Gość avanturnik Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Witam i zapodaje kolejny problem :-( Nie wiem czy wszystkie pickupy - ale moj napewno ma przelacznik HEAT ("szybkie grzanie"). Dziala tylko wtedy gdy nie ma wlaczonego biegu - w momencie wlaczenia funkcja przestaje dzialac. Oblukalem na forum UK ze ta funkcja przesterowuje komputer itp itd, oraz ze czujnik luzu znajdujacy sie gdzies w skrzyni biegow z nia wspolpracuje. Wadliiwe dzialanie tego czujnika objawia sie szarpaniem (brakiem mocy) z reguly na 3 lub 4 biegu - rzeczywiscie przy lekkim pochyleniu wajchy od biegow do siebie wszystko wraca do normy, ale gdy ja puszcze znowu przerywa :-(. Czy moze ktos spotkal sie z tym problemem??? Podobno najprostsza forma pozbycia sie usterki to odlaczenie tego czujnika. Czy ktos wie gdzie dokladnie jest zlokalizowany i od ktorej strony sie do niego dobrac ? Czy jego odpiecie nie bedzie powodowalo ze komputer zwariuje w inny sposob? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz53 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Witam Podobnie jest w innych modelach. Ja mam Sunny 99 i też mam odłączony czujnik luzu. Nie ma to wpływu na jazdę, tylko obroty później spadają jak się zwalnia i parę kropli paliwa więcej zje. Dopiero jak zadziała czujnik predkości to obroty spadną na 700. Czujnik jest w skrzyni, blisko wybieraka biegów. W Twoim pewnie jest podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wasyl69 Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Witam Też miałem problemy z tym czujnikiem w D22. "Specjaliści" z ASO diagnozowali potencjometr przygazie,pompę wtryskową i licho wie co jeszcze.Sam czujnik kosztował ok 120 zł i podobno jest wkręcony w skrzynię obok czujnika włączjącego światła cofania (nie widziałem sam relacja mechanika).Po wymianie szarpanie i przerywaniew czasie jazdy pod górkę ustało(bardzo wnerwiające np przy wyprzedzaniu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość avanturnik Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Witam. Jak widze wiekszosc forumowiczow bardziej tu zaglada zeby sie chwalic co i za ile kupili do swoich wozkow (D40 :-) ) Dzieki za podpowiedzi. A teraz do konkretow - moze komus sie przyda: 1 czujnik polozenia lewarka zmiany biegow (D22) - nr katalogowy nissan 32006-23U6A - koszt w serwisie 130 - 150 zl 2 nalezy zdemontowac oslony (plastiki + blachy + gumy) dzwigni zmiany biegow i dzwigni przedniego napedu 3 zdemontowac oslone lewarka hamulca recznego(tylko plastiki) 4 od spodu - z kanalu rozpiac 2 kostke elektryczna w skrzyni biegow liczac od strony silnika, z prawej strony - to ta po ktorej jest zbiornik paliwa 5 od gory wykrecic czujnik - klucz 18 plaski Zlozyc w odwrotnej kolejnosci. W zasadzie robota bez niespodzianek - ok 1 godziny. W serwisach licza sobie za taka wymiane 100 -120 zl - tyle wiec mozna zaoszczedzic. W razie czego pytac - sluze pomoca. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krolikson Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich bardzo serdecznie i przepraszam za odgrzanie kotleta, ale może komuś przyda się kiedyś to co zrobiłem Po drugie chce podziękować za ten temat bo dzięki niemu naprawiłem swój czujnik luzu w Navarze D22, 2.5 D Zadzwoniłem wczoraj do nissana i dostałem wiadomość, że ten czujnik kosztuje niecałe 500 pln stwierdziłem, że chyba przesadzają. Na jednym z zagranicznych forach przeczytałem, że czasami pomaga wykręcenie czujnika przeczyszczenie go WD40 i będzie działać, u mnie nie zadziałało, ale zauważyłem, że problem czujnika leży nie w tym że się zawiesił lub coś podobnego (po przeczyszczeniu go wd40 przedzwoniłem go miernikiem i działał bez problemów) ale w tym że jego czubek jest już starty. Stwierdziłem, że jeśli to nie