oskazip Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 koledzy czy to normalne ze ga1.4 de na 6000 km wzioł 0.5l oleju zalany był valvoline livemax i ile oleju w normie powinien brać? pozdro dla lubelskiej grupy nkp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Moj ma 165 tys i w ogole nie zuzywa oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przempu Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Witam Moj ma 216.000 i tez nie bierze ani grama Można domniemywać, że jednak jest cos nie tak . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wronik Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Koego mój ma 145000 km i nie bierze ani grama oleju. Mam zalany shell 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Norma dla większości aut to przedział <1l/10kkm ; 1l/1kkm> 0,5l/6kkm to 0,083l/1kkm lub 1l/12kkm więc zupełnie nie masz się czym przejmować. Nie wierz tym co mówią, że nie bierze ani "grama" oleju. Jakieś tam "gramy" zawsze pozostają na gładziach cylindrów i trzonkach zaworów pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 U mnie ubytek oleju pomiędzy wymianami jest niezauważalny. Na bagnecie poziom spadku jest niewykrywalny ludzkim okiem a moja Alma ma już duuzo "natłuczone" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskazip Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 zapomniałem powiedzieć ze przepuszcza mi uszczelniacz wału od strony rozrzadu (czy duzo jest roboty z wymianą) a i jeszcze delikatnie uszczelka klawiatury ciekła ale opanowałem [ Dodano: Nie 04 Lis, 2007 13:29 ] właśnie ani grama tez mi coś karzdy silnik ole musi brać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Moim zdaniem silnik do kapitalnego remontu albo do wymiany... Swoją drogą nie wiem czy wiecie ale 200Konne Civici type R biorą o 1L oleju na 1000km i to jest standard... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes113 Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Oskazip jeśli chodzi o uszczelniacz wału z wymianą to nie powinno być drożej jak ok. 150 zł. Ja tyle zapłaciłem 2 miesiące temu. A jeśli chodzi o zużycie oleju - u mnie bierze ok. 0,15 l /1000km... tylko że silnik zaczął łykać olej dopiero po wymianie uszczelki pod głowicą... może ktoś wie z czego to może wynikać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskazip Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Coobcio, no co ty gadasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Według mnie 0,5 l. na 6000 km, to jeszcze nie tragedia i mieści się w granicach "normalnego" zużycia oleju. Teksty o tym, że silnik nie bierze grama oleju można włożyć między bajki. Silnik MUSI brać olej, bo inaczej by się zatarł. Jeśli uszczelniacze zbierałyby cały film olejowy z gładzi cylindrów, to po pierwszym ruchu tłoka, silnik byłby do wyrzucenia. :027: Zakładając wymianę oleju co 10.000-15.000 tys. kilometrów, to opisywane zużycie wyniosłoby jakieś 1,2 l. oleju na cały dystans między wymianami. Nie jest to może zadowalające zużycie, ale na pewno nie kwalifikuje silnika do remontu. Zwłaszcza, że dużo już przy nim zostało zrobione, a ciśnienie na cylindrach jest w porządku, a co ważniejsze - równe na każdym cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Do tego silnika wchodzi niecale 3l oleju i kazdy nawet namniejszy wyciek moze powodowac przypadek jak wyzej opisany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Do tego silnika wchodzi niecale 3l oleju i kazdy nawet namniejszy wyciek moze powodowac przypadek jak wyzej opisany. Ojć, to strasznie mało. Nie sądziłem, że aż tak mało oleju tam wchodzi. Myślałem, że jakieś standardowo jakieś 4-4,5 l. Coś japońce zawsze byli strasznie oszczędni i wszystkiego dawali tak akurat, bez żadnej rezerwy. :zdziw: Zastanawia mnie tylko fakt, że ciśnienie na cylindrach ma równe i bardzo dobre, a przecież jeśli tu jest coś nie tak, to jest to pierwszy objaw szykującego się remontu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Według mnie 0,5 l. na 6000 km, to jeszcze nie tragedia i mieści się w granicach "normalnego" zużycia oleju. Teksty o tym, że silnik nie bierze grama oleju można włożyć między bajki. Silnik MUSI brać olej, bo inaczej by się zatarł. Jeśli uszczelniacze zbierałyby cały film olejowy z gładzi cylindrów, to po pierwszym ruchu tłoka, silnik byłby do wyrzucenia. :027: Tylko właśnie chodzi o to ze 1,4 de są znane z tego ze jak jest wszytko OK to nie zobaczysz na bagnecie różnicy poziomu od zmiany do zmiany.Zgadzam sie ze coś tam na pewno weźmie ale na tyle mało ze ciężko to zauważyć za bagnecie, ja przynajmniej podobnie jak koledzy którzy sie wypowiadali prędzej nie widzę a mam prawie 170 tys. A koledze oskazip radze zająć sie wyciekami i potem mierzyć zużycie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 ja jak kiedyś wlałem do Kadetta Shella mineralnego to przy następnej wymianie brakowało ponad 2 litry :galy: zmieniłem olej i zużycie zmalało do zadowalającej ilości 1l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.