Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem ze skrzynią biegów


Fer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Próbowałem szukać ale nie doszukałem się problemu :/

 

Otóż objawy są takie - rano przychodze, odpalam, jedyna normalnie wchodzi, ruszam, no i drugi bieg za bardzo nie chce wchodzić, coś tak jakby go blokowało, potem trójka i też jest problem - taki jakby metal blokował przy wrzucaniu (czuje takie "haczenie metalu"), a czwórka i piątka bez zarzutu.

 

Jak rozgrzeje się, to trójka nie ma żadnych problemów, a wrzucać dwójke też mogę, ale czasami dzieje się tak jakbym sprzęgła nie nacisnął - takie "chrobotanie" lekkie ale bieg wchodzi. I ten problem z dwójką zazwyczaj dzieje się przy przyśpieszaniu - z jedynki na dwójke, przy redukcji z trójki na dwójke nie zauważyłem problemu.

 

 

Czego to wina ? Synchronizatory ? Mało oleju ? Zły olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozgrzeje się, to trójka nie ma żadnych problemów, a wrzucać dwójke też mogę, ale czasami dzieje się tak jakbym sprzęgła nie nacisnął - takie "chrobotanie" lekkie ale bieg wchodzi.

A sprzęgła jesteś pewien? Nie jestem pewien jaki typ skrzyni jest w C32, możliwe, że taki jak w C23 (Serena, Vanette), a tu jak się wleje za gęsty olej (ma być 75W-90), to występują podobne anomalia. Chociaż te

takie "chrobotanie"
mi tu nie pasuje. Mimo wszystko spróbowałbym z olejem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Fer napisał/a:

takie "chrobotanie"

mi tu nie pasuje. Mimo wszystko spróbowałbym z olejem.

 

To chrobotanie występuje jak mocniej podkręce obroty na 1 biegu, wrzucam drugi bieg i nie mogę go wrzucić i właśnie występuje to "chrobotanie" a sprzęgło jest ok, jeżeli odczekam 2-3sek (jak spadną obroty) i wrzuce dwójke nic nie czuć.

 

 

 

Co do oleju ok, ale nie wiem jakim dotychczas był zalany, czy syntetyk czy półsyntetyk :| I nie wiem właśnie jaki wybrać, żeby nie zaszkodzić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość nestor1,4

Witam,

W mojej almerze N15 mam podobny problem. Jak podkręce silnik do wyższych obrotów na jedynce to przy przałączaniu na 2 występuje lekki zgrzyt, gdy odczekam ze 2 sekundy tego zgrzytu nie ma dalej przełączając na 3 bieg minimalnie też coś jakby haczy. Na 4 i 5 coś takiego nie występuje. Przy redukcji z 3 na 2 też to się nie zdarza. Jak silnik się rozgrzeje usterka prawie znika. Nie mam pewności jaki mam wlany olej do skrzyni. 2 tys km temu wymieniałem skrzynię biegów gdyż wyskakiwał mi 5 bieg. Jak to wyeliminować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

Ja mialem tak iz w momencie gdy silnik byl zimny,ciezko wchodzila dwójka oraz wsteczny.Gdy sie silnik rozgrzal bylo lepiej,choc 2 czasami tez potrafila ciezko wejsc.Oleju mialem tyle ile trzeba,problem zniknal dopiero wtedy jak wymienilem sprzeglo ktore po prostu bylo juz zmeczone.

 

 

a tak z innej beczki,kolega potrafi zmieniac biegi bez sprzegla:wolne obroty i delikatnie galka,wchodzilo pieknie.Ale gdy dal za duzo obrotow to ciezko bylo wcelowac w bieg.Dlaczego to pisze:poniewaz objaw macie podobny,wyzsze obroty,sprzeglo nie wsyprzegla do konca i bieg nie wchodzi,wolniejsze obroty i latwiej trafic w bieg nawet nawet ze zle dzialajacym sprzeglem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z innej beczki,kolega potrafi zmieniac biegi bez sprzegla:wolne obroty i delikatnie galka,wchodzilo pieknie.Ale gdy dal za duzo obrotow to ciezko bylo wcelowac w bieg.Dlaczego to pisze:poniewaz objaw macie podobny,wyzsze obroty,sprzeglo nie wsyprzegla do konca i bieg nie wchodzi,wolniejsze obroty i latwiej trafic w bieg nawet nawet ze zle dzialajacym sprzeglem

