Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Jazda bez zacisków hamulcowych z tyłu.


snowak1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Otagowałem i przeszukałem forum.

 

Mam takie pytanko - czy ktoś może praktykował jazdę ze zdjętymi zaciskami z tyłu? Chodzi mi o to, czy są jakieś przeciwskazania - chciałem je zdjąć, zaślepić przewody hamulcowe (duże tam jest ciśnienie?) - i chciałem tak kilka dni pojeździć - wiadomo że delikatnie bo z tyłu nie będzie hamulców, no i ręcznego nie będzie.

 

Moje tylne zaciski kwalifikują się do regeneracji lub wymiany, a że nie mogę znależć sensownych używek (jeden mechanik z Pruszkowa juz mnie miesiąc wodzi za nos więc odpuściłem), więc pozostaje mi regeneracja - czyli wysłanie na 3 dni do Słupska, więc znając życie tydzień ich nie będę miał. Potrzebuję auta i tak się zastanawiam, czy jest opcja delikatnej jazdy bez zacisków?

 

Uprzedzam odpowiedzi odnośnie zagrożenia jakie mogę stważać - tak wiem i zdaje sobie z tego sprawę i myślę że jeżdżąc naprawde delikatnie można spokojnie hamować tylko przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że się zapytam, to ile takie zaciski kosztują, że chcesz wysyłać do Słupska,

skoro regeneracja podobno koło 500pln za sztukę ?

 

mam problem z niedziałającym ręcznym na lewe koło i też w perspektywie zajęcie się tematem ew. wymiany.

 

a samej jazdy odradzam, bo o ile napęd można mieć na jedną oś, o tyle hamowanie z takimi

hamulcami może sie skończyć, że wyprzedzi cię tył.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżąc pomału tył mnie nie wyprzedzi - przy większej prędkosci to może się zdarzyć, chociaż podejżewam że nie jedno auto jeździ z niesprawnymi hamulcami z tyłu - one de facto bardziej stabilizują proces hamowania niż hamują... Ale uwaga o drobnej nieszczelności i braku hamulców jest jak najbardziej na miejscu - chyba faktycznie odpuszcze...

 

A odnośnie ceny za regeneracje - regeneruje je firma w słupsku - 470pln za sztuke w tym jest wysyłka w obie strony kurierem - i teoretycznie ma im to zająć 3 dni.

 

chyba jeszcze poszukam używanych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to elementów układu hamulcowego nie można naprawiać ;-) Można tylko kupować nowe części, nie używane ;-)

 

Ale jak znalazłeś, i tyle to kosztuje to sie ciesze że ja (mam nadzieje) jeszcze nie muszę.

 

Jeśli chcesz jeździć bez - przeżyjesz, nic strasznego, tylko zaślepić musisz to dobrze. Ciśnienie jest wysokie, i jeśli pójdzie nieszczelność to stracisz zupełnie hamulce. Niczego tam nie wcisniesz, musisz zakręcić coś na gwint i dobrze uszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio przerabiałem temat tylniego lewego ręcznego po wymianie klocków i tarcz, był ostatnio o tym temat, dostałem instrukcję od jednego u użytkowników mogę wstawić tu lub wysłać pw.

 

Bardzo proszę o przepis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko pochodzi od użytkownika rafp11 dla którego serdeczne dzięki:

 

 

 

Ta śrubka jest na zewnątrz zacisku, a dokładniej jest to ogranicznik pracy tej dźwigienki od ręcznego ( zaczepiona jest o nią ta sprężyna powrotna ). Jest ona z taką podkładką i ta podkładka nie pozwala podnieść tej dźwigienki. Po jej odkręceniu dało się tą dźwigienkę podnieść tak na ok 8-10 milimetrów i można było wyczyścić i nasmarować ośkę tej dźwigienki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na innym wątku ( Zaciski tylnego hamulca ) użytkownik Romario szukał odpowiedzi odnośnie tego czy zaciski z 1.8 pasują do 2.0. Niestety nadgorliwi moderatorzy na tym forum tamten wątek zamknęli gdyż nie był otagowany (rozwalają mnie Ci goście - cały czas zastanawiam się czy to forum jest dla ludzi czy to ludzie są dla forum), więc odpowiadam mu tutaj - może przeczyta o ile nie zwątpił już w sens używana tego forum.

 

 

Sprawdziłem w Nissan FAST - do wszystkich modeli WP11E rocznik 06-1999 -> 03-2001 są te same zaciski (part number 44001-8f800), jednak gdy wybrałem model P11E - czyli nie kombi, to dla rocznika 06-1999 -> 01-2001 dla silników GA16DE,QG18DE,CD20T,QG16DE były też stosowane zaciski o numerze 44001-2F500. Dla silnika SR20DE z tego zakresu dat i nie kombi były zaciski 44001-8F800 - czyli takie jak w kombi.

Troche poplątali, ale ogólnie wychodzi że silnik 2.0 i wszystkie kombi miały takie same zaciski.

Podaj mi swój VIN to Ci powiem jaki numer części będzie u Ciebie, jeśli Ci to cokolwiek ułatwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...