Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] ściąganie na lewo


Gość bzzoin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Posiadam od 2 lat micrę 1.0 98r. Od jakichś trzech miesięcy mam problem

polegający na tym, że ściąga mnie na lewą stronę. Zbieżnośc jest dobrze

ustawiona, wymieniłem luźny sworzeń wraz z wahaczem oraz łożyska,

zmieniłem

też letnie opony na zimowe na innych felgach ale nie odczułem żadnej

poprawy. Dodatkowo na letnich oponach drżała mi kierownica, jednak po

zmianie na zimówki ten problem ustapił. W czasie jazdy zauważyłem że

kierownica lekko przechyla sie na lewą stronę. Jeśli ktoś miał taki problem lub ma pomysł jak go usunąć prosze o info.

pozdrawiam- Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem taki sam problem tylko z prawą stroną.Sprawdzona zbieżność wszystko ok brak luzów. Facet od zbieżności powiedział mi , że w moim przypadku na 100% jest to wina opony. Zmieniłem kapcie i u mnie to pomogło.Gościu od zbieżności mówił mi że w Micrach częstym powodem ściągania jast tylna belka.Możesz jeszcze podnieś autko i sprawdzić jeszcze czy koła kręcą sie swobodnie , może zacisk ( lewy ) Ci blokuje tarczę.

Życzę powodzenia .Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za radę. Na pewno sprawdzę czy koła kręcą sie swobodnie i czy z tym zaciskiem wszystko jest w porządku. Jeśli to nic nie da spróbuję jeszcze przemienić opony. Mechanik, który wymieniał łozyska powiedział że można jeszcze przerzucić lewą oponę na prawą i sprawdzić czy problem ustanie, ewntualnie czy nie zacznie ściągac na drugą stronę. Odpisze jeszcze czy udało sie ten problem usunąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, który wymieniał łozyska powiedział że można jeszcze przerzucić lewą oponę na prawą i sprawdzić czy problem ustanie, ewntualnie czy nie zacznie ściągac na drugą stronę.
Na chwilę można, ale aktualnie większość opon jest kierunkowa, i jak tylko zmienisz koła, to będą się kręcić w sam raz nie w tę stronę, co trzeba, więc zbyt długo tak nie jeździj. Zakładam, że koła po przekładce były wyważane (jak nie, to sprawdź wyważenie).

 

Jak ustawisz kierownicę trochę krzywo, to auto jedzie prosto bez ściągania? Jak tak, to powodem może być to, że w trakcie ustawiania zbieżności tak właśnie była ustawiona kierownica.

 

w Micrach częstym powodem ściągania jast tylna belka.
Pobujaj tył auta tył-przód oraz osobno na boki, i zobacz, czy nie masz luzu na tylnych wahaczach itp. Wygodniej jest to sprawdzać, jak są dwie osoby (jedna buja, druga patrzy). Dużej siły do bujania nie trzeba ;).

 

Możesz też podjechać na stację diagnostyczną na sprawdzenie auta - w mojej okolicy samo sprawdzenie kosztowało w kwietniu 20PLN. Jest to o tyle lepsze od sprawdzania u mechanika, że z góry wiadomo, że na stacji nie będą Ci naprawiać auta (nawet nie mogą), więc nie będą wymyślać, co by tu wymienić i może będzie lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony mam kierunkowe, wiec za długo tak nie będe jeździł. Koła były wyważane przy każdej wymianie. Jak ustawię krzywo kierownicę, to też ściąga. Na pewno nie jest to wina źle ustawionej kierownicy podczas ustawianej zbiezności bo miałem ja ustawianą dwukrotnie w róznych warsztatach, raz po wymianie wahacza ze sworzniem a drugi po wymianie łożysk.

Na stacji diagnostycznej juz byłem. Za 20zł sprawdzili mi zbieżność i poradzili za pierwszym razem wymiane sworznia a za drugim łozysk ale nic to nie pomogło. Sprubuję z tym bujaniem jeszczei odpisze jak to wyszło. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem felgi. Po przejechaniu 13km wszystkie były zimne. Nie wiem czy nie był to za rótki dystans. 01.11 przejadą ok. 130km i sprawdzę jeszcze raz. Nie mam na razie czasu aby pojechać do wulkanizatora i przezucic opony i sprawdzić czy koła sie kręcą swobodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i sprawdzić czy koła sie kręcą swobodnie.
Tu przecież wystarczy lewarek, parę cm nad ziemię i powinno się kręcić swobodnie, tak samo przód jak i tył (przód na luzie, a tył po zwolnieniu ręcznego - wtedy lepiej wrzucić bieg i popodkładać coś pod koła, żeby auto nie pojechało).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Niestety w dalszym ciągu nie udało mi się ustalic przyczyny tego ściągania. Po przejechaniu ponad 100km wszystkie felgi były zimne, koła kręcą się bez żadnych oporów, przy bujaniu nie wyczułem żadnej róznicy. Spróbuje jeszcze przeżucić opony na przemian ale wątpię czy to coś pomoze bo na letnich tez sciągało na lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnies auto zlap za kolo i sprawdz czy jak szarpeisz w lewo w prawo, czy Ci nie stuką coś, czy nie ma luzu gdzieś, odrazu wyczaisz jak coś będzie i potem druga strona ;) Oczywiście koła przednie. A tak wogóle sprawdzałeś ciśnienie w oponach ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...