Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czujnik luzu w skrzyni


Gość avanturnik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość avanturnik

Witam i zapodaje kolejny problem :-(

Nie wiem czy wszystkie pickupy - ale moj napewno ma przelacznik HEAT ("szybkie grzanie"). Dziala tylko wtedy gdy nie ma wlaczonego biegu - w momencie wlaczenia funkcja przestaje dzialac.

Oblukalem na forum UK ze ta funkcja przesterowuje komputer itp itd, oraz ze czujnik luzu znajdujacy sie gdzies w skrzyni biegow z nia wspolpracuje. Wadliiwe dzialanie tego czujnika objawia sie szarpaniem (brakiem mocy) z reguly na 3 lub 4 biegu - rzeczywiscie przy lekkim pochyleniu wajchy od biegow do siebie wszystko wraca do normy, ale gdy ja puszcze znowu przerywa :-(. Czy moze ktos spotkal sie z tym problemem??? Podobno najprostsza forma pozbycia sie usterki to odlaczenie tego czujnika. Czy ktos wie gdzie dokladnie jest zlokalizowany i od ktorej strony sie do niego dobrac ? Czy jego odpiecie nie bedzie powodowalo ze komputer zwariuje w inny sposob?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podobnie jest w innych modelach. Ja mam Sunny 99 i też mam odłączony czujnik luzu. Nie ma to wpływu na jazdę, tylko obroty później spadają jak się zwalnia i parę kropli paliwa więcej zje. Dopiero jak zadziała czujnik predkości to obroty spadną na 700.

Czujnik jest w skrzyni, blisko wybieraka biegów. W Twoim pewnie jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Też miałem problemy z tym czujnikiem w D22. "Specjaliści" z ASO diagnozowali potencjometr przygazie,pompę wtryskową i licho wie co jeszcze.Sam czujnik kosztował ok 120 zł i podobno jest wkręcony w skrzynię obok czujnika włączjącego światła cofania (nie widziałem sam relacja mechanika).Po wymianie szarpanie i przerywaniew czasie jazdy pod górkę ustało(bardzo wnerwiające np przy wyprzedzaniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość avanturnik

Witam. Jak widze wiekszosc forumowiczow bardziej tu zaglada zeby sie chwalic co i za ile kupili do swoich wozkow (D40 :-) )

 

Dzieki za podpowiedzi. A teraz do konkretow - moze komus sie przyda:

1 czujnik polozenia lewarka zmiany biegow (D22) - nr katalogowy nissan 32006-23U6A - koszt w serwisie 130 - 150 zl

2 nalezy zdemontowac oslony (plastiki + blachy + gumy) dzwigni zmiany biegow i dzwigni przedniego napedu

3 zdemontowac oslone lewarka hamulca recznego(tylko plastiki)

4 od spodu - z kanalu rozpiac 2 kostke elektryczna w skrzyni biegow liczac od strony silnika, z prawej strony - to ta po ktorej jest zbiornik paliwa

5 od gory wykrecic czujnik - klucz 18 plaski

Zlozyc w odwrotnej kolejnosci. W zasadzie robota bez niespodzianek - ok 1 godziny. W serwisach licza sobie za taka wymiane 100 -120 zl - tyle wiec mozna zaoszczedzic.

W razie czego pytac - sluze pomoca.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość Krolikson

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich bardzo serdecznie i przepraszam za odgrzanie kotleta, ale może komuś przyda się kiedyś to co zrobiłem

Po drugie chce podziękować za ten temat bo dzięki niemu naprawiłem swój czujnik luzu w Navarze D22, 2.5 D

Zadzwoniłem wczoraj do nissana i dostałem wiadomość, że ten czujnik kosztuje niecałe 500 pln stwierdziłem, że chyba przesadzają.

