Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] dziura w mocy ok 2000rpm


Gość miszcz69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, prosze o wskazowke- co moze byc powodem dziury w mocy ok. 2000 obr.?

 

wykres: b2366a1283ce924em.jpg

 

samochod dostaje jakiejs 'zadyszki' i przez chwile go az cofa... objaw ten wystepuje tylko na benzynie

przeplywomierz przeczyscilem i zadnego efektu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewidentnie to musi byc cos zwiazanego z benzyna- bo na gazie auto przyspiesza mi rownomiernie... niestety moja wiedza nie pozwala mi wysuwac konstruktywnych wnioskow i siedze sobie tak z rozlozonymi rekami z nadzieja ze ktos mi pomoze (:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno gazownik coś nawalił przy instalacji. Ja nie montowałem gazu i mam spokój. Na wstępie mojej eksploatacji almery wywaliłem EGR co mi poprawiło reakcje silnika na pedał gazu.

 

Udaj się do dobrego instalatora od gazu może coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wymieniłem filtr paliwa i pomogło :one: choć jeszcze jest coś nie tak jutro pokombinuje ze świecami bo poprzedni właściciel wymienił je tylko raz przez tyle lat :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wymiana świec i regulacja zapłonu sprawiła cuda , nismo śmiga jak dawniej a nawet lepiej :one:

 

z tym ze ja swiece wymienialem na nowe ngk 600km temu...

czy Ty miales tak ze auto kolo 2000 obr nie chcialo jechac, a jak juz przelknelo tego mula to tak od 2700 obr szlo normalnie?

sprobuje wymienic filtr paliwa- moze pomoze :]

 

Sprawdź odpowietrzenie silnika. Jeżeli bedzie zatkane to też może wystąpic taki problem.

 

obydwie odmy z pokrywy zaworow mam odlaczone.

jedna szla do puchy z filtrem powietrza- teraz jest na niej filter

druga szla do kolektora- tez jest na niej filtr powietrza, a przy kolektorze zatkane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli robi to na każdym biegu przy 2000 obr/min. to może być walnięty potencjometr przepustnicy. A to zwalnianie potem przyestaje przy wyższych obrotach lub jeżeli szybko nadusisz pedał gazu do końca??????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec jeszcze raz:

auto na kazdym biegu przy przyspiedzaniu na benzynie przy ok 2000rpm przesteje przyspieszac, a przy pedale wcisnietym w podloge nawet zaczyna skakac (jakby ruszala osoba nieumiejaca jezdzic).

tak jak juz pisalem przed 3000rpm auto lapie oddech i zaczyna jechac normalnie.

na gazie przyspiesza plynnie.

 

[ Dodano: Wto 30 Paź, 2007 22:34 ]

Panowie, pytanie z innej bajki,

czy to jest filtr paliwa??: 0791596eee7b6c21.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolego miszcz69 czy udało ci się doprowadzić do porządku sprawę "dziury w mocy" w zakresie 2-3krpm? Niestety ostatnio mojego Nissanka też to dotknęło. Jako że mam laptopa, to poobserwowałem sobie trochę wskazania czujników w czasie "dziury". Cóż nic bardzo mądrego to mi się nie nasunęło. W każdym razie oglądałem wskazania:

- TPS

- MAF

- O2

- Timing

- Fuel Injection

Z obserwacji wynikało że mieszanka w zakresie dziury staje się uboga - O2 spadło na blisko 0V, choć w czasie przyspieszenia powinna być bogata. Pozostałe parametry wyglądały na sensowne. Niby wynika z tego silnik dostaje za mało paliwa, aczkolwiek czas otwarcia wtrysków wynosił coś około 10ms, podczas gdy max jaki dla swojego ECU obserwuję to c.a. 12ms. Więc tak na oko powinno starczyć. Nasuwa się sugestia że z jakiegoś powodu zmniejsza sie ciśnienie paliwa, ale tego zmierzyć nie potrafię.

