Gość ozio Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Witam, Ostatnio zamontowałem sobie nowe radio. Przy okazji musiałem pokombinować z kablami. Wyciąłem całą "pajęczynkę" kabli, zmajstrowaną przez poprzedniego właściciela i przylutowałem do oryginalnych nissanowskich kabli kostkę ISO. Przetestowałem na innym radiu z ISO, które pożyczyłem od brata i wszystko śmigało. Problem się pojawił, gdy podpiąłem mojego nowego Pioneerka. Nic. Cisza. Po sprawdzeniu napięcia okazało się, że na kablu zasilającym jest 5V, a Pionek potrzebuje min 11,2V. Teraz szczegóły: Do radia idą 2 kable zasilające: NISSAN / ISO / opis Różowo-czarny / Żółty / Battery - cały czas jest napięcie +12V Purpurowy / Czerwony / Ignition - po przekręceniu kluczyka w stacyjce jest napięcie +5V No i problem jest z kabelkiem, który daje napięcie po przekręceniu kluczyka, bo jest na nim 5V zamiast 12V. Miał ktoś z Was podobny problem ? Jakiś pomysł, dlaczego jest tam tylko 5V ? Sprawdzałem na włączonym i wyłączonym silniku, napięcie ciągle 5V. Pioneerek jest sprawny, bo podpinałem u brata i śmigał. Bezpiecznik audio nie jest przepalony. Poniżej opis jakie kable jak podpiąłem: NISSAN / ISO / opis Głośniki są ok, wiec nie rozpisuje Różowo-czarny / Żółty / Battery Purpurowy / Czerwony / Ignition Czerwono-żółty / Pomarańczowy / Dashboard Illumination Czarno-czerwony / Niebieski / Power antenna blacha / Czarny / Ground btw: W tej samej wiązce, w której idą wszystkie kable audio wiszą teraz luźno dwa kabelki: -Purpurowy -Błękitny Wie ktoś może do czego one są ? w Haynes'ie nie ma o nich ani słowa. Nie ma na nich żadnego napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sokens Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 przepnij zółty z czerwonym na kostce z pionka maja one porobione konektorki mozesz zrobic tez tak zeby na obu był cały czas stały plus nie bedzie problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ozio Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Podmieniłem kabelki w kostce jak radził Sokens i dalej nic. Potem rozdwoiłem fazę 12V (różowo-czarny) na 2 kabelki w ISO (żółty i czerwony) no i zadziałało. Tyle, że nie mogę odciąć zasilania radia przekręcając kluczyk w stacyjce. Gdyby jakiś czarodziej wiedział do czego w Nissanie, w tej samej wiązce co idą kable audio, są następujące trzy kabelki to byłbym szczerze zobowiązany: - fioletowy - napięcie +5V (ciekawe po co jest redukowane z 12V na aku) - fioletowy - brak napięcia - błękitny - brak napięcia, ponadto w dokumentacji w Haynes'ie nie ma o nim ani słowa ;/ Pzdr, Ozio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sokens Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 nie mozesz odciąc radia po przekreceniu kluczyka bo nie masz zasilania po stacyjce, jak chcesz wiedziec jaki plus idzie po stacyjce podłąz minus z woltomierza pod mase i sprawdzaj kazdy kabel wten sposób ze przekrecasz kluczyk w stacyjce jezeli pojawi sie na mierniku napiecie to znaczy ze na niego trafiłes. Osobiscie mam zrobione tak jak ty, po stałym plusie, dla mnie wygodnijeszy sposób. niebieski to przewaznie sterowanie do wzmacniacza. jeden moze byc rózniez podswietlenie radia które zadziaął po właczeniu swiateł, tez to mozesz sprawdzic w taki sam sposób jak opisąłem ci wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.