Na jednym z zagranicznych forach przeczytałem, że czasami pomaga wykręcenie czujnika przeczyszczenie go WD40 i będzie działać, u mnie nie zadziałało, ale zauważyłem, że problem czujnika leży nie w tym że się zawiesił lub coś podobnego (po przeczyszczeniu go wd40 przedzwoniłem go miernikiem i działał bez problemów) ale w tym że jego czubek jest już starty. Stwierdziłem, że jeśli to nie pomoże to kupię nowy czujnik, ale mój patent pomógł więc godzina roboty, zero wydanych pln i wszystko jest OK.

Do tego co jest w powyższym poście trzeba dopisać pilnik do metalu.

Bierzemy czujnik i ścieramy go pilnikiem około 1mm w miejscu gdzie opiera się on o blok skrzyni (tam gdzie łapiemy go kluczem calowym 3/8") powoduje to nam, że jesteśmy wstanie wkręcić go trochę głębiej i czujnik ma wtedy możliwość zamknięcia się do końca. Pamietamy o zabezpieczniu gwintu jakims srodkiem typu lactoid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzięku Krolikson

Twój sposób działa. Kupiłem pomyłkowo czujnik od innego auta, który wygląda tak samo ale ma styki normalnie otwarte a nie zamknięte jak powinno być. Nie mając już nic do stracenia spiłowałem stary o milimetr i działa.

Jakiś czas jeździłem z wypiętym, bo też myślałem, że czujnik ten jest na diabła a zakłóca pracę tempomatu - nie da się go włączyć jak komputer widzi luz. Tempomat działa z wypiętym idealnie - komp ma rozwarte styki . Ale za to nie włączy się reduktora - komputer musi tu widzieć luz. Podobnie nie działa z wypiętym czujnikiem funkcja podwyższania obrotów do rozgrzania auta zimą.

Tak więc czujnik niestety potrzebny. Jak ktoś wie gdzie kupić taki właściwy to proszę się pochwalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja dziś wymieniłem ten czujnik niestety musiałem kupić nowy w aso gdyż stary rozebrałem aby sprawdzić co się tam dzieje rozkminiłem ten problem ale o tym nie będę pisał bo to za dużo pisania

Czujnik nr kat. 32006-CD10B. Cena bagatela 443,78zł brutto zmiany po wymianie potwierdzają to co kolega wyżej napisał auto z uszkodzonym oprócz braku tempomatu miało miej mocy silnik wkręcał się na obroty ociężale obecnie wruciło mu życie zupełnie nie to auto dodam jeszcze że jeździłem tak od bardzo dawna i myślałem że ta ociężałość to skutek dodatkowego wyposażenia i większych opon

Więc kolega który zakładał czujnik od innego auta niech napisze od jakiego dokładnie pasuje odwrotne działanie można załatwić przekaźnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich !

Rzeczywiście to ten czujnik powoduje, że nie działa tempomat i podgrzewacz silnika. Trudno go dostać w Polsce tylko jest do świateł cofania ale chyba jest inna kostka. Ja go wykręciłem i nadspawałem na końcu ze dwa milimetry i po zamontowaniu działa wszystko z powrotem -- wielkie dzięki za poradę. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam ten sam problem z tempomatem, więc wczoraj postanowiłem sprawdzić czujnik luzu (PNP) w D40. Testy na mierniku wykazały że czujnik jest sprawny, postanowiłem pójść za radą kolegi Krolikson i spiłowałem 1mm z obudowy czujnika. Po wkręceniu na miejsce, tempomat zaczął działać prawidłowo. Po dokładnym sprawdzeniu w ESM, okazało się że nie trzeba wymieniać czujnika PNP tylko wodzik nr 32815CD105 (koszt 30 zł serwis), który po prostu się wyciera. Świeża cena czujnika PNP z serwisu (który nie jest przyczyną awarii): 450 zł, wymiana 140 zł; a samemu, wiadomo śrubokręt, klucz do odkręcenia czujnika i trochę wolnego czasu. Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam możliwości rozebrania tego czujnika i nie wypowiem się na temat blaszek. Jeśli ktoś chce kupić czujnik, to proponuję sprowadzić go z zagranicy w cenie 14.90$ za sztukę. Zdecydowanie mniej niż w naszym serwisie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...