Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak ustawić pompę wtryskową?


Gość Ruda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam "malutki" problem z autkiem, a mianowicie:

pompa po naprawie, zamontowana na fabryczne oznaczenia a auto nie odpala. W związku z tym mam pytania:

 

Jak powinien być ustawiony tłok I-ego cylindra (w TDC czy niżej?)

 

Czy koło pompy przy takim ustawieniu ma pasować na blokadę?

 

Pozdrawiam,

Ruda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli była wyciągana tylko pompa, to nie powinno być problemu. Jak Ci wiadomo ( tak zakładam), odpada tu ustawianie początku wtrysku, bo pompa ma stałe położenie. Trzymamy się znaczków "C", które mają być odpowiednio zgrane. W tym położeniu TDC dla 1 tłoka wychodzi samo. No i pozostaje jeszcze odpowiednie założenie łańcucha między pompą a wałkami. No, to już według oznaczeń na ogniwach.

Kliknij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pompa ustawiana była na znaki fabryczne i dokładnie tak jak piszesz a auto i tak nie odpalało.

Dziś okazało się, że koło pasowe było przestawione (klin był ścięty).

 

Zobaczymy, czy coś się zmieni.

 

Dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam,

Ruda

 

[ Dodano: Pią 12 Paź, 2007 18:08 ]

Koło wymienione, autko odpaliło! ale z jakim bólem :| Strasznie długo trzeba było kręcić. Może ktoś ma jakiś pomysł, co jeszcze może być nie tak?

 

Za to jeździ jak burza :D (jak już odpali :/ )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś okazało się, że koło pasowe było przestawione (klin był ścięty).

Samo się nie przestawiło. Musiało być niedokręcone. A jeśli tak było, to... podejrzewam, że koło rozrządu na wale też jest przestawione i to nie jest jakieś nowum. Kwestia tylko w tym , czy silnik z poluzowanym kołem długo chodził. Wystarczy niecały ząb przestawienia i już będą anomalia. W końcu jest dokręcone tą samą śrubą. Na upartego, żeby się upewnić to jakby zdjąć koło pasowe i ewentualnie uszczelniacz, to szło by tam zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy już odpali to z wydechu wylatuje chmura białego dymu.

A co powiesz na pękniętą głowicę lub uszczelkę? To się zdarzało i nie było typowego bąblowania do wyrównawczego jak np. w CD20. Przebieg? Tylko, żeby stwierdzić ubytek płynu trzeba trochę kilometrów zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale autko ma równą kompresję na wszystkich cylindrach, co raczej nie byłoby możliwe przy uszkodzonej głowicy.

 

Co śmieszniejsze, znam podobny przypadek, takie samo autko, taka sama kompresja, tak samo ustawiona pompa, rozrząd i inne, a pali z półobrotu .. za to nie ma mocy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski OK? Na nie bym nie stawiał.

Co śmieszniejsze, znam podobny przypadek, takie samo autko, taka sama kompresja, tak samo ustawiona pompa, rozrząd i inne, a pali z półobrotu .. za to nie ma mocy :D

To już inny temat i chyba nie taki podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski OK? Na nie bym nie stawiał.

chyba jednak coś jest z tymi wtryskami, narazie nie wróciły, ale ..

Co śmieszniejsze, znam podobny przypadek, takie samo autko, taka sama kompresja, tak samo ustawiona pompa, rozrząd i inne, a pali z półobrotu .. za to nie ma mocy :D

To już inny temat i chyba nie taki podobny.

.. przełożyli "moje" wtryski do tamtego i przestał palić, za to chodzi jak burza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. przełożyli "moje" wtryski do tamtego i przestał palić, za to chodzi jak burza.

No to teraz wypada przełożyć z tamtego do Twojego i będzie więcej wniosków i pewności.

Teraz czekamy na decyzję, czy wtryski wracają czy zamawiamy nowe.

Jak coś będę wiedziała to napiszę.

Mam nadzieję, że w końcu się wyjaśni.

 

Pozdrawiam,

Ruda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały wtrysk kosztuje kole 1500 (regenerowany ~ 800).

Te 1500, to tak z grubsza? Ja się wywiedziałem i wyszło, że 1310. Może więc warto podzwonić do kilu ASO, a nawet i do Niemiec. Przecież to ma być jeszcze x 4.

Ponadto tzw. końcówek (jak np. do CD20, czy RD28) do tego silnika w ofercie Nissana nie ma, czyli ta regeneracja to taka jakby partyzantka. A może tylko umyte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy taka partyzantka. Regeneracje robią na podzespołach producenta danej części, niekoniecznie musi byc nią Nissan. W serwisie czasami ciężko dostać jakąkolwiek informacje, ja, żeby pozać cenę części, którą mi było trzeba musiałem podać numer części, bo nie mogli znależć na schemacie jednego z 2 zaworków, z czego jeden to był gaszak, z natury mniejszy od zaworu regulującego ciśnienie :D Normalnie komedia.

 

Zaworek do mojej pompy wtryskowej w serwisie kosztował 800zł bez przesyłki (był w Amsterdamie), natomiast u dealera firmy Zexel kosztował mnie 350zł razem z przesyłką (z Niemiec).

 

Co do regeneracji to jest zastąpienie zużytych elementów nowymi, jak np. regeneracja turbiny polega na wymianie całego wirnika, bez wymiany obudowy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...