Gość bzzoin Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Witam! Posiadam od 2 lat micrę 1.0 98r. Od jakichś trzech miesięcy mam problem polegający na tym, że ściąga mnie na lewą stronę. Zbieżnośc jest dobrze ustawiona, wymieniłem luźny sworzeń wraz z wahaczem oraz łożyska, zmieniłem też letnie opony na zimowe na innych felgach ale nie odczułem żadnej poprawy. Dodatkowo na letnich oponach drżała mi kierownica, jednak po zmianie na zimówki ten problem ustapił. W czasie jazdy zauważyłem że kierownica lekko przechyla sie na lewą stronę. Jeśli ktoś miał taki problem lub ma pomysł jak go usunąć prosze o info. pozdrawiam- Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość A212maly Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Witam Miałem taki sam problem tylko z prawą stroną.Sprawdzona zbieżność wszystko ok brak luzów. Facet od zbieżności powiedział mi , że w moim przypadku na 100% jest to wina opony. Zmieniłem kapcie i u mnie to pomogło.Gościu od zbieżności mówił mi że w Micrach częstym powodem ściągania jast tylna belka.Możesz jeszcze podnieś autko i sprawdzić jeszcze czy koła kręcą sie swobodnie , może zacisk ( lewy ) Ci blokuje tarczę. Życzę powodzenia .Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzzoin Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 Wielkie dzięki za radę. Na pewno sprawdzę czy koła kręcą sie swobodnie i czy z tym zaciskiem wszystko jest w porządku. Jeśli to nic nie da spróbuję jeszcze przemienić opony. Mechanik, który wymieniał łozyska powiedział że można jeszcze przerzucić lewą oponę na prawą i sprawdzić czy problem ustanie, ewntualnie czy nie zacznie ściągac na drugą stronę. Odpisze jeszcze czy udało sie ten problem usunąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 Mechanik, który wymieniał łozyska powiedział że można jeszcze przerzucić lewą oponę na prawą i sprawdzić czy problem ustanie, ewntualnie czy nie zacznie ściągac na drugą stronę.Na chwilę można, ale aktualnie większość opon jest kierunkowa, i jak tylko zmienisz koła, to będą się kręcić w sam raz nie w tę stronę, co trzeba, więc zbyt długo tak nie jeździj. Zakładam, że koła po przekładce były wyważane (jak nie, to sprawdź wyważenie). Jak ustawisz kierownicę trochę krzywo, to auto jedzie prosto bez ściągania? Jak tak, to powodem może być to, że w trakcie ustawiania zbieżności tak właśnie była ustawiona kierownica. w Micrach częstym powodem ściągania jast tylna belka.Pobujaj tył auta tył-przód oraz osobno na boki, i zobacz, czy nie masz luzu na tylnych wahaczach itp. Wygodniej jest to sprawdzać, jak są dwie osoby (jedna buja, druga patrzy). Dużej siły do bujania nie trzeba . Możesz też podjechać na stację diagnostyczną na sprawdzenie auta - w mojej okolicy samo sprawdzenie kosztowało w kwietniu 20PLN. Jest to o tyle lepsze od sprawdzania u mechanika, że z góry wiadomo, że na stacji nie będą Ci naprawiać auta (nawet nie mogą), więc nie będą wymyślać, co by tu wymienić i może będzie lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzzoin Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 Opony mam kierunkowe, wiec za długo tak nie będe jeździł. Koła były wyważane przy każdej wymianie. Jak ustawię krzywo kierownicę, to też ściąga. Na pewno nie jest to wina źle ustawionej kierownicy podczas ustawianej zbiezności bo miałem ja ustawianą dwukrotnie w róznych warsztatach, raz po wymianie wahacza ze sworzniem a drugi po wymianie łożysk. Na stacji diagnostycznej juz byłem. Za 20zł sprawdzili mi zbieżność i poradzili za pierwszym razem wymiane sworznia a za drugim łozysk ale nic to nie pomogło. Sprubuję z tym bujaniem jeszczei odpisze jak to wyszło. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 To przy okazji sprawdź jeszcze po jeździe, czy któraś z felg nie jest podejrzanie ciepła/gorąca . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzzoin Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Sprawdziłem felgi. Po przejechaniu 13km wszystkie były zimne. Nie wiem czy nie był to za rótki dystans. 01.11 przejadą ok. 130km i sprawdzę jeszcze raz. Nie mam na razie czasu aby pojechać do wulkanizatora i przezucic opony i sprawdzić czy koła sie kręcą swobodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 i sprawdzić czy koła sie kręcą swobodnie.Tu przecież wystarczy lewarek, parę cm nad ziemię i powinno się kręcić swobodnie, tak samo przód jak i tył (przód na luzie, a tył po zwolnieniu ręcznego - wtedy lepiej wrzucić bieg i popodkładać coś pod koła, żeby auto nie pojechało). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Mam ten problem w micrze, ale tylko na zimowych oponach. Powód jest prozaiczny - jedna opona ma trochę mniejszy obwód niż pozostałe (wszystkie kupowane razem)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzzoin Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Witam ponownie. Niestety w dalszym ciągu nie udało mi się ustalic przyczyny tego ściągania. Po przejechaniu ponad 100km wszystkie felgi były zimne, koła kręcą się bez żadnych oporów, przy bujaniu nie wyczułem żadnej róznicy. Spróbuje jeszcze przeżucić opony na przemian ale wątpię czy to coś pomoze bo na letnich tez sciągało na lewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 A jeszcze jedno, nie masz czasem wybitej końcówki drążka (kierowniczego)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzzoin Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Tego jeszcze nie sprawdzałem. Można to sprawdzić w jakis prosty sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 podnies auto zlap za kolo i sprawdz czy jak szarpeisz w lewo w prawo, czy Ci nie stuką coś, czy nie ma luzu gdzieś, odrazu wyczaisz jak coś będzie i potem druga strona Oczywiście koła przednie. A tak wogóle sprawdzałeś ciśnienie w oponach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzzoin Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 OK, ciśnienie sprawdzam za każdym razem gdy zmieniam opony, jeżdzę juz na zimówkach od jakichs 3 tygodni. Na letnich też ściągało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.