 

wuala :D Można zmieniać biegi bez używania sprzęgła. Ja obstawiam synchronizatory wywalone. Duże przebiegi i raczej "nie delikatne" zmienianie biegów (czyt. styl nie emerycki) i raczej problem gotowy. Jak narazie przyzwyczaiłem się do tego i tak jeżdże :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chrobotanie występuje jak mocniej podkręce obroty na 1 biegu, wrzucam drugi bieg i nie mogę go wrzucić i właśnie występuje to "chrobotanie" a sprzęgło jest ok, jeżeli odczekam 2-3sek (jak spadną obroty) i wrzuce dwójke nic nie czuć.

 

No to raczej objaw slabego wysprzęglenia,lub wlasnie synchronizatora który sie kończy.

 

 

U mnie mam podobnie,mimo sprzegla "do deski" czuje opór i dwojka wchodzi ciezkawo.

Tyle ze ja u siebie stawiam na sprzegło podobnie jak Majki_Wawa.

Prawdopodobnie nikt go nie wymienial a mam juz ok 200kkm.Poza tym jak ruszam z wolnych obrotów i popuszczam lekko sprzegło potarpuje mi autem.

Poduszki raczej to nie są wg mnie bo byłby inny objaw,no i nie wygladały na zużyte.

 

A co do Twojego autka to jesli wiesz ze sprzegło masz ok(wiesz kiedy wymienione)to wtedy moze być synchronizator.

 

Moze spróbuj włożyc "dwójke" z tzw "międzygazem" zobaczysz na próbe czy lepiej wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze spróbuj włożyc "dwójke" z tzw "międzygazem" zobaczysz na próbe czy lepiej wejdzie.

 

Podwójne wysprzęglenie pomaga, w "mędzygaz" nie chce mi się bawić :/ Nawet jak podkręce mocniej silnik, i podwójnie wysprzęgle (naciskam sprzęgło, wyrzucam 1 bieg, puszczam sprzęgło, naciskam sprzęgło i 2 bieg wrzucam, puszczam sprzęgło) to lekko wchodzi bieg, bez żadnego oporu, tak jakby w powietrzu i nic nie zazgrzyta, a reszta biegów normalnie wchodzi z takim swoim specyficznym oporem i wiem że bieg "wlazł".

 

A co do Twojego autka to jesli wiesz ze sprzegło masz ok(wiesz kiedy wymienione)to wtedy moze być synchronizator.

 

Mam hydrauliczne sprzęgło, do końca nie wiem kiedy tarcza była wymieniana, napewno 50-60tys temu była dobra i została ta tarcza wsadzona, możliwe że sprzęgło ma swoje lata, ale to by na każdym biegu były jakieś "jaja", a tylko 2,3 gorzej wchodzą jak zimne, jak ciepła już jest skrzynia to 3 normalnie wchodzi, a 2 potrafi zgrzytnąć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niskich temperaturach też wchodzi mi ciężkawo drugi bieg, wszystko mija gdy złapie odpowiednią temperaturę.Więc zapewne olej też ma dużo do powiedzenia pomimo że wymieniałem ostatnio to owe objawy nadal pozostały, widocznie te typy tak maja i tak ma nadal być.Proponuje wszystkim poszkodowanym nauczyć się wrzucać biegi na tak zwany"drugi raz" który stosuje we wszystkich autach i nie mam z tym problemu.Nie ważne jaki producent, jakiego pochodzenia, jakiego przeznaczenia, to są skrzynie biegów które należy umiejętnie obsługiwać i szanować tak by nam długo służyły :)

 

PS.Żonę umiejętnie obsługuje i szanuje a ulega degradacji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...