Gość Cronos Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Czy któryś z szanownych Klubowiczy i Forumowiczy ma zamontowane w swojej N16 po FL żarówki ksenonowe? Jestem ciekaw jak się taki wynalazek sprawuje w tym aucie i czy Misiaki się nie doczepiają, albo panowie na przeglądach. Wiadomo, że starego Golfa na lampach ksenonowych to ściągną z drogi od razu i zabiorą dowód rejestracyjny, ale może z młodziutką Almerą tego nie zrobią, bo myślą, że wychodziły takie z ksenonami? Czy można liczyć na niewiedzę i niedouczenie panów z drogówki lub panów diagnostów? To, że świecą lepiej, niż halogenowe jest oczywiste, ale zastanawia mnie też, czy przypadkiem nie oślepiają jadących z przeciwka? Nie chciałbym przeginać z jasnością i "niebieskością" takich żarówek i myślę, że takie 6000 lub 8000 by mi wystarczyły. Spryskiwaczy oczywiście nie posiadam (co od biedy dałoby się zrobić - łatwo można zaadaptować od ostatniej Primery), a z systemem samopoziomującym byłby już większy problem (i koszt). Zdaję sobie oczywiście sprawę, że bez tego ostatniego taka przeróbka nie jest legalna, ale na razie tak zapytuję, bo mam to w planowanych planach. :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vazq Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 pozostaje pytanie, gdzie zamontowac przetwornice, tak zeby ladnie to wygladalo. Paweł ***************************** sprzedam ALMERA N16, 2006/2007 18kkm i tylko 41kPLN ***************************** Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Gdzieś w komorze silnika przy lampach na jakichś kątownikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vazq Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 brat moj montowal w Omedze (tam bylo juz miejsce). Orzekl, ze Almera sie idealnie nadaje do tego rodzaju przerobek, bo ma soczewkowe reflektory Pawel PS: ja sie na tym nie znam,tylko powtarzam ***************************** sprzedam ALMERA N16, 2006/2007 18kkm i tylko 41kPLN ***************************** Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 oczywiście do soczewek warto włożyć xenony dobrze ustaw światła do tego korzystaj z regulacji jak potrzeba i ciesz się wspaniałym światłem na twoim miejscu bym się nie zastanawiał jak coś to wymienisz sobie reflektory w jakiejś promocyjnej cenie w ASO dobra rada weź barwę 5000K a max 6000K o wyższych zapomnij. Co prawda Nissan ma gówniane soczewki o czym wszyscy wiedzą ale efekt nie powinien być zły a wracając do reflektorów to nic nie powinno się z nimi staś bo xenonowy palnik mniej nagrzewa się od żarówki halogenowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 No to, że się mniej nagrzewa to wiem, tylko wciąż pozostaje pytanie jak zareagują na mnie Misiaki? Czy od razu będą wiedzieć, że Almera ksenonów nigdy nie miała i mnie ściągną z drogi, czy też musiałbym mieć dużego pecha, żeby się tego dopatrzyli? Bo na niewiedzę diagnostów podczas przeglądu rejestracyjnego niestety raczej nie mam co liczyć. No i ciekaw jestem jak z tym oślepianiem jadących z przeciwka. Nie chciałbym po montażu ksenonów stwierdzić, że co drugi kierowca będzie mi z przeciwka błyskał długimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Miski jakie są takie są,ale na pewno nie są idiotami.Co do oślepiania nasz to jak w banku.Gdyby tak miało nie być to każdy by sobie zakładał ksenony.Nie bez powodu lampy ksenonowe tyle kosztują :!!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 kierowca będzie mi z przeciwka błyskał długimi - ja nie błyskam - po prostu włączam długie i na nich jadę jak spotkam de.... z taką przeróbką. Albo Cię stać i robisz profesjonalną przesiadkę na ksenony (specjalne lampy z homologacją i samopoziomowanie) albo Cię nie stać i jeździsz normalnie. Niestety coraz więcej osób myśli jak tu utrudnić życie innym :028: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 w soczewce nic nie będzie oslepiać pod warunkiem ze będziemy korzystać jak z normalnych świateł czyli regulowac w momencie obciążenia więc nie piszcie bzdur jak nie mieliści z tym doczynienia natomiast gorzej jest z reflektorami to już podchodzi pod druciarstwo i raczej się nie sprawdza. a co do samopoziomowania