Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Skrzynia biegów raz jeszcze ale tym razem co innego


Gość lukasz_k

Rekomendowane odpowiedzi

no i się stało, moja skrzynia biegów za pośrednictwem kuriera wróciła z Siedlec,

 

mój mechanik najpierw wymontował a potem zamontował,

niestety pech chciał że jak już się skrzynie wyciąga to można obejrzeć sprzęgło które wyglądało jak by nie wyglądało, no cóż z nowym będzie się lepiej jeździło pomyślałem sobie

 

w sumie mam skrzynie po remoncie w Siedlcach i nowe sprzęgło i znowu to co kocham,

problemy :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

 

a konkretnie:

wcześniej (przed demontażem skrzyni) biegi wchodziły zaj..... płynnie tak że popadłem w zachwyt na ich punkcie,

teraz jest dużo gorzej, przy każdym biegu czuje takie jakby haczenie czasem też nie mogę wrzucić wstecznego dopiero jak puszcze sprzęgło i wcisnę ponownie to wchodzi

dziwnie więc do siedlec co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, usłyszałem że winą może być obarczona zbyt gruba okładzina w nowym sprzęgle która może powodować że skrzynia się nie do końca odłącza i przychacza, tu oczywiście też napotkałem problem bo linka jest już naciągnięta na maxa, tak że już dale się nie da,

 

co wy na to :?: jakieś sugestie :?:

 

no i druga sprawa która mogła wcześniej występować a na którą nie zwracałem uwagi,

odczuwam drżenie na drążku skrzyni biegów, jest ono dość silne, na 4 biegu przy ok 100 km/h drżenie jest tak duże że zaczyna brzęczeć dam drążek, diagnoza mechanika, walnięta poduszka na skrzyni biegów

 

i tu kolejne pytanie, ile jest tych poduszek, ile kosztują nowe i czy to to może być przyczyną takiego drżenia :?:

 

warto się w to bawić??

http://www.allegro.pl/ite...yni_biegow.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po pierwsze chłopaki od skrzyni moga mieć rację. Jak za gruba okładzina jest to bedzie problem z biegami i żadna regulacja linką sprzęgła nic nie da. Po drugie na moje problem tkwi w drugiej rzeczy tzn. drżenie. Jeżeli masz drgania na lewarku to oznacza, że masz na nim luz, a nie poduszkę od silnika. Jak jest walnięta poduszka do zazwyczaj masz drgania na całym samochodzie. Natomiast jeżeli masz luz (przypuszczalnie przy skrzyni biegów gdzie jest przykręcany drążek od zmiany biegów) to mogą one dobrze nie wchodzić stąd te problemy w wrzucaniem biegów. Mialem taki przypadek w poprzedniej swojej Primerce (konkretnie z 2 biegiem). Ja proponuję sprawdzenie tego lewarka od biegów. Możesz nawet samemu. Wrzuć np. 5 bieg (na postoju) po jego wrzuceniu gałka od bieów powinna tylko w małej ilości się ruszać lewo prawo góra dół, natomiast jak lata jak w pozycji luz (tzw. helikopter w biegach) to na 99% masz luz na skręceniu przy skrzyni biegów lewarka. Tam jest to zrobione na "gumie", która mogła sie wyrobić.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... dzięki za podpowiedzi, sprawdziłem ten luz jak sugerowałeś i po wrzuceniu biegu jest bardzo mały luz lewo prawo,

ale przypomniałem sobie jeszcze dwie rzeczy których wcześniej nie opisałem a mianowicie:

przy zmianie np. z 3 na 4 gdy na 3 jadę powiedzmy 5000-5500 rpm czuję jakby skrzynia się poruszyła do przodu i do tyłu (to znaczy drążek przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła porusza się do przodu i do tyłu jakby skrzynia nie była porządnie zamocowana)

nie wiem czy dość obrazowo to opisałem

 

i drugi problem który już opisywałem ale moderator mi go chyba usunął przez nieotagowanie, dotyczył drżenia jakiejś blaszki przy niskich obrotach (przy dużym obciążeniu silnika na niskich obrotach) typu powolne ruszanie na skręconych kołach lub ślimacze tempo na 2 gdy dodaję gazu i przyspieszam.

słychać wtedy drżenie całego auta (to jest akurat normalne chyba dla wszystkich aut) i w tym czasie odgłos jakby przy tym drżeniu luźna była jakaś blaszka która wchodzi w rezonans

 

w sumie jest jeszcze jedna rzecz nie związana z tematem ale opiszę to bo czasami drobne szczegóły niezwiązane dla mnie z tematem mogą się okazać kluczowe:

otóż w kabinie słychać jakby szuranie, ustaliłem ze jest to prawdopodobnie głośna praca łańcucha rozrządu (przy odpalaniu przez kilka sekund słychać dużo głośniej ale to jest podobno normalne) kiedyś jadąc polną drogą z trawą po środku słyszałem bardzo głośno jak ta trawa ociera (obija) się o jakąś blaszkę (blaszka wydaje się być podobna lub ta sama jak ta w przypadku powyżej) mój wniosek który obalił mechanik był taki że jest może jakiś problem z wygłuszeniem kabiny.

 

dzięki za wszelkie info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIekawe. Ale przez internet za dużo nie pomogę. Pytanie jaki jeszcze olej wlał Tobie ten mechanik????? Mam nadzieję, że nie Hipol ??? Wlał pełen syntetyk czy półsyntetyk, a może mineralny???? Zalecane są te dwa pierwsze. Zostaje jeszcze jedna sprawa. Ci co naprawiali skrzynie naknocili coś ze synchronizatorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarówno silnik jak i skrzynia zalana pełnym syntetykiem mibil 1 do skrzyni koło 50 zeta za litr mnie to kosztowało,

niby to fachowcy robili ale nigdy nie wiadomo było to kurierem przez polskę wiezione :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...