Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Elektroniczne urzadzenie sterujące w CD20


Gość Vendigo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

 

Na powyższy temat nie znalazłem żadnych konkretów w necie oraz w serwisówce do N15.

Otóż jestem posiadaczem Almery 96r 2.0D ściągniętej z Francji. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że samochód był bity i przeszedł poważny remont. Mój ojciec jeżdzi Primerą 93r. 2.0D. Suiektywne odczucia z jazdy moim i jego autem (jeśli chodzi o przyspieszenia) są zdecydowanie na korzyść Primery.

Almerka wydaje się znacznie bardziej mułowata, chociaż jest sporo lżejsza od swojej siostry :)

Po dłuższym śledztwie w tym temacie pojawiło się podejrzenie, że el. urz. ster. może być wogóle nie podłączone i nie wysterowywać elektrozaworu od kąta wyprzedzenia wtrysku, znajdującego się na pompie.

I tu pojawia się pytanie - Czy silnik wogóle pracowałby bez tego sterowania?

Jeśli tak, to czy różnica w przyspieszeniach, ze sterowaniem i bez, będzie znaczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku linka jak najbardziej występuje. EUS na podstawie sygnałów z czujnika prędkości obrotowej silnika i czujnika temperatury cieczy chłodzącej wysterowuje elektrozawór kąta wyprzedzenia wtrysku. Pytanie tylko, czy silnik bez tego sterowania będzie pracował poprawnie, a jedynie z mniejszą mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie pracował. Primera Twojego ojca, jak i moja nie posiadają czegoś takiego. Mamy tylko elektroniczny patent na świece żarowe. W Primerach z CD20 do pompy dochodzi jedynie plus włączający elektrozawór na pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, a do tej pory byłem przekonany, że zamiast linki posiadam potencjometr z przewodem elektrycznym...a może tym różnią się jednostki cd2.0d od cd2.0de, teraz to już mnie to zaciekawiło, może ktoś wie?

Gdzieś czytałem, że jednostka cd2.0de jest zabezpieczona przed wprowadzaniem na wysokie obroty na biegu jałowym, podobno osiąga wtedy maksymalnie 4tys obr/min, ale jaka może być w tym rola EUS? U mnie obroty na luzie nie są ograniczane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie pracował. Primera Twojego ojca, jak i moja nie posiadają czegoś takiego. Mamy tylko elektroniczny patent na świece żarowe. W Primerach z CD20 do pompy dochodzi jedynie plus włączający elektrozawór na pompie.

 

Jeśli tak, to w jakim celu stosuje się to sterowanie w Almerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eśli tak, to w jakim celu stosuje się to sterowanie w Almerze?
elektroniczny układ sterujący silnika odpowiada za włączanie świec żarowych, wyprzedzenie wtrysku, kontrolę wolnych i max. obrotów, oraz włączanie klimatyzacji.

A w jakim celu to wszystko? No cóż w dzisiejszych czasach praktycznie wszystko jest sterowane elektronicznie. Nie słyszałeś o lodówkach, które same sprawdzają jakich produktów brakuje? W razie czego automatycznie dzwonią do sklepów i zamawiają towary.

Czytałem na innym forum o gościu, który kupił sobie pralkę. Po pewnym czasie pralka wyświetliła Error code coś tam, cos tam. Pacjent zajrzał do instrukcji, a tam piszą ''Call to service''. No to zadzwonił. Przyjechał elegancki pan z laptopem, podłączył się do pralki, coś poklikał i pralka działa. Nie muszę dodawać, że zainkasował mniej więcej tyle co ASO Nissana :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...