dzingis Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Może ktoś to robił i będzie wiedział; mianowicie cieknie olej ze skrzyni biegów tam gdzie wchodzi wodzik cięgna zmiany biegów jest tam taga gumowa harmonijka, po jej zdjęciu zobaczyłem olej , teraz pytanie; jaki uszczelniacz tam się znajduje simering czy jakiś oring, jak ktos to robił proszę podać wymiary , wolę kupic od razu jak ma mi autko stać 3 dni na taka drobnostkę. Dzięki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 est tam taga gumowa harmonijka, Właśnie ta harmonijka jest założona na wystającą część siemeringa. Co do wymiarów Ci nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 jak to?? załozona jest na rowek obudowy skrzyni nie żaden simmering zdejmij harmonijkę suwmiarka zmierz zew srednice i grubość trzpienia i coś sie dobierze w sklepie z takimi częściami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 jak to??załozona jest na rowek obudowy skrzyni nie żaden simmering Tak to wygląda: Kliknij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość A212maly Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Witam U mnie pojawił się ten sam problem z wyciekiem oleju.Mam pytanie czy ta guma jest uszczelniaczem bo zauważyłem że ma w sobie orginalny otworek i można tą gumą swobodnie obracać.Wydaje mi się że należy ją zdjąć itam znajduje się uszczelniacz ale jaki i jak go wymienić może ktoś wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 jak ta guma uszczelniaczem ?? przecież to zwykła osłona gumowa taka jak choćby przegubu, mająca za zadanie chronić przed zabrudzeniami jaki simering czy oring ona zaczepiona jest na obudowie skrzyni tak jak pisze majsterus pod ta osłoną gumową widać drążek wybieraka, wyboru biegów czy jak się to tam nazywa i jest to połączone jakąś końcówka z krzyżakiem (ta gumowa osłona o te końcówkę właśnie z drugiej strony jest zaczepiona). A drążek wchodzi w skrzynie i jeśli Ci z tego miejsca cieknie jak dobrze zrozumiałem to on wchodzi w obudowę skrzyni a jest to zabezpieczone zwykłą tulejką, którą żeby wyciągnąć to musisz właśnie zrobić tak, by ten drążek wybieraka został uwolniony od tej końcówki łączącej go z krzyżakiem a te końcówkę w zasadzie łatwo odczepić od drążka bo jest to połączone na tzw kołek zdjęcie poglądowe 1 - krzyżak, 2 - końcówka (ale ja to tak nazwałem), 3 - gumowa osłona, 4- drążek wybieraka, 5 tulejka wsadzona w obudowę skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 5 tulejka wsadzona w obudowę skrzyni To, co nazywasz tulejką, jest uszczelniaczem. Odbiega trochę budową od klasycznych siemeringów uszczelniających elementy obrotowe. Na moim rysunku jest to 'oil seal' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 no ja to wiem ze ta tulejka jest uszczelniacz, to była odpowiedz dla A212, który coś tam wspomina o samej osłonie gumowej i go nie rozumiałem A simeringa nie ma i koniec , tulejka to tulejka :D Opis jest ładny i czytelny w sumie rzeczywiście może jeszcze co poprawie bo pisałem jak leci i nie przeczytałem całości po napisaniu ale to zrobie jak kto będzie pytał , myślę że to wystarczy na pewne tu pytania co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 2 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 To już łapię temat wystarczy wymienic tulejkę, i po sprawie, tylko mam pytanie z jakiego materiału jest zrobiona ta tulejka, pytam dlatego że moze bym dał to tokarza i wytoczy bo z kupieniem nowej może być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 To już łapię temat wystarczy wymienic tulejkę, i po sprawie, tylko mam pytanie z jakiego materiału jest zrobiona ta tulejka, Jeszce raz - to nie jest sama tulejka, wewnątrz tej, co nazywacie tulejką jest dowulkanizowany materiał gumowy, a całość spełnia rolę uszczelniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 no rzecz oczywista, przecież sam metal nie uszczelnia, tyle ze ja nie jestem w stanie powiedzieć czy kupi się taką część i gdzie i nie wiem czy jest ktoś w stanie takie coś dorobić ot tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 czy jest ktoś w stanie takie coś dorobić ot tak Sam tokarz raczej nie. Ale producent uszczelniaczy, owszem. Ale czy to wyjdzie taniej niż zakup takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość A212maly Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Witam Własnie wymieniłem ów uszczelniacz(oring) i wygląda on tak jak opisał go B12 Koszt zakupu 60 zł wymiana 60 zł . Nie polecam wymieniać samemu bo miało być 1h a zrobiło sie 2,5h . Często zapieka się drążek wybieraka i końcówka bez dobrych narzędzi może się nie udać. Byłem obecny przy wymianie i z 2,5h pracy- 1,5h zajęło rozdzielenie owych części.Trzeba spuścić olej ze skrzyni i póżniej go uzupełnić , jest trochę pracy a oszczędność gdy sam to robisz niewielka.Podobno są różne modele uszczelniaczy u mnie (k11 94r 1.0) był ten opisany przez B12 i miał oznaczenia 15Z 16 32 21 AE . Dzingis podaję Ci adres strony bo do Warszawy masz daleko a oni prowadzą sprzedaż wysyłkową www.nissanczesci.qdnet.pl lub e-mail nissanczesci@wp.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Dzieki juz sie biore za tą tulejke , podałes jej nr. może w Sanoku dostane , a jak nie to Warszawa mnie ratuje, jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrafix Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Witam wszystkich. Mam Micre 1.0 16V 94r. i pytanie dotyczące oleju do skrzyni biegów. Jaki olej sie powinno do niej lać?. I czy jest go trudno nalać, ponieważ słyszałem, ze trzeba go lać do skrzyni przez linkę od prędkościomierza czy to jest prawda ?. Nie ma żadnego korka aby wlać swobodnie ten olej?. Pozdrawiam - czekam na jakieś porady z Waszej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość A212maly Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 witam Do skrzyni wchodzi ok.3l oleju przekładniowego EP o lepkości SAE 75w90 lub 80w90.Jest to olej syntetyczny i kosztuje ok.90 zł. Ja mam również Micrę 1.0 z 94r i u mnie olej wlewa się przez otwór zębnika prędkościmierza w miejscu gdzie linka wchodzi do skrzyni.Poziom sprawdzasz poprzez wsadzenie zębnika i sprawdzenie czy zanurza się on w oleju. Są też skrzynie które mają korek wlewu oleju. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrafix Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Hmmm... rozumiem , ok popatrzę. Dzięki. A czy do wspomagania kierownicy potrzeba specjalny olej Nissana ?. Bo mam też mały poziom płynu do wspomagania . A i przy okazji chciałbym też zapytać ile wchodzi oleju do silnika 3 L czy 4?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 A i przy okazji chciałbym też zapytać ile wchodzi oleju do silnika 3 L czy 4?.Minimalnie ponad 3 (chyba 3.1). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość A212maly Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 A czy do wspomagania kierownicy potrzeba specjalny olej Nissana Do wspomagania wchodzi ok 1l jest to olej typu Dexron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.