auto pali bez problemow tylko ta cala "naprawa" to chyba bardziej do maluch sie nadaje. Chyba musze nazbierac kasiorke i zmienic ten rozrzad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 czy zamiast łańcucha można założyć pasek? jaki to będzie miało wpływ na samochód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość igi Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Ja wczoraj bylem w Auto Tim po odbior mojej almerki N15. Wymienilem gorny lancuch rozrzadu, sprzeglo, oleje, filtry. Calosc kosztow czyli za czesci (org. japonskie) + prace zmiescilo sie w 1500zl Nawet wole nie myslec ile zaplacilbym w ASO. Lancuch byl do wymiany bo zlapal luz i slychac go bylo gdy silnik pracowal na luzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 czy zamiast łańcucha można założyć pasek? Chyba najlepiej będzie jak te pytanie pozostanie bez odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hamas Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Czy ktos moze mi powiedziec jakim to czujnikiem zabawili sie mechanicy i czy warto tak jezdzic. Angielska nazwa tego czujnika to prawdopodobnie camshaft position sensor. Jeston po prawej stronie glowicy ( na prawej sciance). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 camshaft position sensor Czujnik położenia wałka rozrządu (wałków). Przy wale korbowym też jest taki czujnik. Jeśli łańcuch się wyciągnie, następuje niezgodność wzajemnego położenia wałków i wału, przez co mamy właśnie takie anomalia jakie wystąpiły u Ciebie. Przez przestawienie czujnika wałka, bo właśnie to uczynili twoi dobroczyńcy, komputer został oszukany. Co będzie dalej to trudno powiedzieć. Takiego czegoś raczej się nie praktykuje. Może doprowadzisz teraz do tego, że łańcuch wyciągnie się na tyle, że się rozleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 czy zamiast łańcucha można założyć pasek? Chyba najlepiej będzie jak te pytanie pozostanie bez odpowiedzi. Dlaczego ? Nie ma głupich pytań. Może być pasek od spodni tylko mocny :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hamas Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Dzieki za pomoc B12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pers Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 hamas, mozesz mu dać punkt pomógł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 hamas, mozesz mu dać punkt pomógł Dzięki za wsparcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Znajomy ma pasek i nie narzeka, ASO mu założyło, podobno jeździ się tak samo, tylko trzeba go jak to pasek czasem wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Czy ktos z kolegow wymienial lancuch rozrzadu+napinacz w N16, w Warszawie na ul. Mrowczej. Ktos mi polecal ten warsztat ze niby lancuch+napinacz 480zl, robocizna 400zl. Jak tam robia czy nie naciagaja klienta na kase?. Slyszalem o Auto-Tim na ursynowie, ale ciezko sie tan dostac, bo sa oblegani. Ewentualnie czy ktos zna przyzwoity warsztat w Wawie, coby sie znal na tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Znajomy ma pasek i nie narzeka, ASO mu założyło, podobno jeździ się tak samo, tylko trzeba go jak to pasek czasem wymienić Pasek???? W N16??? :027: :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 w n15, dziwne troche nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Antylopnik Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Czy ktos z kolegow wymienial lancuch rozrzadu+napinacz w N16, w Warszawie na ul. Mrowczej. Ktos mi polecal ten warsztat ze niby lancuch+napinacz 480zl, robocizna 400zl. Jak tam robia czy nie naciagaja klienta na kase?. Slyszalem o Auto-Tim na ursynowie, ale ciezko sie tan dostac, bo sa oblegani. Ewentualnie czy ktos zna przyzwoity warsztat w Wawie, coby sie znal na tym. Ja wymieniałem rozrząd w ASO w Szczecinie - jedno co Ci powiem - nie wiem co robią w tym warsztacie ale w tym przypadku nie naciągaja na kasę. Ja zapłaciłem tyle za sam łańcuch... plus wymiana drugie tyle i jeszcze trochę... Moja Alma ma 200 tkm i po wymianie łańcucha jest jak nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.