Gość KAFAR Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Witam mam sekwencje Bigaza w almie N16 1.8. przebieg 82 000 km, a na gazie 70 000km. Dzisiaj w drodze do pracy kiedy depłem w pedał przyśpieszenia na ok 4500 obr/min, przełączył się na Pb i w trakcie jazdy nie chciał przejść z powrotem na LPG. Po przyjeździe do pracy, wyłączyłem silnik i zapaliłem ponownie przeszedł na Lpg bez problemu, po 2h zrobiłem to samo i znowu ładnie przeszedł na Lpg. Zadzwoniłem do serwisu Bigaza, powiedzieli że może być wina reduktora lub map-sensor koszt klikaset złociszy. Dodam że gaz zatankowany na Statoilu i oba filtry niedawno wymienione, niedawno też wymieniłem listwę wtryskiwaczy. Czy ktoś ma doświadczenie z takim przypadkiem??? Czekam na porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glocek Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Witam, Mi też się kiedyś przełączał w trakcie jazdy na Pb i nie chciał wracac na LPG. Chile postał i dał się przełączyć na LPG ... lub też nie, zdarzenia dość losowe. Okazało sie, że zasyfiony był trzpień cewki od elektrozaworu (tego przy pierwszym filtrze). Koszt to 100 PLN z czyszczeniem trzpienia, wymianą filterka + strojenie (po tych zabiegach autko jeździło nieznacznie lepiej, jednak paliło znacznie mniej). A tankuje też tylko SHELL bądź BP. Pewnie trafiłem kiedyś świeżo ponapełnianiu zbiornika i musiało zaciągnąć jakiegoś syfu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość knockout1 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Miałem kiedyś w innym aucie podobny problem, w czasie jazdy zaczął mi się przełączać na PB ale po przegazowaniu z reguły wracał na LPG. Okazało się, że przewód od termorezystora który jest przy reduktorze nie łączył i komputer przełączał na LPG bo myślał, że jest za niska temperatura. Życzę Ci żeby u Ciebie też okazało się że to jakiś błahy problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Okazalo sie, ze zasyfiony byl trzpien cewki od elektrozaworu (tego przy pierwszym filtrze). O ktorym filtrze mowisz tym od gazu wielkosci kolka o srednicy ok 4-5 cm, czy tym od fazy lotnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 spada Ci ciśnienie w listwie wtryskiwaczy poniżej progowego jak depniesz. - albo reduktor nie trzyma ciśnienia i przy większym zapotrzebowaniu na gaz nie wytrzymuje. - czujnik ciśnienia wadliwy - nieszczelność na listwie wtryskiwaczy - reduktor - programowo ustawione wysokie ciśnienie min progowe dla przełaczania na PB, przy zbyt niskim zadanym ciśnieniu roboczym reduktora. Jak się obniży poniżej progu system przełacza na PB (tak jakby gaz się kończył). Trza zapiąć laptopa - dać po garach pod górę i patrzeć co dzieje się z ciśnieniem na listwie wtryskiwaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glocek Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Okazalo sie, ze zasyfiony byl trzpien cewki od elektrozaworu (tego przy pierwszym filtrze). O ktorym filtrze mowisz tym od gazu wielkosci kolka o srednicy ok 4-5 cm, czy tym od fazy lotnej Ten od fazy ciekłaej (jak to określiłeś ten w kształci e kółka) Faktycznie po podłączeniu do kompa miał za niskie ciśnienie na reduktorze, tak jakby gaz się kończył. (tak jak pisał p_flori). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Komputer jest tak zaprogramowany, ze przelacza na pb z lpg przy wysokich obrotach, ale potem powinien wrocic na lpg. to moze byc problem programu. Z niełączącymi kabelkami tez sie spotkalem. W tym przypadku ciezko znalezc przyczyne. zaczalbym od kabela zasilajacy komputer gazowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 większość sekwencji zachowuje się tak, że jeśli spadnie ciśnienie w listwie, lub czujnik ciśnienia zarejestruje taki spadek ciśnienia system awaryjnie przełacza się na PB (tak jakby brakło gazu). Nie każdy system jednak "automatycznie" powraca na LPG po powrocie ciśnienia do wartości prawidłowych. To zależy od sterownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Dzisiaj znowu przy ostrym przygazowaniu ok.4500 obr. pezeskoczyl na Pb i nie chcial wrocic na Lpg. Dopiero jak wylaczylem i wlaczylem silnik to bez problemu wskoczyl na Lpg. Co sie dzieje do cholery????