Gość makalele Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Witam, mam pytanko jak jest z zasilaniem gniazda zapalniczki, dokładnie chodzi mi o to czy da się przez nie ładować akumulator przy wyłączonej stacyjce? mam taki bajer z niemiec panel baterii słonecznych z wtyczką do gniazda zapalniczki, z tego co wyczytałem wkłada sie to to i ma ładować, tylko że zapalniczka bez kluczyka nie działa :zdziw: , a widziałem też taki bajer jak awaryjne zródło prądu do rozruchu coś jak wielka latarka z kablem do zapalniczki, ale nie spaliło by tam cienkich kabelkow zasilających jak by tak mialo to ruszyć silnikiem? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 W N14 o tego typu pomysłach zapomnij. Przede wszystkim gniazdo zapalniczki jest odłączane po wyłączeniu stacyjki. Poza tym, jak słusznie zauważyłeś, obciążalność takiego gniazda (niezaleznie od kierunku przepływu pradu) jest niewspółmierna do prądu, który byś musiał - przez dłuższy czas ! - przez takie gniazdo przesyłać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiu Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 Nie wiem czy Ci to pomoże. JA bym się zastanowił nad podłączeniem tego urządzenia bezpośrednio pod akumulator. Parę kabelków, gniazdo zapalniczki i jakiś przełącznik. Chwila krzyku i po strachu. Koszt modernizacji około 20 - 40 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adek19 Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 mam taki bajer z niemiec w niemieckich autach (przynajmniej w VW) gniazdo zaplaniczki jest wlaczone non stop nie zaleznie od stacyjki. niemcy robili moze ten wynalazek pod siebie. szkoda ze nie masz takiego bajeru z japoni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Doctor Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 Poprowadź przewody bezpośrednio z akumulatora do zapalniczki, odpinając stare oczywiście i gotowe. Ps. nie zaponij o bezpieczniku na przewód plusowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.