Gość lukasz87 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Widziałem jak świecą 4300K i według mnie są one najbardziej jasne i przypominają normalne światło halogenowe , ja sie decyduje na 6000k najbardziej optymalne chyba jak dla mnie tylko właśnie jakie wybrać ? jaka firma? ehh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziadek Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Yankee ja też się szykuje na 5000K, może jeszcze w tym roku uda mi się założyć. Widziałem 6000K u kumpla w BMW firmy HID i jak dla mnie wygląda to trochę za niebiesko. Co prawda światło dają super ale jak się patrzy na auto to już gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Taka prośba do montujących ksenony tam gdzie ich oryginalnie być nie powinno - obniżajcie troche snop światła bo oślepiacie jak cholera a nie mam ochoty wjechac na czołówkę z kims komu zachciało się domowym sposobem robienie ksenonów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Widziałem 6000K u kumpla w BMW firmy HID hid to nie firma tylko nazwa technologii. mówiąc łopatologicznie hid oznacza lampę wyładowczą czyli xenon. tu macie parę fotek z temperaturami i jak to wygląda, po kliknięciu w miniaturkę zdjęcia przeniesie was na serwer i tam po kliknięciu na zdjęcie można je powiększyć: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Ja mam 6000k i chociaż ładnie wszystko oświetla to kolor nie jest idealnie biały tylko wpada już sporo w niebieski. Wolałbym 5000k. Pokusiłbym się nawet o 4300k czy 4500k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 kolego porcupine czy mógłbyś opisać krok po kroku jak zamontowałeś zestaw hid w almerze również mam wersje 1.5di ale to chyba nie istotne.Próbowałem wyobrazić sobie montaż przed kupnem i chyba trzeba będzie wyciąć dziury okrągłe w miejscu maskownicy żarówek świateł mijania prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 kolego porcupine czy mógłbyś opisać krok po kroku jak zamontowałeś zestaw hid w almerze również mam wersje 1.5di ale to chyba nie istotne.Próbowałem wyobrazić sobie montaż przed kupnem i chyba trzeba będzie wyciąć dziury okrągłe w miejscu maskownicy żarówek świateł mijania prawda ? Założenie ksenonów jest proste chociaż trochę czasochłonne. Zacząłem od wymontowania halogenów i wywiercenia otworów w zaślepkach, o ile dobrze pamiętam, o średnicy 24mm takim oto wiertłem: http://img80.imageshack.us/img80/8680/zdjcianec013ch9.jpg można nie wiercić, ale wtedy będziesz jeździł bez zaślepek . Później przewlekłem kable z żarnikiem przez te otwory w zaślepkach założyłem gumową uszczelkę i zamontowałem w lampie. Żarnik montuje się w miejsce halogenu, ale zasilania nie podłącza się tak jak w zwykłej żarówce. Do tego służą osobne kabelki, które później wychodzą na zewnątrz do przetwornicy. I właśnie kolejnym krokiem jest znalezienie miejsca na zamontowanie przetwornic. Tutaj każdy sobie poradzi bo miejsc jest sporo Łączymy wszystkie kable razem, ze zwróceniem uwagi na kolory tzn czerwony z czerwonym, czarny z czarnym i działa... Naprawdę nie ma się co o tym rozpisywać bo każdy jest w stanie sobie z tym poradzić. Pamiętajcie tylko o dobrym ustawieniu świateł!!! Almera to takie dziwne auto że każde grzebanie przy lampach przestawia wysokość świecenia więc trzeba na to zwrócić szczególną uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Czy ktoś kombinował ze spryskiwaczami reflektorów? , bo jak wiem ważne jest zęby lampy ksenonowe były zawsze czyste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Spryskiwacze to tylko głupi przepis i tak lepiej jest przetrzeć sobie ręcznie na postoju lampy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Witam jaki typ żarówki jest w światłach długich oczywiście mowie o wersji n16 po fl , chciałbym zamontować xenony do świateł mijania oraz do świateł drogowych tzw długich , interesuje mnie barwa 5000 k albo 4300 , nie chce mieć kłopotu z policja świecąc niebieska barwa 6000k a sam się wkurzam jak ktoś razi mnie tym światłem ja zdecydowanym się tylko dlatego bo i tak mimo wszystko te gówniane reflektory maja soczewkę bo podobno żarówki się mniej nagrzewają , chce zapobiec jej wczesnemu zużyciu no i mieć lepsze światło .Pozdrawiam . Od razu zaznaczam ze wiem ze istnieje coś takiego jak bi-xenon ale z