@#$%^%, poza tym pracuje normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viehu Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 U mnie tez tak jest ale przy mniejszej ilosci gazu, natomiast wraca sam, albo pomagam mu przycikiem przełacznika Lpg/Bp. Przyznam ze nie mam siły jeździc co chwile do gazowników - bo jak poprawią jedno to zawsze sp.... drugie. To zazwyczaj sa monterzy i nie pochyla czoła nad konkretnym samochodem. Przydał by sie ktos ze sprzetem do Lpg w naszych szeregach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 spada Ci ciśnienie w listwie wtryskiwaczy poniżej progowego jak depniesz.- albo reduktor nie trzyma ciśnienia i przy większym zapotrzebowaniu na gaz nie wytrzymuje. - czujnik ciśnienia wadliwy - nieszczelność na listwie wtryskiwaczy - reduktor - programowo ustawione wysokie ciśnienie min progowe dla przełaczania na PB, przy zbyt niskim zadanym ciśnieniu roboczym reduktora. Jak się obniży poniżej progu system przełacza na PB (tak jakby gaz się kończył). Trza zapiąć laptopa - dać po garach pod górę i patrzeć co dzieje się z ciśnieniem na listwie wtryskiwaczy. taki sam objaw mialem - wina: czujnik cisnienia, wymiana na gwarnacji w 10 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 dzisiaj mialem identyczny problem.Instalacja firmy KME.Zbiornik zapelniony do polowy.Wyjechalem z parkingu przejechalem moze ze 2 km i nagle pisk taki jakby sie skonczyl gaz no i kontrolki pokazywaly rezerwe i jazde na benzynie.Co go przelaczylem na gaz to zaraz wracal na benzyne i dziwnie mrugaly lampki(tak jakby cos nie laczylo,ale to chyba nie jest to,sam nie wiem).Do tej pory wszystko bylo w porzadku,gaz zawsze na orlenie lub statoil a filtr (ten maly) wymieniany w lipcu.Jak dojechalem do pracy(z jelonek na prage) przelaczylem go na gaz i juz wszystko bylo ok.Po 8 godzinach pracy odpalilem autko,przelaczylo sie normalnie na gaz i narazie(mam nadzieje) problem zniknal.Czego to moze byc przyczyna?co mozna wykluczyc? 1.filtr maly 2.filtr fazy lotnej 3.reduktor - listwa wtryskowa 4.elektrozawor 5.czuknik cisnienia 6.zasyfiony gaz? sam nie wiem.No i jeszcze jedno.Znacie jakis dobry warsztat w Warszawie ktory bylby w stanie to zdiagnozować? warsztat ktory zajmuje sie instalkami KME? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glocek Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 sam nie wiem.No i jeszcze jedno.Znacie jakis dobry warsztat w Warszawie ktory bylby w stanie to zdiagnozować? warsztat ktory zajmuje sie instalkami KME? Mi robila na rogu Dźwigowej i Wałowickiej. Moim zdanie znają się na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Ok, sprawdzona instalacja w najlepszym wedlug fachowcow w Wawie serwisie.Jak sie okazalo przyczyna mogl byc reduktor lub filtr.Po dokladnym sprawdzeniu okazalo sie iz zatankowany gaz by marnej jakości(o dziwo ORLEN) stad nagly spadek cisnienia i instalka "myslala" iz gaz sie skonczyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Ok, sprawdzona instalacja w najlepszym wedlug fachowcow w Wawie serwisie.Jak sie okazalo przyczyna mogl byc reduktor lub filtr.Po dokladnym sprawdzeniu okazalo sie iz zatankowany gaz by marnej jakości(o dziwo ORLEN) stad nagly spadek cisnienia i instalka "myslala" iz gaz sie skonczyl. bylem blisko ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 to nie marnej jakości tylko za mało propanu, pewnie dostwacy nie spodziewali sie tak prędkiej zimy - i dlatego LPG nie chce parować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 No i wreszcie po problemie. Bylem dzis u gaziarzy podlaczyli pod laptopa i stwierdzili ze brudny filter gazu. Nie chcialo mi sie wierzyc a jednak po wyjeciu filtra wypadlo mnostwo czarnegi syfu. Od poprzedniej wymiany ok. 20 000 km. spytali gdzie tankuje a ja im na to ze pod Carrefourem na targowku bo tam tanio- 2.19zl. Powiedzieli zeby omijac takie stacje szerokim lukiem i tankowac tylko na Shellu lub Statoilu. Koszt wymiany filtra+regulacji+wymiany jakiegos gowna przy elektrozaworze 140 zl. Podsumowanie: Dopoki sluzby kontrolne nie wezma sie za oszustow chrzczacych gaz, to lepiej tankowac tylko na duzych zachodnich stacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Miałem samochód z LPG - wymieniałem filterek co 10kkm - koszt około 20zł. Co do stacji to trzeba znaleźć dobrą, przy czym ta z logo wcale nie musi być dobra. Znalazłem taką małą stację gdzie na LPG lepiej jeździł niż na LPG firmowych stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Ostatnio większość stacji instalujących gaz zapewnia bezpłatne przeglady instalek co 10/15 tys. km - wtedy najlepiej od razu wymieniać filterek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 taaa przegląd za darmo, ale za filterek i wymianę to zapłacisz niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.