pomoże to kupię nowy czujnik, ale mój patent pomógł więc godzina roboty, zero wydanych pln i wszystko jest OK. Do tego co jest w powyższym poście trzeba dopisać pilnik do metalu. Bierzemy czujnik i ścieramy go pilnikiem około 1mm w miejscu gdzie opiera się on o blok skrzyni (tam gdzie łapiemy go kluczem calowym 3/8") powoduje to nam, że jesteśmy wstanie wkręcić go trochę głębiej i czujnik ma wtedy możliwość zamknięcia się do końca. Pamietamy o zabezpieczniu gwintu jakims srodkiem typu lactoid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szywal Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Dzięku Krolikson Twój sposób działa. Kupiłem pomyłkowo czujnik od innego auta, który wygląda tak samo ale ma styki normalnie otwarte a nie zamknięte jak powinno być. Nie mając już nic do stracenia spiłowałem stary o milimetr i działa. Jakiś czas jeździłem z wypiętym, bo też myślałem, że czujnik ten jest na diabła a zakłóca pracę tempomatu - nie da się go włączyć jak komputer widzi luz. Tempomat działa z wypiętym idealnie - komp ma rozwarte styki . Ale za to nie włączy się reduktora - komputer musi tu widzieć luz. Podobnie nie działa z wypiętym czujnikiem funkcja podwyższania obrotów do rozgrzania auta zimą. Tak więc czujnik niestety potrzebny. Jak ktoś wie gdzie kupić taki właściwy to proszę się pochwalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 I ja dziś wymieniłem ten czujnik niestety musiałem kupić nowy w aso gdyż stary rozebrałem aby sprawdzić co się tam dzieje rozkminiłem ten problem ale o tym nie będę pisał bo to za dużo pisania Czujnik nr kat. 32006-CD10B. Cena bagatela 443,78zł brutto zmiany po wymianie potwierdzają to co kolega wyżej napisał auto z uszkodzonym oprócz braku tempomatu miało miej mocy silnik wkręcał się na obroty ociężale obecnie wruciło mu życie zupełnie nie to auto dodam jeszcze że jeździłem tak od bardzo dawna i myślałem że ta ociężałość to skutek dodatkowego wyposażenia i większych opon Więc kolega który zakładał czujnik od innego auta niech napisze od jakiego dokładnie pasuje odwrotne działanie można załatwić przekaźnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Witam wszystkich ! Rzeczywiście to ten czujnik powoduje, że nie działa tempomat i podgrzewacz silnika. Trudno go dostać w Polsce tylko jest do świateł cofania ale chyba jest inna kostka. Ja go wykręciłem i nadspawałem na końcu ze dwa milimetry i po zamontowaniu działa wszystko z powrotem -- wielkie dzięki za poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolverin Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Mam ten sam problem z tempomatem, więc wczoraj postanowiłem sprawdzić czujnik luzu (PNP) w D40. Testy na mierniku wykazały że czujnik jest sprawny, postanowiłem pójść za radą kolegi Krolikson i spiłowałem 1mm z obudowy czujnika. Po wkręceniu na miejsce, tempomat zaczął działać prawidłowo. Po dokładnym sprawdzeniu w ESM, okazało się że nie trzeba wymieniać czujnika PNP tylko wodzik nr 32815CD105 (koszt 30 zł serwis), który po prostu się wyciera. Świeża cena czujnika PNP z serwisu (który nie jest przyczyną awarii): 450 zł, wymiana 140 zł; a samemu, wiadomo śrubokręt, klucz do odkręcenia czujnika i trochę wolnego czasu. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Wodzik z hartowanej stali się nie wyciera tylko mosiężne blaszki kontaktowe w czujniku przez co stają się za krótkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolverin Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Nie mam możliwości rozebrania tego czujnika i nie wypowiem się na temat blaszek. Jeśli ktoś chce kupić czujnik, to proponuję sprowadzić go z zagranicy w cenie 14.90$ za sztukę. Zdecydowanie mniej niż w naszym serwisie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.