Gość winiu Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 nie dawno kupiłem nissana sunny 2.0 diesel i mam problem ze wskazaniami temperatury wody. rano na zimnym silniku czujnik temperatury po 1 - 2 sekundach podnosił się do 1,4 wysokości skali i tam się zatrzymywał, pomyślałem sobie że to może problem z czujnikiem więc go wymieniłem na nowy. Teraz wskaźnik temperatury podnosi się w normalnym tempie ale też staje mniej więcej na 1/4 wysokości.(Sprawdzałem wskazania aż do momentu załączenia się wentylatora chłodnicy) Co to może być ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiu Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Ale wskaźnik nie powinien znajdować się w połowie wysokości ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiu Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Hmmmm, no cóż chyba nie mam innego wyjścia - pogoda ostatnio nie zachęca do szperania w aucie. [ Dodano: Pon 08 Paź, 2007 15:19 ] A i jest dokładnie tak jak piszesz. Specjalnie grzałem silnik żeby zobaczyć czy wyżej będzie szedł wskaźnik, ale po wejściu na 1,4 poziomu nie chce dalej drgnąć. [ Dodano: Pon 08 Paź, 2007 15:36 ] a może to jakiś problem z masą ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Odłącz kabelek od czujnika temperatury na silniku. Przy włączonym zapłonie zewrzyj ten kabel do masy. Wskazówka powinna wychylić się na max. Jeśli tak się nie stanie wskaźnik do wymiany. a może to jakiś problem z masą ?? Gdyby to był problem z masą, to miałbyś też kłopot ze wskaźnikiem paliwa. Oba wskaźniki mają wspólną masę w zestawie zegarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiu Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Odłącz kabelek od czujnika temperatury na silniku. Przy włączonym zapłonie zewrzyj ten kabel do masy. Wskazówka powinna wychylić się na max. Jeśli tak się nie stanie wskaźnik do wymiany.a może to jakiś problem z masą ?? Gdyby to był problem z masą, to miałbyś też kłopot ze wskaźnikiem paliwa. Oba wskaźniki mają wspólną masę w zestawie zegarów. Cóż zrobiłem tak jak mi pisałeś. Wskazówka wychyliła się na max. Nie mam już pomysłu w takim razie. NO chyba że jest uszkodzony nowy czujnik temperatury, albo termostat i włącznik wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Nowy czujnik nie musi być uszkodzony. Może być od innego auta ( inna charakterystyka ) Ja kiedyś poszedłem do sklepu prosząc o czujnik temp. do W10 D. Pan mi sprzedał, a po założeniu okazało się, że wskaźnik prawie w ogóle się nie rusza. Okazało się, że czujnik był od Almery. W katalogach zamienny, a w rzeczywistości nie działało jak trzeba. Wyjąłem wskaźnik i w domu podłączyłem do potęcjometru. Na tej podstawie ustaliłem, że czujnik powinien mieć oporność 1100 - 300 ohmów by wskaźnik płynnie chodził w całym zakresie. Kupiłem termistor NTC o oporności 1000 ohmów i wsadziłem go do obudowy starego czujnika. Termistor zalałem olejem silnikowym, a z zewnątrz po wyprowadzeniu kabelków żywicą. Od tamtej pory ( 8 miesięcy ) żadnych problemów ze wskazaniami. Jeśli nie chcesz kombinować jak ja zrób tak: Weź potęcjometr 4,7 k. ohma i podłącz do masy i kabelka od czujnika. Zmniejszając powoli oporność ustal moment początku ruchu wskazówki. Następnie zmierz jaka jest oporność potęcjometru w tym ustawieniu i idź do sklepu po czujnik z taką opornością początkową Przy okazji zmniejsz też oporność potęcjometru płynnie do 0. i tym samym sprawdzisz, czy wskaźnik płynnie chodzi i nie ma zacięć. Jeśli przekombinowałem to sorry. Ja jestem takim dłubakiem amatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiu Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Dla mnie to czarna magia jestem tylko zwykłym chemikiem. Cóż, coś się wymyśli. Po eksperymentuję trochę w niedzielę, zobaczę co mi z tego wyszło. A jak mi się uda to nie omieszkam się pochwalić i podzielić tą informacją - na wszelki wypadek jakby ktoś w przyszłości miał takie problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boris.blank Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Odpuść sobie - u mnie jest tak samo. Mam 2.0D i dochodzi do max 1/3 skali i czy gorąco czy zimno tam już stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiu Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Jeszcze termostat wymienię, bo zauważyłem że woda odrazu idzie mi na pełen obieg, może mi to coś zmieni choć nie sądzę. Ale i tak dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Manjek Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Witam. A ja mam inny problem wskazówka jest ponad połowę, był wymieniany płyn, co to może być? Kiedyś też miałem sunny 2.0D i jak pamiętam to wskazówka nigdny nie osiągneła połowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mnemoniuk Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Pozdrawiam kolegów. Zarejestrowałem się dziś, ale nissanka użytkuję od kilku lat. Mełem podobne przgody i przestrzegam przed zaufaniem tym wskazaniom, bo kiedyś omal nie uskwarzyłem silnika. Zajechałem do mechanika, a on tylko pokiwał głową z politowaniem, wymienił czujnik temperatury i powiedział że ma być w połowie skali. Tego się do dzisiaj trzymam. I w swoim kolejnym wymienię czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Tak na logike biorąc - producent nie po to robi wskaźniki i ustala optymalną temp silnika a wskaźnik na połowę aby sobie wskazówka bujała na 1/4 :diabel: . Temp optymalna jest ustalona - tak jak tepm otwarcia termostatu i jak jest inaczej to jest źle. ostatnio do braciak przyjechała p10 z 2.0D i wskazówka stała na 1/3 a woda się gotowała - wymiana termostatu i czujnika i wskazówka stoi na połowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drejk Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Ja mam już drugiego sunnego 2.0D i w obu wskazówka stała deczko poniżej połowy. Skoro 2 auta mają tak samo to zakładam że tak ma być Nigdy nie miałem żadnych problemów z temp. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.