Gość halski Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Hej, Właśnie dziś zostałem unieruchomiony w centrum szczecina, podobno padł bendix, tak powiedział mechanik do którego doturlałem się po odpaleniu "na pych". Pytanie moje jest takie czy komuś z Was już to padło, czy to będzie droga naprawa, no i czy szukać nowych części czy lepiej czegoś używanego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bReko Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 mi padl w p11 , za naprawe u elektryka zaplacilem ok 200-300zl, a tym czasowo mozesz sprobowac mlotkiem popukac w rozrusznik i sprzekrec stacyjke aby nie odpalac na pych,u mnie zadzialalo Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derebere Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 kumplowi jak szwankowal rozrusznik to jakos dziwgnia zmiany biegow machal zeby jakis wstrzas spowodowac. ps na moje to nowke bym bral. i szczotki bym sprawdzil w rozruszniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Odstawiłem do warsztatu, mam nadzieje ze wszystko sprawdzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke11 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Ja w swoim N13 tez mialem problem z bendixem. Wymieniałem go juz dwa razy na jakis nowy nieorginalny. Pierwszy starczyl na 3 lata, drugi nadal dziala. Poza tym u mnie jeszcze wymieniłem elektrowłącznik. a co do pukania młotkiem i machania dżwignią zmiany biegów to tez coś słyszałem ze ponoć to troche pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 U mnie wymienili w warsztacie na nowy, ale nie wiem jakiej firmy zaplacilem 60 pln za część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Panowie też maiłem problemy z bendixem a mechanik powiedział ze koszt naprawy 120zł a jak dlamnie biednego studenta to sporo w chwili przypływu energi potraktowałem go młotkiem i <odpukać> smigam już tak 6 miechów i tylko 1 raz musiał dostać znów młotkiem :> pozdro i pamietajcie nic na siłe wszystko młotkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sokens Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 u mnie odzywa sie bendix jak sie zimniej robi lub jak jest wilgotno w lato mama z tym spokój jednak nosze sie niebawem z zamiarem wymiany tego ustrojstwa powiedzieli mi że to koszt jakis 200 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Ja zapłaciełem 58 złotych + wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sokens Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 a jak wyglada wymiana ? ciezka jest? niedoswiadczony mechanik da se rade? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 pewnie że sobie da rade to nic trudnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 U mnie gość wyjął cały rozrusznik, odkręcił bendix i w jego miejsce przykręcił nowy, i po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sokens Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 a ma ktos jakies foty i skróconą instrukcje spospobu wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fikolek Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Musze wyprostować temat bo nie wszyscy z was mają na myśli tę samą część -Bendix- czyli inaczej zazębnik lub wzębnik rozrusznika to ta wyskakująca zębatka i jej wymiana może być droga bo wiąże sie z rozebraniem całego rozrusznika na drobne ,natomiast wielu wielu z was opisuje szybką wymiane co wskazywało by na wyłącznik elektromagnetyczny przykręcony w zależności od modelu auta na dwie do czterech śrubek ,jego zadaniem jest wypychanie BENDIXA i przekazywanie za pomocą styków umieszczonych wewnątrz prądu do cewek rozrusznika ,do niego podłączone są wszystkie kabelki A dla tych co lubią młotkiem (co zresztą czasem pomaga) ale przyczyną mogą też być kończące sie lub zatarte w prowadnicach szczotki doprowadzające prąd do wirnika . Najlepiej jest wyciągnąć rozrusznik przejrzeć wszystkie części i potem diagnozować przyczynę niedomagania niż topić pieniądze kupując na wyrost . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Doctor Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Fikołek ma rację wyciągnąć rozrusznik i przejrzeć go najpierw, wyczyścić i nasmarować ruchome elementy, sprawdzić styki, kable dochodzące ro rozrusznika itp itd. czas wyjęcia rozrusznika to jakieś 20 minut a serwisówka jest na forum, nic trudnego naprawdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Ja przerabiałem już u siebie wymiane bendixa w p10. Rozrusznik wyciąga się od góry. Mocowamy jest na dwóch śrubach skierowanych w przeciwne strony. Pod jedną z nich podłączona jest masa z akumulatora. Po ich odkręceniu całość łatwo wychodzi. Trzeba rozrusznik lekko unieść do góry zeby odhaczyć go z "widełek" dociskających zębatke na wieniec. Potem wysuwa się go w strone lewego koła kierując lekko w dół. Nastepnie odłączasz kable od elektrowłącznika i jesteś w domu. Do odkręcenia tych śrub najlepszy jest klucz oczkowy. Z tego co pamiętam to chyba 17. Pamiętaj żeby zdjąć kleme z akumulatora. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rozauto Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Widzę że ktoś ci radził puknąć młotkiem ja tego nie radzę zajmuje się profesjonalną regeneracją i mam wielu klientów co wpada na taki pomysł ja im radze jebnąć się w łeb, po pierwsze naprawa rozrusznika dużo bardziej wzrasta zazwyczaj jeśli jest na magnesach to je kruszą a jak szczotki są na wykończeniu przez pukniecie poruszą się i kabelki dotkną komutatora wirnika robią zwarcie i wirniczek idzie z dymem jak toś potrzebuje z rozrusznikiem czy alternatorem pomocy niech pisze na gg 6342348 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.