to żadne nie dziła dynamicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 w soczewce nic nie będzie oslepiać pod warunkiem ze będziemy korzystać jak z normalnych świateł czyli regulowac w momencie obciążenia więc nie piszcie bzdur jak nie mieliści z tym doczynienia natomiast gorzej jest z reflektorami to już podchodzi pod druciarstwo i raczej się nie sprawdza. a co do samopoziomowania to żadne nie dziła dynamicznie No właśnie o to mi chodzi. Bo o opuszczaniu świateł przy obciążeniu to zawsze pamiętam. Kiedyś jeździłem dostawczym i weszło mi to w nawyk. Natomiast interesowało mnie właśnie to, jak taka przeróbka zachowuje się w lampach soczewkowych i czy sama z siebie nie oślepia. Nigdy nie miałem wcześniej auta z soczewkami, więc nie znam ich specyfiki. Bo co do samopoziomowania, to jak napisał malin_f1, nie działa to dynamicznie na zasadzie żyroskopu, że przy każdym bujnięciu przodu auta do góry lampy się obniżają. System nie zdąży zareagować na coś, co trwa sekundę. Służy to tylko temu, żeby zapominalscy nie oślepiali innych jadąc załadowanym samochodem. System myśli za nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Panowie skoro wiecie lepiej to po co ta dyskusja.Mniemam ,że kolega malin_f1 jest konstruktorem a przynajmniej rzeczoznawcą samochodowym.Ja z techniką motoryzacyjną mam do czynienia już 12 lat i zanim coś powiem czego nie jestem pewien to o ty czytam.Soczewki standardowe nie skupiają wiązki światła w taki sposób aby świecić w jedno miejsce,lecz rozpraszają je tak jak ma wyglądać rozproszenie dla zwykłego reflektora- tylko trochę dokładniej.Proponuje troch poczytać w necie artykuły,publikacje a potem się brać za domowe przeróbki które szkodzą innym.Chyba,że "wolnoć Tomku w swoim domku" a inni mnie nie interesują. :> :!!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 to dlaczego na przyrządzie diagnostycznym wiązka światła ze zwykłej soczewki gdzie siedzi xenon jest identyczna jak na żarówce halogenowej? Co na to "technika motoryzacyjna" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piasek_1981 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 WITAM ALL OF US POPROSZE O PORADE CHODZI O ŻARÓWKI DO N16 PHILIPS BLUE VISION+ CZY PHILIPS GT150 P2N ?????????????????? MIAŁ KTOŚ TAKIE I JAK SIE SPRAWOWAŁY ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 to dlaczego na przyrządzie diagnostycznym wiązka światła ze zwykłej soczewki gdzie siedzi xenon jest identyczna jak na żarówce halogenowej?Co na to "technika motoryzacyjna" ? Na jakim przyrządzie? Te na stacji diagnostycznej sluża do ustawienia kąta świecenia,i nie są w stanie sprawdzić skupienia i padania wiązki oraz rozproszenia światla zpowodowanego chociązby zlą ogniskową soczewki,nie wspominając o obowiązkowych spryskiwaczach na reflektory.Moim zdaniem jeśli ktoś chce sie bawić w tuning to niech to robi z glową i nie szkodzi innym.W swoim życi dość sie naoglądalem skutków nieumiejętnych przeróbek,które mialy wplyw na bezpieczeństwo innych kierujących. Zrobicie jak uważacie.Polak potrafi - OK, ale z glowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Właśnie po to jest ten temat. Żeby się dowiedzieć maksymalnie dużo informacji na temat tego, czy taka przeróbka ma sens, jak to się ma do oślepiania, co na to Policja itp. Zdaję sobie sprawę, że potrzebne byłyby spryskiwacze i to da się zrobić. Jednak z systemem sampoziomującym jest troszkę gorsza sprawa, bo to nie tak łatwo domontować. Poza tym jest potrzebny głównie w momencie załadowania auta lub jazdy z większą ilością pasażerów. W innym przypadku i tak nic nie daje. A od tego mam regulację świateł, o której nie zdarzyło mi się zapomnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 to dlaczego na przyrządzie diagnostycznym wiązka światła ze zwykłej soczewki gdzie siedzi xenon jest identyczna jak na żarówce halogenowej?Co na to "technika motoryzacyjna" ? Na jakim przyrządzie? Te na stacji diagnostycznej sluża do ustawienia kąta świecenia,i nie są w stanie sprawdzić skupienia i padania wiązki oraz rozproszenia światla zpowodowanego chociązby zlą ogniskową soczewki,nie wspominając o obowiązkowych spryskiwaczach na