Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] osłony amortyzatorów


Gość olgi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem u siebie w N15 popękane osłony amortyzatorów lub raczej strzępy tego co po nich pozostało. Czy warto wymieniać same osłony, czy lepiej poczekać i zrobić to razem z amorami? Jeśli pierwsza opcja wchodzi w grę to które osłony byście polecili? N15,98; 1,4 87KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Wymieniałem już dwa razy (praktycznie co roku) osłony na tylnych amortyzatorach. Problem jest znany. Z jednego amorka już się nawet się troszkę pociło. Ale jeszcze chodzi i jest sprawny. Chyba lepiej wymienić osłony (w sumie ok. 30-50zł) + robocizna (też w granicach 60zł za obydwie strony) niż ok. 300zł za amorki + to co wyżej. No chyba że amorki już siedzą poważnie, leje się z nich itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pojawiło się w czasie jazdy słyszalne skrzypienie przy przednim lewym kole, słychać wyłącznie przy dziurach, na prostej drodze nie. Na postoju gdy naciskam ciałem w tym miejscu na blachę nie słychać tego skrzypienia i nie odczuwam aby słabiej działał amorek niż prawy. Czy przypuszacie, że to jest poduszka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że jakoś mnie to nie rusza, Poprzedni user powiedział że oryginalne padły po 4 latach i nic z tym nie robił, Stwierdziłem że skoro wytrzymały 9 lat to jeszcze 3 pociągnąl, i jak widać na diagnostyce niewiele się pomyliłem. Sprawnośc mam 70%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplet osłon kosztuje 100 zł, komplet amortyzatorów tysiaka razem z wymianą. Więc decyzja należy do Ciebie, czy wymieniać amortyzatory szybciej bo się zniszczyły od piachu, soli i innych świnstw, czy jednak przedłużyć ich trwałość

W mojej almerze amortyzatory przejechały dwieście tysięcy kilometrów. Amortyzatory fabryczne, niewymieniane nigdy. Dodam, ze wylacznie po polskich drogach.

W tym czasie trzykrotnie poprzedni wlasiciel wymienial osłony. Ja juz nie wymieniam, bo amortyzatory już są tym razem kompletnie wybite. Ale jak wydam 800 zł na amortyzatory, to dołożę 100 zł na osłony, tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Saki ma w 98 % rację, gdyż jeśli chodzi o koszt amorków trochę bym się powykłócał...?

Bo faktycznie oryginalne do nissana mogą tyle kosztować i pojeździ sie na nich te 200 tysi.

Ale jaki właściciel planuje dziś docierać jedne i to samo auto 200 tysi???

 

W moim przypadku wymiana 2 amorków (Japońska firma)+ 2 osłony i robocizna w sumie zjadły mi 544Pln !!! Jazda na nich bez zarzutów no i w porównaniu z ww symulacją o PONAD POŁOWĘ TANIEJ.. pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saki ma w 98 % rację, gdyż jeśli chodzi o koszt amorków trochę bym się powykłócał...?

Bo faktycznie oryginalne do nissana mogą tyle kosztować i pojeździ sie na nich te 200 tysi.

 

W moim przypadku wymiana 2 amorków (Japońska firma)+ 2 osłony i robocizna w sumie zjadły mi 544Pln !!! Jazda na nich bez zarzutów no i w porównaniu z ww symulacją o PONAD POŁOWĘ TANIEJ.. pozdrawiam ;)

 

Kolego, ale Saki symuluje koszt całego kompletu, czyli 4 szt a ty piszesz tylko o 2 szt, czyli pomnóż sobie te twoje wydatki razy 2 i wyjdzie Tobie dokładnie tyle samo, ile Saki wyliczył :one:

 

P.S. Ja już dłuugo jeżdzę na Kayabach z osłonami w strzępach i jakoś nic na razie nie nawala..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi gdzie kupic gumy miedzy amortyzator a sprezyne :?: Na allegro takich nie ma, w sklepach tez nie maja.

 

Ja też potrzebuje je wymienić i też nie mogę nigdzie ich znaleźć.

