Gość Buschido Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 W mojej n 15 1,6 16V HTB z 1995 r. od jakiegoś czasu obrotomierz nie funkcjonuje dobrze. Raz na wolnych obrotach wskazuje 8kobr, za jakiś czas idzie ze dwa tys. niżej i tak w kólko. Tylko od czasu do czasu wskazuje mniej więcej rzeczywyste obroty. Co może być zepsute? Jak można to naprawić? Czy źle wskazujący obrotomierz ma wpływ na spalanie i na osiągi samochodu? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Myślę, że wariowanie obrotomierza nie ma wpływu na spalanie. Napewno słyszysz pracę silnika i odczuwasz, że obroty nie rosną równolegle ze wskazówką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Winą są zimne luty na płytce obrotomierza. Japońskie sprzęty miały z tym problem w latach 90tych. Tak samo jak TV Sony czy inne. Musisz wykręcić zegary, wyjąć obrotomierz i poprawić wszystkie luty. Po tym będzie chodził jak nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matrix.m5 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Luty to mało prawdopodobne szczególnie w japońcach ale zawsze możesz sprawdzić, ale na 99% jest to kondensator na płytce pod obrotomierzem o ile pamiętam ma on wartość 1000qf /35V lub 25V ,niema znaczenia ile wolt ważne żeby nie było mniej niż 25V i najlepiej kup na 105 C(celcjusza to temperatura pracy standardowa jest na 85C).żeby go rozpoznać jak otworzysz obrotomierz to będzie on największy ze wszystkich kondensatorów.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Luty to mało prawdopodobne szczególnie w japońcach ale zawsze możesz sprawdzić, ale na 99% jest to kondensator na płytce pod obrotomierzem. Tak? Zapytaj jakiegoś elektronika jak np kiedyś było z TV Sony i zimnymi lutami. To samo tyczy się obrotomierzów w Nissanach. Na forum widać, że to częsty problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matrix.m5 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Sam jestem elektronikiem i naprawiam sprzęt, a na forum było już o obrotomierzach i poczytaj tam też moje posty ale że są zimne luty w elektronice to fakt i nikt temu nie zaprzeczy, ale jeśli chodzi o obrotomierz to naprawiałem już ich kilka w almekach.Pozdrawiam.Niech sprawdzi kolega ten kondensator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 No w sumie nie przekonamy się co to jest dopóki nie sprawdzi. Ja naprawiałem 2 obrotomierze w Sunny i zawsze powód był ten sam. W Almerach pewnie są tej samej firmy, więc możliwe, że to to samo. No ale kolega musi sam sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.