Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] almera 2000r 2.2di nie ma sily


mario632
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Niedawno kupilem almere z 2000r 2.2di 110km.Mam problem tego rodzaju ze tak do 2500 (czyli dopoki nie zalaczy sie turbina) obrotow nie ma sily.Normalnie nie zwrocilbym na to uwagi ale ostatnio jezdzilem almera brata z tym samym silnikiem i od razu czuc roznice.U niego nawet ciezko uslyszec kiedy wlacza sie turbina bo ciagnie od razu.U mnie do 2500 ledwo co przyspiesza i wyraznie czuje kiedy zaczyna dzialac turbo.Silnik pracuje normalnie,obroty nie faluja,zaden blad nie wyskakuje.Ma ktos jakis pomysl co to moze byc? Z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie. Wystarczyło wytłuc wkład katalizatora (mocno przytkany sadzą był).

Płacisz 60zł za usługę, a pozostałości zabierasz do domu i sprzedajesz (zawiera platynę).

Auto przyśpiesza od niskich obrotów i mniej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyienilem filtry i jnadal sie muli na niskich obrotach:( Czy jak wywale ten wklad z katalizatora to nie wyswietlii sie jakis blad w kompie?Duzo jest wtedy glosniejszy?Zauwazylem jeszcze 1 ciekawa rzecz.Jak jade na 5 i mam 2000obr to predkosc wynosi 110! Jak jechalem rowno z bratem to on przy 110km ma 2500obr.Tak jakbym mial za male obroty.Na luzie obydwaj mamy ok 700 obrotow.(przypomne ze mamy takie same silniki 2.2 di )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wywalenia wkładu kata:

 

-nie wyskoczy żaden błąd komputera;

-nie jest głośniejszy ani trochę;

-o wiele lepiej zbiera się z dołu (można przyśpieszać już od 1500rpm);

-u mnie przestał olej znikać i kapać pod samochód (wydaje mi się, że przytkany katalizator powodował niezdrowo duże ciśnienie w turbinie i przez uszczelniacze wyciskało olej. Teraz turbinka kręci się swobodnie)

 

Sprawdzę u siebie jak jest z tymi obrotami przy 110km/h (mimo wywalenia kata moje auto nadal muli...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyienilem filtry i jnadal sie muli na niskich obrotach:( Czy jak wywale ten wklad z katalizatora to nie wyswietlii sie jakis blad w kompie?Duzo jest wtedy glosniejszy?Zauwazylem jeszcze 1 ciekawa rzecz.Jak jade na 5 i mam 2000obr to predkosc wynosi 110! Jak jechalem rowno z bratem to on przy 110km ma 2500obr.Tak jakbym mial za male obroty.Na luzie obydwaj mamy ok 700 obrotow.(przypomne ze mamy takie same silniki 2.2 di )

 

 

Ja sprawdziłem (moje auto też muli mimo wywalenia kata) i też mam 110km/h przy 2000rpm na V biegu. O co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem u kumpla,ma identycznie jak ja,czyli teoretycznie one tak maja,tylko czemu brata sie duzu lepiej zwija(i mniej pali)?niewiem,on ma z 2002 r i moze cos tam przestawili w kompie.A co do kata to mi odradzili bo na przegladzie wyjdzie ze spaliny nie takie i moze zapalic sie blad z sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też sprawdziłem obroty przy 110km/h i wyszło:

- na V biegu to jakieś 2000

- na IV biegu to 2600

Kat wywalony jakiś czas temu. Nic nie muliło i nie muli więc tak chyba ma być.

Po wywaleniu kata ciągnie od niższych obrotów.

Objeżdżam tym większość diesli o podobnych pojemnościach(TDI, HDi i co kto lubi) a przynajmniej te które się chciały zmierzyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie .Chce wywalic bebechy z kata. Czy on sie odkreca czy musze go najpierw wyciac wydłubac srodek i wspawac? Czy jesli sie odkreca to musze wczesniej kupic te blaszane usczelki (bo te wczsniejsze beda juz chyba odkształcone)? z gory dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz 6 czy 8 śrub od dołu i zaczynasz go wybijać, nie za bardzo da się wykręcać kata.

Co do uszczelek, to chętnie sam się dowiem gdzie kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość GawloAlmer
Wyienilem filtry i jnadal sie muli na niskich obrotach:( Czy jak wywale ten wklad z katalizatora to nie wyswietlii sie jakis blad w kompie?Duzo jest wtedy glosniejszy?Zauwazylem jeszcze 1 ciekawa rzecz.Jak jade na 5 i mam 2000obr to predkosc wynosi 110! Jak jechalem rowno z bratem to on przy 110km ma 2500obr.Tak jakbym mial za male obroty.Na luzie obydwaj mamy ok 700 obrotow.(przypomne ze mamy takie same silniki 2.2 di )

Czegoś tu nie rozumiem. Ty masz 110km/h przy 2000obr. na V, a brat ma to samo przy 2500obr. to chyba znaczy, że ty masz przy 2000 obr. tyle samo siły co brat przy 2500obr. albo, że brat zaczynał przyspieszać.

