Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Uwalony alternator - powiedzcie czy mam racje.


Gość dj_opornik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

 

Nawiedziłem w tym tygodniu strony rodzinne zaalarmowany wylczym apetytem na akumulatory ze strony tatowej Primerki P10. Oględziny wspomożone miernikiem wykazały że przyczyną padania akumulatorów jest 3,5A prąd rozładowujący płynący jak się okazało przez alternator. Prąd ten zanikał po odłączeniu zacisku B+ lub odłaczeniu zasilania regulatora z D+. W czasie pracy silnika altek ladował ale można było na nim smazyć jajecznice.

Jako ze elektrykiem jestem od urodzenia przeto stwierdziłem że objawy wskazują na przepalenie jednej z diód dodatnich mostka (zwarcie). Czasu było mało więc szybko pojechaliśmy do pobliskiego Gorzowa po altek. Po zamontowaniu drugiego (używka) objawy były te same: 3,5 A w spoczynku i jajecznica na twardo przy pracy silnika.

 

Ze strony co niektórych osób padły podejrzenia że "nie znam sie i alternator był dobry".

Powiedzcie mi jakie jest wasze zdanie bo ja nie widze innej opcji, jeśli odłaczam alternator i pobór znika to jedyne co może być to właśnie uwalony mostek w alternatorze no nie?

 

Ile może kosztowac używany altek do 1,6 GA16DS w okolicach Wrocka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedz do zakładu gdzie naprawiaja alternatory. Ja za mostek placiłem ostatnio 70zł wraz z wymianą itd.

 

Sporo nie powiem ze nie, ale przynajmniej mam sprawdzony alternator a nie zastanawiam sie co dalej.

 

Jesli masz Alternator Hitachi to zadko sie psuje, jesli Magnetti Marelii to mostek i regulator lepiej zawsze woz ze soba w samochodzie, latwo sie je wymienia, a lubia sie sypac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym również proponował wymianę regulatora napięcia, bo może się okazać, że też jest już dziabnięty. U mnie uszkodzony regulator popsul alkumulator - poprosu ładowanie było za małe i zdechło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym również proponował wymianę regulatora napięcia, bo może się okazać, że też jest już dziabnięty. U mnie uszkodzony regulator popsul alkumulator - poprosu ładowanie było za małe i zdechło

 

Regulator tez nabyliśmy, bo szczotki już były bliskie końcowi. Dlatego zarządziłem zakup regulatora. Alternator trefny poszedł do zwrotu. Nasz zabrałem ze sobą do Wrocka i wymienie mostek. Myśle że na Gajowej albo na Dąbrowskiego będą coś mieli.

 

podjedz do zakładu gdzie naprawiaja alternatory. Ja za mostek placiłem ostatnio 70zł wraz z wymianą itd.

 

Sporo nie powiem ze nie, ale przynajmniej mam sprawdzony alternator a nie zastanawiam sie co dalej.

 

70zł z montażem to według mnie dobra oferta, wcale nie sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze mi ktos pomoze mam p10 16 slx i mam problem nie wiem jakiej mocy mam miec AKUMULATOR ??? z gory dzieki za pomoc

 

Do silnika 1.6 w zupelnosci wystarczy Ci akumulator o pojemnosci 65 Ah. Sam uzywam wlasnie takiego.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...