Gość notek Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Pytam, bo już co najmniej 2 razy (prócz momentu wymiany) napinano mi (rolka ręczna napinająca) pasek klinowy i chciałem się dowiedzieć czy jeśli - teoretycznie - napięcie byłoby zbyt duże: Czy może się to odbić np. na zwiększonym spalaniu, mniejszej mocy albo czymkolwiek innym? Jak to jest? Czy można napinać w szerokim zakresie czy nie...? Proszę o wyjaśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 albo czymkolwiek innym? Z całą pewnością zbyt "napięty " pasek spowoduje szybsze zyżycie łożysk alternatora i pompy cieczy chłodzącej -> jeśli jest napędzana tym samym <- paskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 albo czymkolwiek innym? Z całą pewnością zbyt "napięty " pasek spowoduje szybsze zyżycie łożysk alternatora i pompy cieczy chłodzącej -> jeśli jest napędzana tym samym <- paskiem. Dokladnie. Zbyt napiety pasek alternatora powoduje niekorzystny rozklad naprezen na walku alternatora. Jest on lozyskowany w dwoch punktach i przypadku prawidlowego napiecia paska, obydwa lozyska przenosza rownomierne obciazenie. Jezeli pasek jet zbyt napiety naprezenia kumuluja sie tylko na jednym. To po pierwsze. Po drugie, zbyt napiety pasek obciaza alternator - musi on wykonac wieksza prace aby wytworzyc prad. Jak wiadomo alternator stawia wiekszy opor silnikowi w miare wzrostu pobieranego pradu (jego natezenia, poniewaz napiecie pozostaje bez zmian). Wiekszy opor alternatora - zwiekszone zuzycie paliwa. Po trzecie, pasek zuzywa sie szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.