Gość tsikatch Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Witam serdecznie szanownych klubowiczów. Samochód: Nissan Micra K11 1.3i 1995 przebieg: circa 120 000km [licznikowe, faktyczne pozostanie dla mnie tajemnicą g;) ] paliwo: PB [tankuję wyłącznie na BP], brak instalacji gazowej spalanie w mieście: ok. 7-8l spalanie w trasie: ok. 5-6l olej: syntetyczny Mobil1 5W-50 brak jakichkolwiek problemów z silnikiem [dynamika etc], aż do dzisiaj... g:( Problem: Samochód został okazany mechanikowi celem oceny stanu rozrządu. Mechanik stwierdził, iż wymiana rozrządu jest konieczna. Zakupił więc potrzebne części [zamienniki] i wymienił rozrząd [w tym paski klinowe], przy okazji uszczelniając silnik. Dziś odebrałam samochód i po próbnej jeździe niemal zasłabłam - silnik generuje nie więcej niż 30%-50% mocy w całym zakresie obrotowym. Charakterysztyczne jest niezbyt silne, lecz wyraźnie wyczuwalne dławienie, które przypomina silnik otrzymujący zbyt mało paliwa [względnie powietrza, co obcina dawkę - można powiedzieć, że jeździ jak TDI z kompletnie źle mierzącym przepływomierzem]. Ponadto, bardzo charakterystyczny jest fakt, że z chwilą gdy popuszczam pedał gazu, to silnik nabiera nieco więcej mocy [co i tak jest połową 75PS] - innymi słowy: im bardziej wciskam pedał gazu, tym bardziej dławi się silnik/wolniej jedzie. Najistotniejsze jest jednak to, że niemal 48h moja K11 była wzorem 75koni mechanicznych, a po wymianie rozrządu zostało ich ledwie kilka... Zwróciłam uwagę, iż wtyczka pod filtrem paliwa [jak mniemam od przepływomierza] jest cała nasiąknięta/ubrudzona olejem. Zwracam się zatem do Was - na co zwrócić mechanikowi uwagę, czy przyczyna może leżeć po stronie złych ustawień/regulacji po wymianie rozrządu? Z góry dziękuję za każde słowo, [załamana] tsikatch g:| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 może leżec po stronie rozrządu ale myśle że w tym przypadku nadgorliwość mechanika jest przyczyną usterki. pewnie wypioł wszystkie wtyczki i postanowił je zakonserwować WD40 :zly: radze zrobić podobną czynność ale uzyć preparatu odtłuszczającego (benzyna ekstrakcyjna) lub specjalnego środka do konserwacji styków elektrycznych a następnie osuszyć dokładnie kostki urzywając sprężonego powietrza. :one: jednak jeśli to nie pomożę to zostaje sprawdzić przepływomierz, filtr paliwa, TPS, pompe paliwa, czujnik temperatury no i felerny rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brachu_ Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Jak dla mnie proste - jedziesz i zostawiasz mu spowrotem auto. Sam na razie nic nie dlub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusek Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 a jak nie pomoze to co koledzy wyzej pisali to proponuje udac sie do mechanika i niech jeszcze raz sprawdzi ustawienie łancuchow rozrzadu.jak juz gdzies pisałem w mojej były podobne objawy chodziła jak traktor i nie wkrecała sie na pełne obroty. wystarczyło ustawic rozrzad jeszcze raz.był przestawiony o jeden zabek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tsikatch Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi g:). Samochód został u mechanika tak, że jutro będzie on szukać przyczyny. Poza tym, nie jestem na tyle odważna, bym sama naprawiała moje szczęście... g:~ Mechanik wspomniał dziś o możliwości zapchania katalizatora [właśnie sobie przypomniałam], lecz to chyba mało możliwe... g:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 taaa, po wymianie rozrządu katalizator sie zapchał... co cukru nasypał do baku. Nigdy nie wierz żadnemu papudrokowi a może coś Ci podmienił?? spieprzył z rozrządem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tsikatch Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Chyba nie podmienił, bo od dawna naprawiam tam wszystko i moi znajomi też i nigdy nie bylo problemów. Zobaczymy co powie teraz. Ma nad czym myśleć bo moje autko zachowuje się bardzo dziwnie. Mam nadzieję, że to tylko błąd w założeniu tego rozrządu. :709: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brachu_ Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 tsikatch, tak na zdrowy rozsadek, oddalas calkiem sprawne auto. Wymieniony zostal naped rozrzadu. Nagle odbierasz niesprawne auto, a mechanik, ktory je robil mowi, ze katalizator jest zapchany. Dla mnie gosc ostro sciemnia. Nie wiadomo czy rozrzad faktycznie nadawal sie do wymiany. Jak tylko odbierzesz sprawne auto, zapomnij o jego istnieniu! Wiekszosc z nich to partacze i oszusci. I pamietaj, nie daj wmowic sobie, ze nagle uszkodzeniu ulegla jakas czesc, ktora przed wjazdem w brame warsztatu mechanika byla sprawna! Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tsikatch Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 brachu_, masz rację - zacznę podchodzić z większym dystansem do mechanika. W najgorszym wypadku skończy się w ASO. W każdym razie, będę na bieżąco informować o tym, co nowego dowiem się o ewentualnej przyczynie takiego stanu rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brachu_ Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 ASO rowniez omijaj szerokim lukiem - czesci i naprawy maja w kilkukrotnie wyzszych cenach niz w warsztatach nieautoryzowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 i wymienił rozrząd [w tym paski klinowe] Poproś o stary rozrząd (przynajmniej do obejrzenia - jak to wygląda za co płacisz). Jeśli dostaniesz/zobaczysz jakieś paski a nie łańcuch, to mechanik jest oszustem...Moim zdaniem po prostu źle ustawił rozrząd... iż wtyczka pod filtrem paliwa [jak mniemam od przepływomierza] filtrem powietrza? . Niech ją wyczyści z tego świnistwa, cokolwiek to nie jest - jeśli przy okazji obracał żeńską część wtyczki na przepływomierzu, to go spieprzył (rozregulował) - niech to wtedy naprawia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tsikatch Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 najprawdopodobniej przczyna niemocy została wyjaśniona - częśc, którą wymieniono [prócz reszty] określona przez mechanika jako ślizg łańcucha [coś takiego jak napinacz] była wadliwa, co powodowało problem z fazą rozrządu [wybaczcie, jeżeli brzmi to bez sensu]. po wymianie auto generuje normalną moc :diabel2: - poprawiła się kutura pracy, dźwięk i stabilność wolnych obrotów. dziękuję wszystkim za chęć pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nouuej Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Rozrząd zrobiony w ASO w K11 1,3 po 100000 idealnie, teraz dużo lepiej. Za pierwszym razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 ja zamierzam dociagnac na oryginalnym rozrzadzie do 200.000, wiec zostalo jeszcze 30 mk.km . Poleccie jakis dobry ASO w Warszawie , moze Odyssey ? :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Moim zdaniem ,, fachowiec '' źle ustawił rozrząd a co do wspomnianego katalizatora to raczej mało prawdopodobne że jest zapchany bo co nagle po wymianie rozrządu sie popsuł katalizator... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.