Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napięcie paska klinowego a spalanie i moc


Gość notek

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam, bo już co najmniej 2 razy (prócz momentu wymiany) napinano mi (rolka ręczna napinająca) pasek klinowy i chciałem się dowiedzieć czy jeśli - teoretycznie - napięcie byłoby zbyt duże:

Czy może się to odbić np. na zwiększonym spalaniu, mniejszej mocy albo czymkolwiek innym? Jak to jest? Czy można napinać w szerokim zakresie czy nie...?

Proszę o wyjaśnienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo czymkolwiek innym?

Z całą pewnością zbyt "napięty " pasek spowoduje szybsze zyżycie łożysk alternatora i pompy cieczy chłodzącej -> jeśli jest napędzana tym samym <- paskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo czymkolwiek innym?

Z całą pewnością zbyt "napięty " pasek spowoduje szybsze zyżycie łożysk alternatora i pompy cieczy chłodzącej -> jeśli jest napędzana tym samym <- paskiem.

 

Dokladnie. Zbyt napiety pasek alternatora powoduje niekorzystny rozklad naprezen na walku alternatora. Jest on lozyskowany w dwoch punktach i przypadku prawidlowego napiecia paska, obydwa lozyska przenosza rownomierne obciazenie. Jezeli pasek jet zbyt napiety naprezenia kumuluja sie tylko na jednym. To po pierwsze.

Po drugie, zbyt napiety pasek obciaza alternator - musi on wykonac wieksza prace aby wytworzyc prad. Jak wiadomo alternator stawia wiekszy opor silnikowi w miare wzrostu pobieranego pradu (jego natezenia, poniewaz napiecie pozostaje bez zmian).

Wiekszy opor alternatora - zwiekszone zuzycie paliwa.

 

Po trzecie, pasek zuzywa sie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...