Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] obroty biegu jałowego


lukeswirus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakie powinny by obroty na luzie, bo ja własnie zainstalowałem sobie zegary z obrotomierzem i pokazuje on mi, że mam jakieś 700obr/min. Wg mnie jest to trochę za nisko. Co sądzicie o tym???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie obrotek-elektroniczny na ciepłym silniku pokazuje 668-670 obr/min.

Jeśli włączę światła mijania obroty wzrastają do 770-773 obr/min.

Wg. instrukcji "chyba" powinny wynosić 700+- 50.

 

Inaczej jest na zimnym ok. 1400 - włączenie świateł mijania lub długich nie powoduje dużej zmiany obrotów.

 

Obrotomierz zainstalowałem ok. 2-óch tygodni temu stąd moje obserwacje.

 

Zrozumiałem też dlaczego zużycie paliwa wzrosło - jazda na światłach mijania powoduje 100 obrotów więcej :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widzę, że u mnie wszystko wporządku. Dzięki za szybką odpowiedź.

 

[ Dodano: Sro 24 Paź, 2007 11:37 ]

A własnie zauważyłem, że np jak jade z górki i włącze luz to mam obroty na wysokości ok 1200-1500. Dopiero jak stane to maleją do 700. Czy to wina silnika krokowego, czy ten model poprostu tak ma?? Proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że np jak jade z górki i włącze luz
Wbijasz tylko sprzęgło, czy ustawiasz lewarek w środkowym położeniu? W pierwszym przypadku być może synchronizator podnosi obroty i czeka na puszczenie sprzęgła. A z górki to jednak bardziej opłaca się jechać na takim biegu, żeby minimalnie hamować silnikiem (albo mocno, w zależności od potrzeb ;) ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem i jakoś nie zamierzam sprawdzać... po prostu czuję się znacznie pewniej, gdy mam auto na biegu i minimalnie hamuję silnikiem (jeśli chodzi o oszczędność, to takie hamowanie opłaca się bardziej, a jeśli o obroty, to oczywiście są podwyższone a o ile to zależy od nachylenia górki i "siły" hamowania). Jak znajdę jakieś bezpieczne miejsce do testów to być może sprawdzę z ciekawości ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A własnie zauważyłem, że np jak jade z górki i włącze luz to mam obroty na wysokości ok 1200-1500.
Ja dziś jadąc do pracy zrobiłem eksperyment :P

Stałem w korku, lekko z górki, jak zrobiła się "luka" to puściłem hamulec, przy prędkości ok. 5 km/h obroty wzrosły do ok. 1100/1150 i spadły dopiero po całkowitym zatrzymaniu.

Sprzęgło puszczone - lewarek w położeni luz - duży korek.

ak znajdę jakieś bezpieczne miejsce do testów to być może sprawdzę z ciekawości
Wystarczy lekkie wzniesiene, nagrzany silnik, wrzuć na luz puść sprzęgło i jak się zacznie toczyć obserwuj obrotka.

[center:f0a5dabe1c] -> Jestem bardzo ciekawy jaki będzie efekt. <-[/center:f0a5dabe1c]

Myślę, że lukeswirus nie jeździ na luzie z górki - to było w ramach eksperymentu - moim zdaniem ciekawe spostrzeżenie.

 

Co powoduje,że obroty rosną jak autko się toczy :?: bez dodawania "gazu" :?:

Jak rosną po włączeniu świateł to wydaje mi się,że rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słowo "górka" było symboliczne. Zawsze jak samochód się toczy to wzrastają obroty np. przy dojeżdżaniu do świateł na czerwone. Zapewne każdy pod sam koniec wrzuca luz i stoi na luzie a nie na sprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuć na luz puść sprzęgło i jak się zacznie toczyć obserwuj obrotka.

-> Jestem bardzo ciekawy jaki będzie efekt

Na razie oddcinek do testów był bardzo krótki (jakieś 500m i zaraz potem zakręt) - zaobserwowałem, że przy nagrzanym silniku obroty spadły do normalnych obrotów biegu jałowego - okolice 750. Może wzrastają, jak się naciśnie na hamulec? (Ja z powrotem wrzuciłem bieg i jak zwykle wyhamowałem silnikiem - po co ścierać klocki i tarcze ;) ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[center:993b0e2624]Proszę nie piszcie, że nie powinno się jeździć "na luzie" to tylko test

ja proszę tylko o sprawdzenie jak zachowują się Wasze Micry[/center:993b0e2624]

Na razie oddcinek do testów był bardzo krótki (jakieś 500m i zaraz potem zakręt)
Ja przetoczyłem się "kawałeczek", może 50m i obroty wzrosły.

Na takim długim odcinku mogę sprawdzić dopiero w sobotę.

 

Wczoraj poszedłem jeszcze dalej - zaparkowałem pod blokiem, parking pod kątem 90st do osi jezdni - jak puściłem hamulec i zaczęła sie toczyć to zanim dojechałem do krawężnika (uliczka osiedlowa, chyba ma 6m) to obroty też wzrosły - czyli przejechałem może 3-4m.

Dziś jadąc do pracy oczywiście w korkach :/ "wydumałem" , że obrotki rosną jeśli licznik prędkości zaczyna coś pokazywać.

Domiss czy masz licznik napędzany linką? u mnie napęd elektryczny - może jakoś steruje "krokowym" :?: :?:

 

Może u mnie coś źle działa :zly:

[center:993b0e2624]Jeżeli ktoś może i ma ochotę to proszę o sprawdzenie jak jest u Was[/center:993b0e2624]Chodzi mi o "test":

Silnik - normalna temperatura

Sprzęgło - puszczone

Biegi - położenie neutralne.

Jak jest napędzany licznik - linka czy elektrycznie

 

Lekkie wzniesienie i po zwolnieniu hamulca autko zaczyna się toczyć (wystarczy ok 5km/h) na odcinku kilku metrów i co się dzieje z obrotami.

U mnie niestety lub "stety" rosną do ok. 1100

Może to nieistotne, a może wskazywać np. uszkodzoną przepustnicę, silnik krokowy lub jeszcze coś innego.

 

Mam nadzieję,że komuś się będzie chciało to sprawdzić - a innym wyciągnąć wnioski.

Może wspólnymi siłami coś -> odkryjemy <- .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że obrotki rosną jeśli licznik prędkości zaczyna coś pokazywać.

Może to coś wniesie do Waszego tematu ale w prędkościomierzu z licznika z obrotomierzem w K10 jest zainstalowany czujnik, który jak się nie mylę do 7 km/h wysyła sygnał do ECU, żeby podwyższyć obroty...może macie też coś takiego??? Ja byłem zmuszony u siebie wywalić ten czujnik, ale jeśli chodzi o obroty jest podobnie jak u Was :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik mam na linkę. Ja ten test zawsze robiłem tak, że jadąc (ok 30-40 km/h) wrzucałem luz. Nie próbowałem tego (jeszcze) robić tak, aby auto zaczynało się toczyć. To co mogę dodać, to to, że obroty najpierw spadają do około 1100-1200, a potem dopiero do ok. 750; wciskanie hamulca nie zmienia już tych obrotów. Zresztą dokładnie to samo dzieje się, gdy przygazuję stojąc na luzie, po puszczeniu gazu 1100-1200 przez parę sekund, a dopiero potem ok. 750. Kolega nazwał to podtrzymywaniem obrotów przy zmianie biegów. Przy najbliższej okazji zrobię test dokładnie tak samo, jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...