reflektory. Proponuję trochę praktyki a znacznie mniej teorii na zwykłym przyrządzie do regulacji świateł na każdej stacji diagnostycznej xenon włożony do soczewki na zwykłą żarówkę halogenową świeci IDENTYCZNIE jak żarówka halogenowa nie mam mowy o żadnym rozproszeniu czy oślepieniu wiązka światła jest IDENTYCZNA z tym że Xenon pięknie doświetla całą resztę gdzie żadna żarówka halogonowa nie jest w stanie tego uczynić. Przerabiałem to na podstawie samochodów takich jak Passat B6, B5, Honda CRV, Accord, Nissan Primera P11.144 i wiele innych nie ma mowy o żadnym oślepianiu. Przykład z mojego samochodu po lewej Xenon po prawej zwykła H1 ale Tungsram +50% Zdjęcie tego nie odda ale efekt nieziemski i jeszcze raz powtarzam nie ma mowy o żadnym oślepianiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jamo Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Ja jezdze od 6 miesięcy z wkładami xenonowymi w swojej Almere N15 FL (gładkie szkła) i nigdy psiarnia nie przyczepiła się do mnie o światła, warunek tylko zeby byly dobrze ustawione. Przy przeglądzie rejestracyjnym nawet diagnosta sie nie przyczepił, stwierdził tylko, ze chyba jakaś dobra wersja tej N15 bo ma nawet xenony Nie ma porownania jesli chodzi o jakość swiatla i zasieg. Zainteresowanych zachęcam do obejżenia. Mam możliwość załatwienia Bi-xenonowych wkładków (H4), xenonowych H1 i H7 bezpośrednio od producenta firmy Auto Gauge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawełS Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Witam tak trochę teoretycznie.... jak przerabiać na xenony to jaki zestaw? gdzie kupić? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 no przeciez kolega wyżej proponuje i powołaj się na mnie dostaniesz specjalną zniżkę Pamiętaj jak masz Soczewki to nawet nie ma nad czym się zastanawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jamo Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Taki zestaw jest tak skonstruowany, ze nie trzeba nic przerabiac, kostke wpinasz w kostke, wszystko hermetyczne z uszczelkami potrojnymi. Zarnik wkladasz w fabryczne miejsce zarowki. [ Dodano: Pią 09 Lis, 2007 18:36 ] WITAM ALL OF US POPROSZE O PORADE CHODZI O ŻARÓWKI DO N16 PHILIPS BLUE VISION+ CZY PHILIPS GT150 P2N ?????????????????? MIAŁ KTOŚ TAKIE I JAK SIE SPRAWOWAŁY ???? GT150 swieca wyraznie jasniej, efekt wizualny podobny, Blue Vision swieca bardziej niebiesko ale poprzez filtr ktory zmienia barwe swiatla duzo slabiej swieca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 No proszę jak się wszystko da ładnie zrobić. Kolega malin_f1 jest z Grodziska (a ja mieszkam w Otrębusach, więc prawie po sąsiedzku :one: ), a kolega Jamo z Warszawy, gdzie się urodziłem i codziennie bywam. Coś mi się wydaje, że bez jakiejś wizji lokalnej dotyczącej oblukania jak świecą ksenony w N15 oraz dogadania się na przyszłość w ich sprawie, się nie obędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 A ty pracujesz w Japan Motors a ja mieszkam na pograniczu Marek i Wawy więc jak chcesz to służę pomocą i możemy się ustawić w poniedziałek, ew wtorek po zmierzchu to zobaczysz jak to wygląda na soczewce dla mnie tam podjechać do siebie to 5min drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jamo Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 U mnie mozesz obejzec rowniez w kazdej chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Ok. Jak by co to pracuję w tym tygodniu do 20, więc ciemności będzie aż nadto. Tak, że jestem dyspozycyjny i w każdej chwili chętnie zobaczę jak to świeci. Jeśli oczywiście któryś z Was będzie miał czas i ochotę tu podjechać. :one: W razie czego prosić Marka z Nissana. malin_f1 - Ty masz domontowane ksenony w Hondzie, czy miałeś fabrycznie, bo zgłupiałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PawełS Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 no przeciez kolega wyżej proponuje i powołaj się na mnie dostaniesz specjalną zniżkę Pamiętaj jak masz Soczewki to nawet nie ma nad czym się zastanawiać soczewek nie mam bo N16 przed FL ale zastanawiam się nad zmianą reflektorów na młodsze i montaż Xenonów... Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.