Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[B12/N13] Tłuczenie z okolic napędu rozrządu


Gość Karlos-B12

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku lat jeżdżę nissanami ostatnio mam problem z b12 1,8 16v ca18

Mianowicie: przy wyższych jednostajnych obrotach słychać tłuczenie z okolic napędu rozrządu.

Przy dodaniu gazu i na wolnych obrotach stuki cichną. Jestem nowy na tym forum, Ale kilka nissanów już naprawiałem. Z tym nie mogę się zdecydować co do diagnozy. Nie zauważyłem podobnego tematu. Więc piszę nowy. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym pomyślałem. Poprzedni właściciel zarzekał się że niedawno. Olej kazał zmienić bo już czas, ale do wymiany paska i rolek i tak się przymierzam. A propos paska wszyskie katalogi mówią o pasku z zębami o zarysie okrągłym, tymczasem ja mam trapezowy inny nie wejdzie na koła. Jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej zapytam. Czy w tym silniku są regulatory hydrauliczne zaworów. Nic na ten temat nie mogę znaleźć. Dzięki pozdro!!

 

[ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 23:59 ]

Chciałem sprawdzić luz zaworowy a tu w rzaden nie mogę listka wsunąć nawet 0,05 mm więc wniosek mam taki że to hydraulika ale chciałbym mieć pewność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że tak długo, rzadko mam czas na neta :(

stukot dochodzi z okolic paska rozrządu z górnej części obudowy (nie przy aparacie zapłonowym tylko trochę bardziej z tyłu, przy wałku "ssącym"). Na wolnych obrotach nic nie słychać. Słychać wtedy jak silnik pracuje bez obciążenia między 2500 a 4000 obr/min. Np: jak jadę równomiernie na 3000obr/min nie przyspieszam ani nie zwalniam to wtedy wyraźnie słychać. Na 5 biegu Już tak nie słychać bo silnik jest obciążony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stukot dochodzi z okolic paska rozrządu z górnej części obudowy (nie przy aparacie zapłonowym tylko trochę bardziej z tyłu, przy wałku "ssącym").

Ja bym tam zajrzał. Tu nie ma co czekać na inne rady, mogą się zrobić niepotrzebne koszta. Koło może się poluzowało, rolka, a może sam pasek jest bardzo luźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim sunny 1.6 16v GADS jest podobny objaw tyle że dźwięk nasila sie przy niższych obrotach a bardziej jak obroty spadają (np. po nagłym zdjęciu nogi z gazu). Ściągałem pokrywę zaworów odpaliłem auto (nie polecam tego zabiegu - przynajmniej wiem że pompa olejowa działa prawidłowo) i nic nie znalazłeś , na pewno nie rozrząd (wymieniany nie tak dawno temu), co do zaworów trudno powiedzieć (luzy u mnie wynoszą na ssącym 0,30 na wydechowym 0,40). Brzęczenie dochodzi z okolicy zaworów ssących od strony rozrządu.

Jak wykryjesz usterkę daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motaba jest jeden problem mówisz że masz luzy 0,3 i 0,4 to znaczy że masz regulacje płytkami (chyba) Ja z tego co zdążyłem sie zorientować mam hydro popychacze. Ale i tak napisze co wykryłem w swoim ca18.

mam parę domysłów :

panewka na wałku rozrządu, wyrobiony hydro regulator,

w najgorszym przypadku czeka mnie zdjęcie głowicy i dobranie się do roboczych powierzchni zaworów. Ale dam rade!! :027 ;)

 

[ Dodano: Sro 14 Lis, 2007 10:50 ]

No nareszcie się wziąłem i rozebrałem napęd rozrządu. Co prawda rolka prowadząca kwalifikuje się do wymiany i pasek na wszelki wypadek też zmienię, Ale nie jestem pewien czy to to. Boje się że to może być nawet panewka na korbowodzie.

Acha Uszczelniacze też padły :P

 

[ Dodano: Pią 16 Lis, 2007 06:09 ]

Wymieniłem rozrząd pasek + rolki i d..a. jak tłukło tak tłucze. ALE , zauważyłem że po dodaniu gazu na luzie przerywa jeden gar. Za miesiąc zwalam głowice. Przy okazji wymienię tarcze sprzęgła, łożysko i uszczelniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...