Gość dj_opornik Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Nawiedziłem w tym tygodniu strony rodzinne zaalarmowany wylczym apetytem na akumulatory ze strony tatowej Primerki P10. Oględziny wspomożone miernikiem wykazały że przyczyną padania akumulatorów jest 3,5A prąd rozładowujący płynący jak się okazało przez alternator. Prąd ten zanikał po odłączeniu zacisku B+ lub odłaczeniu zasilania regulatora z D+. W czasie pracy silnika altek ladował ale można było na nim smazyć jajecznice. Jako ze elektrykiem jestem od urodzenia przeto stwierdziłem że objawy wskazują na przepalenie jednej z diód dodatnich mostka (zwarcie). Czasu było mało więc szybko pojechaliśmy do pobliskiego Gorzowa po altek. Po zamontowaniu drugiego (używka) objawy były te same: 3,5 A w spoczynku i jajecznica na twardo przy pracy silnika. Ze strony co niektórych osób padły podejrzenia że "nie znam sie i alternator był dobry". Powiedzcie mi jakie jest wasze zdanie bo ja nie widze innej opcji, jeśli odłaczam alternator i pobór znika to jedyne co może być to właśnie uwalony mostek w alternatorze no nie? Ile może kosztowac używany altek do 1,6 GA16DS w okolicach Wrocka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJSzmer Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 dj_opornik, mialem to samo, i niestety JEST TO MOSTEK! nie ma innej opcji zrobili was w "rurę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 podjedz do zakładu gdzie naprawiaja alternatory. Ja za mostek placiłem ostatnio 70zł wraz z wymianą itd. Sporo nie powiem ze nie, ale przynajmniej mam sprawdzony alternator a nie zastanawiam sie co dalej. Jesli masz Alternator Hitachi to zadko sie psuje, jesli Magnetti Marelii to mostek i regulator lepiej zawsze woz ze soba w samochodzie, latwo sie je wymienia, a lubia sie sypac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Ja bym również proponował wymianę regulatora napięcia, bo może się okazać, że też jest już dziabnięty. U mnie uszkodzony regulator popsul alkumulator - poprosu ładowanie było za małe i zdechło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj_opornik Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Ja bym również proponował wymianę regulatora napięcia, bo może się okazać, że też jest już dziabnięty. U mnie uszkodzony regulator popsul alkumulator - poprosu ładowanie było za małe i zdechło Regulator tez nabyliśmy, bo szczotki już były bliskie końcowi. Dlatego zarządziłem zakup regulatora. Alternator trefny poszedł do zwrotu. Nasz zabrałem ze sobą do Wrocka i wymienie mostek. Myśle że na Gajowej albo na Dąbrowskiego będą coś mieli. podjedz do zakładu gdzie naprawiaja alternatory. Ja za mostek placiłem ostatnio 70zł wraz z wymianą itd. Sporo nie powiem ze nie, ale przynajmniej mam sprawdzony alternator a nie zastanawiam sie co dalej. 70zł z montażem to według mnie dobra oferta, wcale nie sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 mnie robił w sumie znajomy człowiek, nie wiem czy to cena rynkowa. Co do regulatora kupowalem kiedys sobie na zapas i woze ze sobą, 45zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj_opornik Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Mostek wymieniony, alternator jak nowy. Mostek kosztował 80zł więc cena 70zł z wymianą to dobra cena. Oczywiście zgodnie z przewidywaniami była walnięta jedna z plusowych diod (zwarta) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 ja już w tym roku troche ich wymieniłem niestety. Zwykle jak pojezdze gdzies w duże deszcze to zaraz mam problem z mostkiem i regulatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lece bo chce Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 moze mi ktos pomoze mam p10 16 slx i mam problem nie wiem jakiej mocy mam miec AKUMULATOR ??? z gory dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 u góry taki przycisk Szukaj jest co służy do szukania po forum ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 moze mi ktos pomoze mam p10 16 slx i mam problem nie wiem jakiej mocy mam miec AKUMULATOR ??? z gory dzieki za pomoc Do silnika 1.6 w zupelnosci wystarczy Ci akumulator o pojemnosci 65 Ah. Sam uzywam wlasnie takiego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lece bo chce Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 matt 28 nsliczne dzieki pozdrawiam WOJTEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.