mario632 Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Witam.Niedawno kupilem almere z 2000r 2.2di 110km.Mam problem tego rodzaju ze tak do 2500 (czyli dopoki nie zalaczy sie turbina) obrotow nie ma sily.Normalnie nie zwrocilbym na to uwagi ale ostatnio jezdzilem almera brata z tym samym silnikiem i od razu czuc roznice.U niego nawet ciezko uslyszec kiedy wlacza sie turbina bo ciagnie od razu.U mnie do 2500 ledwo co przyspiesza i wyraznie czuje kiedy zaczyna dzialac turbo.Silnik pracuje normalnie,obroty nie faluja,zaden blad nie wyskakuje.Ma ktos jakis pomysl co to moze byc? Z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Mozliwe ze przeplywka. Jak padnie to komp nie bedzie wywalal zadnego bledu. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...dd1a3a85#414042 Po kiego grzyba dwa takie same tematy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek1235 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 U mnie to była woda w filtrze paliwa, wymieniłem i od razu lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dygas Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Ja miałem podobnie. Wystarczyło wytłuc wkład katalizatora (mocno przytkany sadzą był). Płacisz 60zł za usługę, a pozostałości zabierasz do domu i sprzedajesz (zawiera platynę). Auto przyśpiesza od niskich obrotów i mniej pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 A gdzie mi wytłuka ten wklad od katalizatora.Zwykly mechanik bedzie wiedział o co chodzi?Filtr paliwa tez wymienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dygas Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Mi zrobił zwykły mechanik, tłumikarz też da sobie radę. Ja wymieniam zawsze wszystkie filtry po zakupie auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jur_N16 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Ja kata wywaliłem sam. Kanał i 25 minut "zabawy" Duuużo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Ale wywaliles ten wklad czy caly katalzator?Odczules jakas roznice?Filtry wymienilem, oprocz paliwowego:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Wkład wywal, a właściwie to wybij go. Efekt - lepszy ciąg już od dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jologolo Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 mi taz zamula mam nowe filtry new olej i piszecie ze ta demolka kata pomorze?? heheeh jeszcze jedno gdzie to sprzedac na zlom?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Wyienilem filtry i jnadal sie muli na niskich obrotach:( Czy jak wywale ten wklad z katalizatora to nie wyswietlii sie jakis blad w kompie?Duzo jest wtedy glosniejszy?Zauwazylem jeszcze 1 ciekawa rzecz.Jak jade na 5 i mam 2000obr to predkosc wynosi 110! Jak jechalem rowno z bratem to on przy 110km ma 2500obr.Tak jakbym mial za male obroty.Na luzie obydwaj mamy ok 700 obrotow.(przypomne ze mamy takie same silniki 2.2 di ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dygas Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Co do wywalenia wkładu kata: -nie wyskoczy żaden błąd komputera; -nie jest głośniejszy ani trochę; -o wiele lepiej zbiera się z dołu (można przyśpieszać już od 1500rpm); -u mnie przestał olej znikać i kapać pod samochód (wydaje mi się, że przytkany katalizator powodował niezdrowo duże ciśnienie w turbinie i przez uszczelniacze wyciskało olej. Teraz turbinka kręci się swobodnie) Sprawdzę u siebie jak jest z tymi obrotami przy 110km/h (mimo wywalenia kata moje auto nadal muli...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Assassino Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 wymien przepływomierz, koszt jakieś 150 złotych, miałem ten sam problem wymieniłem i już nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dygas Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Wyienilem filtry i jnadal sie muli na niskich obrotach:( Czy jak wywale ten wklad z katalizatora to nie wyswietlii sie jakis blad w kompie?Duzo jest wtedy glosniejszy?Zauwazylem jeszcze 1 ciekawa rzecz.Jak jade na 5 i mam 2000obr to predkosc wynosi 110! Jak jechalem rowno z bratem to on przy 110km ma 2500obr.Tak jakbym mial za male obroty.Na luzie obydwaj mamy ok 700 obrotow.(przypomne ze mamy takie same silniki 2.2 di ) Ja sprawdziłem (moje auto też muli mimo wywalenia kata) i też mam 110km/h przy 2000rpm na V biegu. O co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 31 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Sprawdzilem u kumpla,ma identycznie jak ja,czyli teoretycznie one tak maja,tylko czemu brata sie duzu lepiej zwija(i mniej pali)?niewiem,on ma z 2002 r i moze cos tam przestawili w kompie.A co do kata to mi odradzili bo na przegladzie wyjdzie ze spaliny nie takie i moze zapalic sie blad z sondy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jur_N16 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Ja też sprawdziłem obroty przy 110km/h i wyszło: - na V biegu to jakieś 2000 - na IV biegu to 2600 Kat wywalony jakiś czas temu. Nic nie muliło i nie muli więc tak chyba ma być. Po wywaleniu kata ciągnie od niższych obrotów. Objeżdżam tym większość diesli o podobnych pojemnościach(TDI, HDi i co kto lubi) a przynajmniej te które się chciały zmierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Mam