 

Sporo czytałem na forum Pulsara, ale zdecydowanego rozwiązania problemu nikt nie był w stanie podać. Link do dyskucji na ten temat:

 

http://forum.pulsar.org.au/showthread.php?...=bloody+bogging

 

Niektórym pomagała wymiana swiec, kabli etc, czyszczenie przepustnicy, czyszczenie lub blokowanie EGR, wymiana sondy lambda itd. Ale bywały przypadki że wymieniono dosłownie "pół samochodu" a problem dalej pozostawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, zrobilem reset komputera (przez odlaczenie akumulatora na pol dnia i noc), troche jakby sie poprawilo. jutro bedzie cieplej wiec wymienie filtr paliwa bo jeszcze tego nie robilem. dam znac jak efekty.

 

nie goni mnie ten problem zeby go natychmiast rozwiazac bo na lpg 'dziury' nie ma.

 

[ Dodano: Pią 23 Lis, 2007 13:35 ]

niestety nie dalem rady sciagnac gumowej rurki z filtra (swiadczy to pewnie o tym, ze b. dawno nie byl wymianiany), zatem jego wymiana musi poczakac do wymiany oleju w grudniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Klubowicze. u mnie jest też taka "turbo dziura" choć nie mam turbo :) - w zakresie 2000-3000 coś ją trzyma - zwłaszcza na zimnym silniku! I gdy osiągnie 3000 tys to zaczyna przyśpieszać jak z małym turbo!!!

 

Czemu tak jest? Czy to normalne?

JAK SIĘ CZYŚCI PRZEPUSTNICĘ ????? GDZIE ONA JEST???

 

Dodam że swiece mają 20 tys. km ngk. filtry wszystkie mają 8 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie ten sam problem. na kazdym biegu miedzy 3.5k a 4.5k auto zamula. po przekroczeniu 4,5k autko znowu przyspiesza normalnie. U mnie auto nie skacze ale zachowuje sie jak bym odjol gazu troche. aktualnie mam zamiar wymienic oleje i od razu chciałbym wyeliminowac ta usterke.

W takim razie powinienem wymienic swiece

Wyregulowac zapłon

Do tego wymiana filtrów (oleje, paliwa, powietrza)

i czyszczenie przepustnicy

....coś jeszcze?

PS. co do świec to jakie dokładnie NGK kupiłes?

PS2. jaki olej i ile wchodzi do skrzyni biegów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a filtr paliwa jest wymienny w N15?

 

Tak, jest wymienny

 

Kurde, myslałem, że tylko ja mam takie objawy dziury około 2000 obr. ale widze ze to dosyc powszechne... U mnie przepływka i przepustnica czyste, świece i wszelakie filtry wymienione, czujniki sprawdzone więc ten typ już chyba tak ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniał ktoś może regulator ciśnienia paliwa ?

Może on ma wadę po jakimś przebiegu. W końcu musi być jakaś przyczyna skoro do jakiegoś przebiegu było dobrze.

 

To jest jakiś ślad. U mnie też pojawia się w/w efekt, w związku z tym obserwowałem DataScanem wskazania niektórych czujników w czasie "zadyszki" i wychodziło że sonda lambda wskazywała ubogą mieszankę w zakresie obrotów odpowiadającym "dziurze w mocy" - co mogłoby sugerować problemy z podaniem odpowiedniej ilości paliwa. Zeby to ostatecznie potwierdzić trzebaby pojeździć z manomentrem ...

 

Dziwne jest jednak to ze przy wyższych prędkościach obrotowych , zwłaszcza w zakresie 5- 6.5 krpm wszystko jest ok, a sądzę że gdyby regulator szwankował, to miałoby to również wpływ na podawanie paliwa przy dużym obciążeniu .... w kązdym razie tak sobie gdybam, ale może się mylę???

 

Możliwe że jednak coś się z czasem przytyka/zanieczyszcza - mam na myśli obwody/wężyki podciśnienia lub obwód wentylowania głowicy co może źle wpływa na wartość podciśnienia sterującego regulatorem ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuacje. Powyżej 2000obr się nie kręcił, zrobiłem samodiagnostyke i wyszło że czujnik położenia przepustnicy jest walnięty. Spróbujcie odpiąć wtyczkę i wtedy powinno wszystko być ok. Najlepiej jest wymienić ten czujnik ale na chwilkę żeby tylko jeździło można odpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...