Gość Karlos-B12 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Od kilku lat jeżdżę nissanami ostatnio mam problem z b12 1,8 16v ca18 Mianowicie: przy wyższych jednostajnych obrotach słychać tłuczenie z okolic napędu rozrządu. Przy dodaniu gazu i na wolnych obrotach stuki cichną. Jestem nowy na tym forum, Ale kilka nissanów już naprawiałem. Z tym nie mogę się zdecydować co do diagnozy. Nie zauważyłem podobnego tematu. Więc piszę nowy. Z góry dziękuje za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlos-B12 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Też o tym pomyślałem. Poprzedni właściciel zarzekał się że niedawno. Olej kazał zmienić bo już czas, ale do wymiany paska i rolek i tak się przymierzam. A propos paska wszyskie katalogi mówią o pasku z zębami o zarysie okrągłym, tymczasem ja mam trapezowy inny nie wejdzie na koła. Jak to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlos-B12 Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 Inaczej zapytam. Czy w tym silniku są regulatory hydrauliczne zaworów. Nic na ten temat nie mogę znaleźć. Dzięki pozdro!! [ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 23:59 ] Chciałem sprawdzić luz zaworowy a tu w rzaden nie mogę listka wsunąć nawet 0,05 mm więc wniosek mam taki że to hydraulika ale chciałbym mieć pewność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Czy w tym silniku są regulatory hydrauliczne zaworów. Są. Jaki dźwięk ma to tłuczenie i czy pochodzi z okolic paska, czy spod pokrywy zaworów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlos-B12 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Przepraszam że tak długo, rzadko mam czas na neta stukot dochodzi z okolic paska rozrządu z górnej części obudowy (nie przy aparacie zapłonowym tylko trochę bardziej z tyłu, przy wałku "ssącym"). Na wolnych obrotach nic nie słychać. Słychać wtedy jak silnik pracuje bez obciążenia między 2500 a 4000 obr/min. Np: jak jadę równomiernie na 3000obr/min nie przyspieszam ani nie zwalniam to wtedy wyraźnie słychać. Na 5 biegu Już tak nie słychać bo silnik jest obciążony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 stukot dochodzi z okolic paska rozrządu z górnej części obudowy (nie przy aparacie zapłonowym tylko trochę bardziej z tyłu, przy wałku "ssącym"). Ja bym tam zajrzał. Tu nie ma co czekać na inne rady, mogą się zrobić niepotrzebne koszta. Koło może się poluzowało, rolka, a może sam pasek jest bardzo luźny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlos-B12 Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Rzecz w tym ze zaglądałem. Na oko wygląda OK. Ale nie zdejmowałem paska. Może po zdjęciu paska się okaże. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość motaba Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 W moim sunny 1.6 16v GADS jest podobny objaw tyle że dźwięk nasila sie przy niższych obrotach a bardziej jak obroty spadają (np. po nagłym zdjęciu nogi z gazu). Ściągałem pokrywę zaworów odpaliłem auto (nie polecam tego zabiegu - przynajmniej wiem że pompa olejowa działa prawidłowo) i nic nie znalazłeś , na pewno nie rozrząd (wymieniany nie tak dawno temu), co do zaworów trudno powiedzieć (luzy u mnie wynoszą na ssącym 0,30 na wydechowym 0,40). Brzęczenie dochodzi z okolicy zaworów ssących od strony rozrządu. Jak wykryjesz usterkę daj znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlos-B12 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 motaba jest jeden problem mówisz że masz luzy 0,3 i 0,4 to znaczy że masz regulacje płytkami (chyba) Ja z tego co zdążyłem sie zorientować mam hydro popychacze. Ale i tak napisze co wykryłem w swoim ca18. mam parę domysłów : panewka na wałku rozrządu, wyrobiony hydro regulator, w najgorszym przypadku czeka mnie zdjęcie głowicy i dobranie się do roboczych powierzchni zaworów. Ale dam rade!! :027 [ Dodano: Sro 14 Lis, 2007 10:50 ] No nareszcie się wziąłem i rozebrałem napęd rozrządu. Co prawda rolka prowadząca kwalifikuje się do wymiany i pasek na wszelki wypadek też zmienię, Ale nie jestem pewien czy to to. Boje się że to może być nawet panewka na korbowodzie. Acha Uszczelniacze też padły [ Dodano: Pią 16 Lis, 2007 06:09 ] Wymieniłem rozrząd pasek + rolki i d..a. jak tłukło tak tłucze. ALE , zauważyłem że po dodaniu gazu na luzie przerywa jeden gar. Za miesiąc zwalam głowice. Przy okazji wymienię tarcze sprzęgła, łożysko i uszczelniacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.