Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Sunny 2.0 D 1992 r. wskaźnik temperatury


Gość winiu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie dawno kupiłem nissana sunny 2.0 diesel i mam problem ze wskazaniami temperatury wody. rano na zimnym silniku czujnik temperatury po 1 - 2 sekundach podnosił się do 1,4 wysokości skali i tam się zatrzymywał, pomyślałem sobie że to może problem z czujnikiem więc go wymieniłem na nowy. Teraz wskaźnik temperatury podnosi się w normalnym tempie ale też staje mniej więcej na 1/4 wysokości.(Sprawdzałem wskazania aż do momentu załączenia się wentylatora chłodnicy) Co to może być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm, no cóż chyba nie mam innego wyjścia - pogoda ostatnio nie zachęca do szperania w aucie.

 

[ Dodano: Pon 08 Paź, 2007 15:19 ]

A i jest dokładnie tak jak piszesz. Specjalnie grzałem silnik żeby zobaczyć czy wyżej będzie szedł wskaźnik, ale po wejściu na 1,4 poziomu nie chce dalej drgnąć.

 

[ Dodano: Pon 08 Paź, 2007 15:36 ]

a może to jakiś problem z masą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz kabelek od czujnika temperatury na silniku. Przy włączonym zapłonie zewrzyj ten kabel do masy. Wskazówka powinna wychylić się na max. Jeśli tak się nie stanie wskaźnik do wymiany.

a może to jakiś problem z masą ??

Gdyby to był problem z masą, to miałbyś też kłopot ze wskaźnikiem paliwa. Oba wskaźniki mają wspólną masę w zestawie zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz kabelek od czujnika temperatury na silniku. Przy włączonym zapłonie zewrzyj ten kabel do masy. Wskazówka powinna wychylić się na max. Jeśli tak się nie stanie wskaźnik do wymiany.
a może to jakiś problem z masą ??

Gdyby to był problem z masą, to miałbyś też kłopot ze wskaźnikiem paliwa. Oba wskaźniki mają wspólną masę w zestawie zegarów.

 

 

Cóż zrobiłem tak jak mi pisałeś. Wskazówka wychyliła się na max. Nie mam już pomysłu w takim razie. NO chyba że jest uszkodzony nowy czujnik temperatury, albo termostat i włącznik wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy czujnik nie musi być uszkodzony. Może być od innego auta ( inna charakterystyka )

Ja kiedyś poszedłem do sklepu prosząc o czujnik temp. do W10 D. Pan mi sprzedał, a po założeniu okazało się, że wskaźnik prawie w ogóle się nie rusza. Okazało się, że czujnik był od Almery. W katalogach zamienny, a w rzeczywistości nie działało jak trzeba. Wyjąłem wskaźnik i w domu podłączyłem do potęcjometru. Na tej podstawie ustaliłem, że czujnik powinien mieć oporność 1100 - 300 ohmów by wskaźnik płynnie chodził w całym zakresie. Kupiłem termistor NTC o oporności 1000 ohmów i wsadziłem go do obudowy starego czujnika. Termistor zalałem olejem silnikowym, a z zewnątrz po wyprowadzeniu kabelków żywicą. Od tamtej pory ( 8 miesięcy ) żadnych problemów ze wskazaniami.

 

Jeśli nie chcesz kombinować jak ja zrób tak: Weź potęcjometr 4,7 k. ohma i podłącz do masy i kabelka od czujnika. Zmniejszając powoli oporność ustal moment początku ruchu wskazówki. Następnie zmierz jaka jest oporność potęcjometru w tym ustawieniu i idź do sklepu po czujnik z taką opornością początkową

Przy okazji zmniejsz też oporność potęcjometru płynnie do 0. i tym samym sprawdzisz, czy wskaźnik płynnie chodzi i nie ma zacięć.

 

Jeśli przekombinowałem to sorry. Ja jestem takim dłubakiem amatorem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to czarna magia jestem tylko zwykłym chemikiem. :) Cóż, coś się wymyśli. Po eksperymentuję trochę w niedzielę, zobaczę co mi z tego wyszło. A jak mi się uda to nie omieszkam się pochwalić i podzielić tą informacją - na wszelki wypadek jakby ktoś w przyszłości miał takie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. A ja mam inny problem wskazówka jest ponad połowę, był wymieniany płyn, co to może być?

Kiedyś też miałem sunny 2.0D i jak pamiętam to wskazówka nigdny nie osiągneła połowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam kolegów. Zarejestrowałem się dziś, ale nissanka użytkuję od kilku lat. Mełem podobne przgody i przestrzegam przed zaufaniem tym wskazaniom, bo kiedyś omal nie uskwarzyłem silnika. Zajechałem do mechanika, a on tylko pokiwał głową z politowaniem, wymienił czujnik temperatury i powiedział że ma być w połowie skali. Tego się do dzisiaj trzymam. I w swoim kolejnym wymienię czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na logike biorąc - producent nie po to robi wskaźniki i ustala optymalną temp silnika a wskaźnik na połowę aby sobie wskazówka bujała na 1/4 :diabel: . Temp optymalna jest ustalona - tak jak tepm otwarcia termostatu i jak jest inaczej to jest źle.

ostatnio do braciak przyjechała p10 z 2.0D i wskazówka stała na 1/3 a woda się gotowała - wymiana termostatu i czujnika i wskazówka stoi na połowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam już drugiego sunnego 2.0D i w obu wskazówka stała deczko poniżej połowy. Skoro 2 auta mają tak samo to zakładam że tak ma być :D Nigdy nie miałem żadnych problemów z temp.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...