Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Pytanie o akumulator i hamulce.


voseba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam kilka pytań do użytkowników almery n16 2.2disel.

 

Czy ktoś z użytkowników forum mógłby mi powiedzieć cokolwiek na temat akumulatora na podstawie poniższego zdjęci: są to jedyne oznaczania, jakie widać na akumulatorze:

 

 

Autko przyjechało na wiosnę z Niemiec, do tej pory nie miałem żadnych problemów z akumulatorem. Teraz, gdy zrobiło się zimno, jak przekręcę kluczyk, zgaśnie kontrolka od świec i odpalam to upływa trochę więcej czasu niż zawsze. Czy to jest normalne zachowanie, czy powinienem się martwic? Klemy były pokryte jakimś białym nalotem, wyczyściłem je, ale nalot pojawił się znowu. Niestety nie mam pinu do radia wiec odłączenie akumulatora raczej nie wchodzi w grę. Czy istnieje może jakaś możliwości podtrzymania napięcia, aby radio się nie zablokowało?

 

ac343e2415b27cc9m.jpg

 

Kolejny problem to stuki w tylnim zawieszeniu. Auto było na przeglądzie, geometria, zbieżność, amortyzatory, wszystko ok. sprawdzane w 2 różnych serwisach, w obu wyszło ze jest wszystko ok. klocki hamulcowe są wymienione, tarczę chyba też, co do tego nie mam 100% pewności. Wracając do stukania. Jak jest sucho to stuki są delikatne, natomiast, jeżeli spadnie deszcz stukanie się nasila. Najbardziej słychach je przy hamowaniu, w momencie puszczenia pedału hamulca. Podczas jazdy wszystko jest oki, nic nie hałasuje. Ostatnio po deszczu odkręciłem koło i dokładnie przyjrzałem się hamulcowi przy tylnim prawym kole.

 

0b5ec9c8b87ad715m.jpg

Wszystko wyglądało ok, nie było widać żadnych luzów, wszystkie śruby dokręcone. Jak zwolniłem ręczny i zacząłem obracać tarczą pojawiły się schody. Tarcza była luźna, pracowała na 4srubach, do których przykręca się koło. Obracając koło w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara wszystko było ok, ale jak obracałem zgodnie z kierunkiem, przy każdym obrocie, w tym samym miejscu pojawiał się opór, którego nie było przy obrocie do tyłu. Zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem i opisuje to, co widziałem. Czy ktoś mi może wyjaśnić, w czym tkwi problem?

 

Pozdrawiam. Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy były pokryte jakimś białym nalotem, wyczyściłem je, ale nalot pojawił się znowu.
- posmaruj klemy po oczyszczeniu wazeliną techniczną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam kilka pytań do użytkowników almery n16 2.2disel.

 

Czy ktoś z użytkowników forum mógłby mi powiedzieć cokolwiek na temat akumulatora na podstawie poniższego zdjęci: są to jedyne oznaczania, jakie widać na akumulatorze:

 

 

Autko przyjechało na wiosnę z Niemiec, do tej pory nie miałem żadnych problemów z akumulatorem. Teraz, gdy zrobiło się zimno, jak przekręcę kluczyk, zgaśnie kontrolka od świec i odpalam to upływa trochę więcej czasu niż zawsze. Czy to jest normalne zachowanie, czy powinienem się martwic? Klemy były pokryte jakimś białym nalotem, wyczyściłem je, ale nalot pojawił się znowu. Niestety nie mam pinu do radia wiec odłączenie akumulatora raczej nie wchodzi w grę. Czy istnieje może jakaś możliwości podtrzymania napięcia, aby radio się nie zablokowało?

 

Ja bym radzil wymienic poprostu przewody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam kilka pytań do użytkowników almery n16 2.2disel.

 

Czy ktoś z użytkowników forum mógłby mi powiedzieć cokolwiek na temat akumulatora na podstawie poniższego zdjęci: są to jedyne oznaczania' date=' jakie widać na akumulatorze:

 

 

Autko przyjechało na wiosnę z Niemiec, do tej pory nie miałem żadnych problemów z akumulatorem. Teraz, gdy zrobiło się zimno, jak przekręcę kluczyk, zgaśnie kontrolka od świec i odpalam to upływa trochę więcej czasu niż zawsze. Czy to jest normalne zachowanie, czy powinienem się martwic? Klemy były pokryte jakimś białym nalotem, wyczyściłem je, ale nalot pojawił się znowu. Niestety nie mam pinu do radia wiec odłączenie akumulatora raczej nie wchodzi w grę. Czy istnieje może jakaś możliwości podtrzymania napięcia, aby radio się nie zablokowało?

 

Ja bym radzil wymienic poprostu przewody[/quote']

 

nie dramatyzuj z tymi pinami do radia, w każdym serwisie car audio i alarmy odkodowanie radia kosztuje 10 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator jak akumulator 12V 65 amperogodzin... podjedz do ASO niech CI dadza pin do radia i sproboj naladowac akumulator, ja mialem podobnie w 100nx i ktoregos pieknego dnia po prsotu mu się padło że nie chcial krecic :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wyjmowałem radio i akumulator i nigdy nie wołało PINu. Pewnie pin jest zapisany w komputerze i jak sie podłączy inne radio to w tedy pyta o podanie.

 

Jeśli chodzi o akumulator to miałem identyczny jak na zdjęciu(auto tez z niemiec), wytrzymał roczek. Ja bym go wymienił bo zima idzie i pewnego poranka może być zonk (tak własnie było u mnie)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jeżeli na klemie akumulatora ,,+,, pojawia się nalot to jest to sygnał że coś się z akumulatorem zaczyna niedobrego dziać i trzeba myśleć o wymianie, ewentualnie sprawdź gęstość elektrolitu i naładuj (powinna wynosić ok. 1.26 g/cm3) . Co do radia też nie mam kodu a akumulator już odłączałem kilka razy nawet na kilka dni i radio działa. Rozprogramowują się tylko stacje radiowe, ale do zaprogramowania nie potrzeba pinu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest 67Ah nie 65. Ponadto wywal go jak najszybciej w diabły. To szajs i dodatkowo 65 Ah z tego co patrzyłem jak zmieniałem to za mało jak na 2.2 Di. Jeżeli chodzi o akumulator i ranne starty po wymianie na Varte 95Ah ustąpiły mi wszelki problemy z porannymi startami. Też miałem wydłużające się zapalanie i trochę mnie to martwiło. Okazało się, że słaby akumulator był powodem. Doraźnie możesz spróbować oczyścić klemy i naoliwić je (na parę dni starczy) no i dolać destylatu do środka, ale zważywszy na temperatury na zewnątrz z tym akumulatorem świetlanej przyszłości ci nie wróżę.

Do grzesis: nalot to się będzie pojawiał koło + i - co oznacza zasiarczenie akumulatora spowodowane tym, że zbyt szybko ulega rozładowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...