Cz w okolicach warszawy ktoś z Was kupował te gumy ? - jak tak, to gdzie ? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Almerce wymieniałem ostatnio wszystkie gumowe osłony amortyzatorów, które wytrzymały ponad 12 lat (1,6 16V HB z 1995 r.). Po wymianie, ściąga mi samochód podczas jazdy w prawo. Czy po wymianie osłon korygowaliście także geometrię zawieszenia czy też nie było to konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, chytry dwa razy traci - nie będę tu pisał o roli tych gum, bo wiadomo od czego są i po co są. Nie polecam gum uniwersalnych JC AUTO: numer katalogowy A91002. W poprzedniej N15, '99 wymieniłem na takowe na wszystkich kołach i po przejechaniu 10tys km, się rozwaliły - dramat, badziewie. Więc warto kupić oryginały - koszt kompletu to okolo 700PLN, również sprzedają na sztuki np. przód do GTI - to 160PLN, ale robisz to raż i masz spokój na kolejne parę lat. Po wymianie należy zrobić ponownie zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty wogóle masz pojęcie o temacie ??

 

Zastanów się wcześniej dwa razy przed zadawaniem tego typu pytań. Kwestionując czyjeś stwierdzenie może byś tak mądralo uzasadnił to co mówisz. Bo wydaję się że nie wiesz a tylko Ci się wydaję że wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie chlopaki chyba niedogadaliscie.

Jesli dobrze rozumiem jedni pisza o oslonach amortyzatorow rzekomo oslaniajacych przed blotem itd.

Drudzy rozumiem pytaja i odpowiadaja o gumach ktore sie daje skrecajac sprezyne na amortyzatorze.

Te drugie i u mnie kwalifikowaly sie powoli do wymiany ostatnio jak zmienialem sprezyny.

Wyszedl galimatias, wezcie to sprostujcie zamiast sobie dogryzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty wogóle masz pojęcie o temacie ??

 

Zastanów się wcześniej dwa razy przed zadawaniem tego typu pytań. Kwestionując czyjeś stwierdzenie może byś tak mądralo uzasadnił to co mówisz. Bo wydaję się że nie wiesz a tylko Ci się wydaję że wiesz.

 

Przeczytaj dobrze temat to bedziesz wiedział o czym jest mowa a jeśli nie jestes w stanie to wyjasnię:

Temat dotyczy osłon amortyzatorów a nie gum pomiedzy sprężynami a amortyzatorem :!:

W przypadku osłon to zbieżności nie ma potrzeby ustawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dobrze temat to będziesz wiedział o czym jest mowa a jeśli nie jestes w stanie to wyjasnię:

Temat dotyczy osłon amortyzatorów a nie gum pomiędzy sprężynami a amortyzatorem

Słuchaj Speeder, po raz kolejny kwestionujesz bezpodstawnie moją wypowiedz sugerując dodatkowo coś o czym nie mówię. 1. Gdzie, w którym miejscu mego posta jest info o innych gumach niż osłonach? 2 Jeśli nawet temat dotyczyłby gum między sprężynami a amortyzatorem, to i tak demontaż i montaż przebiega w podobny sposób jak przy wymianie osłon gumowych.

Jeśli czegoś nie wiesz lub nie rozumiesz po prostu nie uczestnicz bo zaśmiecasz forum, które służy do wymiany opinii po to aby wiedzieć lepiej i więcej. Niektórzy więc nie wymienią gum – bo po co? Nic się nie stanie, pewnie. Inni wolą- jak ja, aby ich almera długo i sprawnie jeżdziła więc będąc świadomi prawidłowej eksploatacji i serwisu i gumy te wymienią. Podobnie jest ze zbieżnością, bo skoro całą piasta wisi odkręcona przy wymianie to nie zaszkodzi zrobić później zbieżność – po prostu dla swojej pewności. O czym pewnie nie wiesz, a tylko wydaje Ci się że wiesz. Dodatkowo jeszcze zabierasz mi czas na odpisywanie na twoich niskich lotów wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...