Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 '97 - zbyt niskie napięcie na kablu zasilającym radio


Gość ozio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio zamontowałem sobie nowe radio. Przy okazji musiałem pokombinować z kablami. Wyciąłem całą "pajęczynkę" kabli, zmajstrowaną przez poprzedniego właściciela i przylutowałem do oryginalnych nissanowskich kabli kostkę ISO. Przetestowałem na innym radiu z ISO, które pożyczyłem od brata i wszystko śmigało.

Problem się pojawił, gdy podpiąłem mojego nowego Pioneerka. Nic. Cisza. Po sprawdzeniu napięcia okazało się, że na kablu zasilającym jest 5V, a Pionek potrzebuje min 11,2V.

 

Teraz szczegóły: Do radia idą 2 kable zasilające:

NISSAN / ISO / opis

Różowo-czarny / Żółty / Battery - cały czas jest napięcie +12V

Purpurowy / Czerwony / Ignition - po przekręceniu kluczyka w stacyjce jest napięcie +5V

 

No i problem jest z kabelkiem, który daje napięcie po przekręceniu kluczyka, bo jest na nim 5V zamiast 12V.

 

Miał ktoś z Was podobny problem ?

Jakiś pomysł, dlaczego jest tam tylko 5V ?

 

Sprawdzałem na włączonym i wyłączonym silniku, napięcie ciągle 5V. Pioneerek jest sprawny, bo podpinałem u brata i śmigał. Bezpiecznik audio nie jest przepalony.

 

Poniżej opis jakie kable jak podpiąłem:

NISSAN / ISO / opis

Głośniki są ok, wiec nie rozpisuje

Różowo-czarny / Żółty / Battery

Purpurowy / Czerwony / Ignition

Czerwono-żółty / Pomarańczowy / Dashboard Illumination

Czarno-czerwony / Niebieski / Power antenna

blacha / Czarny / Ground

 

btw:

W tej samej wiązce, w której idą wszystkie kable audio wiszą teraz luźno dwa kabelki:

-Purpurowy

-Błękitny

Wie ktoś może do czego one są ? w Haynes'ie nie ma o nich ani słowa. Nie ma na nich żadnego napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem kabelki w kostce jak radził Sokens i dalej nic.

 

Potem rozdwoiłem fazę 12V (różowo-czarny) na 2 kabelki w ISO (żółty i czerwony) no i zadziałało. Tyle, że nie mogę odciąć zasilania radia przekręcając kluczyk w stacyjce.

 

Gdyby jakiś czarodziej wiedział do czego w Nissanie, w tej samej wiązce co idą kable audio, są następujące trzy kabelki to byłbym szczerze zobowiązany:

 

- fioletowy - napięcie +5V (ciekawe po co jest redukowane z 12V na aku)

- fioletowy - brak napięcia

- błękitny - brak napięcia, ponadto w dokumentacji w Haynes'ie nie ma o nim ani słowa ;/

 

Pzdr,

Ozio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mozesz odciąc radia po przekreceniu kluczyka bo nie masz zasilania po stacyjce, jak chcesz wiedziec jaki plus idzie po stacyjce podłąz minus z woltomierza pod mase i sprawdzaj kazdy kabel wten sposób ze przekrecasz kluczyk w stacyjce jezeli pojawi sie na mierniku napiecie to znaczy ze na niego trafiłes.

 

Osobiscie mam zrobione tak jak ty, po stałym plusie, dla mnie wygodnijeszy sposób.

 

niebieski to przewaznie sterowanie do wzmacniacza. jeden moze byc rózniez podswietlenie radia które zadziaął po właczeniu swiateł, tez to mozesz sprawdzic w taki sam sposób jak opisąłem ci wyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...