Ja swoją drogą miałem ok. 110km/h przy ok. 2000obr. przez dłuższy czas jazdy sprawdzałem (czyli tak jak Ty)

Nie wiem czy mam padniętą przepływkę. Jeśli duży przegląd to powinien stwierdzić to mam dobrą; bo mam właśnie samochód po dużym przeglądzie i wymianie wszystkich olejów oraz filtrów.

A turbinkę czuję wyraźnie od ok. 2100obr.

Czy muli samochód czy nie to trochę subiektywne odczucie. Jeden stwierdzi, że jest ok. inny że spodziewał się czegoś lepszego po 110KM. Ja u siebie powiem tak do 2000obr. to po 110 konikach spodziewałbym się czegoś lepszego. 140km/h to dla niego żaden problem 160 to też łatwe do osiągnięcia 180 to trzeba troche rozbujać. Dobija do 190km/h. Raz mi się udało osiągnąć i dwieście ale myślę że jest to juz kwestia sprzyjających warunków typu pochylenie nawierzchni czy wiatr.

Co do wywalenia wkładu kata:

 

-nie wyskoczy żaden błąd komputera;

-nie jest głośniejszy ani trochę;

-o wiele lepiej zbiera się z dołu (można przyśpieszać już od 1500rpm);

-u mnie przestał olej znikać i kapać pod samochód (wydaje mi się, że przytkany katalizator powodował niezdrowo duże ciśnienie w turbinie i przez uszczelniacze wyciskało olej. Teraz turbinka kręci się swobodnie)

Też noszę się z zamiarem wytłuczenia KATa. No ale on po coś tam jest. Dygas mnie nakręcił na TAK.

Ale czy zapach Jelcza, o którym piszą inni forumowicze jest uciążliwy?

Czy ktoś przechodził przegląd razem ze sprawdzaniem spalin i może z czystym sumieniem powiedzieć, że Almera przejdzie ten test. Chcę być też trochę proekologiczny. :D

Wogóle jeśli macie inne mocne argumenty na TAK oraz na NIE to napiszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem inaczej, jego almera wogole nie muli od dolnych obrotow. Zbiera sie podobnie jak tdi. Co do wywalenia kata to sprawa subiektywna, ja po wywaleniu nie czuje smrodu jelcza ale i osiagow tez nie ma rewelacyjnych. moze ze 4 kucyki przybyły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GawloAlmer
Powiem inaczej, jego almera wogole nie muli od dolnych obrotow. Zbiera sie podobnie jak tdi.

 

Może inaczej rusza. U mnie jeśli się przed puszczeniem sprzęgła wrzuci obroty trochę wyższe np. 1000 albo i więcej, to jednak idzie żwawiej zdecydowanie. Ruszanie z zerowych obrotów to totalna porażka. Zaważyłem też, że wymiana filtrów powietrza, oleju, paliwa i dodanie do baku paliwa takiego "Dodatku do oleju napędowego" Shella (który tam niby czyści w środku z osadów) - wszystko razem poprawiło trochę zachowanie się samochodu. Odniosłem wrażenie że właśnie ten dodatek zauważalnie poprawił start - mniej muszę rozkręcać silnik (a może też być tak, że moja technika i wyczucie samochodu się poprawiło :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Assassino, gdzie można kopić przepływkę za 150zl?

 

ile kosztuje filtr paliwa i czy wymiana tego jest "porównywalnie prosta" do wymiany filtra powietrza?

 

pytam dlatego ze kopiłem auto w maju no i czuje się zawiedziony silnikiem 2,2...liczyłem na coś więcej... muszę to nadrabiać wyprzedzaniem wszystkich :028:

 

kat-jest w planie wybicie, czekam na możliwość wjazdu do garażu znajomego mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem. Ty masz 110km/h przy 2000obr. na V, a brat ma to samo przy 2500obr.

ja też czegoś nie rozumiem albo jest dwa rodzaje skrzyń biegów :?: sprawdzałem dzisiaj i na V biegu przy 2000 tyś.obr. było około 100 km./h więc o co chodzi może ktoś wyjaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

almera z 2000r 2,2Di 110km/h przy 2000obr/min na V biegu lub jakies 2600obr/min na IV biegu...

 

moze silniki DCi uzyskują podobną moc przy wyższych obrotach... moze rowniez dzieki temu przesunieciu maja te 136KM a nie 110KM... he?;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...