pytanie .Chce wywalic bebechy z kata. Czy on sie odkreca czy musze go najpierw wyciac wydłubac srodek i wspawac? Czy jesli sie odkreca to musze wczesniej kupic te blaszane usczelki (bo te wczsniejsze beda juz chyba odkształcone)? z gory dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Odkręcasz 6 czy 8 śrub od dołu i zaczynasz go wybijać, nie za bardzo da się wykręcać kata. Co do uszczelek, to chętnie sam się dowiem gdzie kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 dajesz wszystko na starych + pasta do wydechów i jest ok. Jest taki rancik i wszystko się ładnie uszczelnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Wyienilem filtry i jnadal sie muli na niskich obrotach:( Czy jak wywale ten wklad z katalizatora to nie wyswietlii sie jakis blad w kompie?Duzo jest wtedy glosniejszy?Zauwazylem jeszcze 1 ciekawa rzecz.Jak jade na 5 i mam 2000obr to predkosc wynosi 110! Jak jechalem rowno z bratem to on przy 110km ma 2500obr.Tak jakbym mial za male obroty.Na luzie obydwaj mamy ok 700 obrotow.(przypomne ze mamy takie same silniki 2.2 di ) Czegoś tu nie rozumiem. Ty masz 110km/h przy 2000obr. na V, a brat ma to samo przy 2500obr. to chyba znaczy, że ty masz przy 2000 obr. tyle samo siły co brat przy 2500obr. albo, że brat zaczynał przyspieszać. Ja swoją drogą miałem ok. 110km/h przy ok. 2000obr. przez dłuższy czas jazdy sprawdzałem (czyli tak jak Ty) Nie wiem czy mam padniętą przepływkę. Jeśli duży przegląd to powinien stwierdzić to mam dobrą; bo mam właśnie samochód po dużym przeglądzie i wymianie wszystkich olejów oraz filtrów. A turbinkę czuję wyraźnie od ok. 2100obr. Czy muli samochód czy nie to trochę subiektywne odczucie. Jeden stwierdzi, że jest ok. inny że spodziewał się czegoś lepszego po 110KM. Ja u siebie powiem tak do 2000obr. to po 110 konikach spodziewałbym się czegoś lepszego. 140km/h to dla niego żaden problem 160 to też łatwe do osiągnięcia 180 to trzeba troche rozbujać. Dobija do 190km/h. Raz mi się udało osiągnąć i dwieście ale myślę że jest to juz kwestia sprzyjających warunków typu pochylenie nawierzchni czy wiatr. Co do wywalenia wkładu kata: -nie wyskoczy żaden błąd komputera; -nie jest głośniejszy ani trochę; -o wiele lepiej zbiera się z dołu (można przyśpieszać już od 1500rpm); -u mnie przestał olej znikać i kapać pod samochód (wydaje mi się, że przytkany katalizator powodował niezdrowo duże ciśnienie w turbinie i przez uszczelniacze wyciskało olej. Teraz turbinka kręci się swobodnie) Też noszę się z zamiarem wytłuczenia KATa. No ale on po coś tam jest. Dygas mnie nakręcił na TAK. Ale czy zapach Jelcza, o którym piszą inni forumowicze jest uciążliwy? Czy ktoś przechodził przegląd razem ze sprawdzaniem spalin i może z czystym sumieniem powiedzieć, że Almera przejdzie ten test. Chcę być też trochę proekologiczny. Wogóle jeśli macie inne mocne argumenty na TAK oraz na NIE to napiszcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Powiem inaczej, jego almera wogole nie muli od dolnych obrotow. Zbiera sie podobnie jak tdi. Co do wywalenia kata to sprawa subiektywna, ja po wywaleniu nie czuje smrodu jelcza ale i osiagow tez nie ma rewelacyjnych. moze ze 4 kucyki przybyły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Powiem inaczej, jego almera wogole nie muli od dolnych obrotow. Zbiera sie podobnie jak tdi. Może inaczej rusza. U mnie jeśli się przed puszczeniem sprzęgła wrzuci obroty trochę wyższe np. 1000 albo i więcej, to jednak idzie żwawiej zdecydowanie. Ruszanie z zerowych obrotów to totalna porażka. Zaważyłem też, że wymiana filtrów powietrza, oleju, paliwa i dodanie do baku paliwa takiego "Dodatku do oleju napędowego" Shella (który tam niby czyści w środku z osadów) - wszystko razem poprawiło trochę zachowanie się samochodu. Odniosłem wrażenie że właśnie ten dodatek zauważalnie poprawił start - mniej muszę rozkręcać silnik (a może też być tak, że moja technika i wyczucie samochodu się poprawiło ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrkdmnk Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Assassino, gdzie można kopić przepływkę za 150zl? ile kosztuje filtr paliwa i czy wymiana tego jest "porównywalnie prosta" do wymiany filtra powietrza? pytam dlatego ze kopiłem auto w maju no i czuje się zawiedziony silnikiem 2,2...liczyłem na coś więcej... muszę to nadrabiać wyprzedzaniem wszystkich :028: kat-jest w planie wybicie, czekam na możliwość wjazdu do garażu znajomego mechanika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaten Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Czegoś tu nie rozumiem. Ty masz 110km/h przy 2000obr. na V, a brat ma to samo przy 2500obr. ja też czegoś nie rozumiem albo jest dwa rodzaje skrzyń biegów :?: sprawdzałem dzisiaj i na V biegu przy 2000 tyś.obr. było około 100 km./h więc o co chodzi może ktoś wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrkdmnk Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 almera z 2000r 2,2Di 110km/h przy 2000obr/min na V biegu lub jakies 2600obr/min na IV biegu... moze silniki DCi uzyskują podobną moc przy wyższych obrotach... moze rowniez dzieki temu przesunieciu maja te 136KM a nie 110KM... he?;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.