tego co wiem w zestawach hid stosowany jest do reflektora pełniącego role mijania i drogowych czyli h4 itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 taki sam jak w mijania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Ja tam mam HID'y w zwykłych reflektorach i efekt jest powalajacy, szczegolnie nocą a montaż prosty jak barsz. Co do oślepiania to wsadziłęm kolege w moje auto a ja jechałęm jego z naprzeciwnka a pozniej z przodu tak zeby swiecił mi na tył i nie zauwazyłęm zeby cos oślepiało, z tym ze swiatło jest opuszczone na maxa w dół pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 6000k po kilkudziesieciu godzinach ma lekka niebieską poswiatę u mnie.. Na poczatku byly typowe niebieskie.. pozniej wszystko zmalalo.. Duzo lepiej sie prezentują niz czyste białe.. 4300K, ktore ma moj kolega.. A policjanci nie czepiaja się o kolory, w ogole o nic sie nei czepiaja.. Taką reklamę xenonow zrobili tylko w TV.. w zyciu mnie zaden jeszcze nie zatrzymał o xenony.. a uwierzcie w trójmiescie Panowie policjanci to na co 5 skrzyzowaniu stoja..nigdzie sie nawet rozpedzic nie idzie Poza tym.. jak beda chcieli Ci wlepic mandat za xenony to i tka to zrobią bo musisz miec spryskiwacze i czujniki na wachaczach do automatycznego poziomowania. Teraz w TV mowili ze beda sprawdzac legalnosc oprogramowania w palmtopach.. - jasne juz widze jak beda to robic.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 w nawigacjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Taka prośba do montujących ksenony tam gdzie ich oryginalnie być nie powinno - obniżajcie troche snop światła bo oślepiacie jak cholera a nie mam ochoty wjechac na czołówkę z kims komu zachciało się domowym sposobem robienie ksenonów to nic nie da. soczewka jest za daleko od klosza a klosz w almerze jest wieczne brudny, a to własnie oślepia rozszczepione światło na bródzie. ot cała filozafia. w seryjnuch ksenonach czasem jest nieco lepiej bo odległości od soczewki do lapy jest mnejsza i nie ma takiego probelmu. Sryskiwacze nie wiele dają. Teraz mam subaru z fabrycznymi xenonami i przy dziesiejszej pogodze to nic nie daje. Tak czy inaczej mnóstwo ludzi-wieśniakotunerów zakłada ksenony do lamp które się kompletnie nie nadają czyli trapezowych jak w focusie czy n16 pdzed FL .Soczewki jeszcze jakoś tną górną część ale w trapezach tego nie ma nie licząć trapezów przygotowanych pod ksenony. Jedzie taki jełop, nie dość, że sami nie widzi bo ma brudne światła to jeszcze innych oślepia. pytałem o te ksenony na stacjach, to gość z rozbrajajacą szczerością odparł, że skoro an urządzeniu jest ok to się nie czepia. pozdro [ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 13:24 ] Siemanko, włąsnie niedawno zamontowałem zestaw xenonowy H7 (6000K)firmy HID do swojej almery i efekt jest po prostu powalajacy. Polecam ta firme jesli chodzi o takie zestawy, bardzo dobrej jakości. Tylko ze ja mam w swojej almerce lampy soczewkowe stad tez pełny efekt świecenia xenonów. Naprawdę kalasa:) Montaż w 15 minut i gotowe:) [center:988412f9cd]Obrazek [/center:988412f9cd] [center:988412f9cd]Porównanie[/center:988412f9cd] [center:988412f9cd]Z lewej mój xenon a z prawej seryjny xenon w BMW X3[/center:988412f9cd] [center:988412f9cd]Obrazek[/center:988412f9cd] Jakby co ma możłiwość załatwienia takich zestawów prosto od producenta dla wszystkich rodzajów żarówek i w różnych temperaturach śwecenia (barwach). Również bixenony. Info na privie. no włąśnie tutal kolega już nawet na zdjęcu wszysto oslepia, trapezy się do tego nie nadają oto moje zdjęcie n16 fl i micra soczewka vs trapez. Trapez oślepi ku górze ale przy zwykłej żarówce nie ma problemu, a ksenon ma znacznie więcej światła i świeci że hej. koszmar, to jest zagreożenie w ruchu, mam nadzeję, że zabiorą ci dowód i cie przeczołgają przed sądem grodzkim za narażenie na katastrofę drogową. Może jeszcze tego nie wykumałeś, że na każdym łuku w prawo oślepiasz wszyskich z naprzeciwka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). [ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 23:15 ] Moj post ma na celu pokazanie zalet hid biorąc pod uwagę dobra innych kierowców ,długo zastanawiałem się jaki zestaw wybrać ,zależało mi na jakości ,a bym nie miał problemów z eksploatacja lub problemów Pochwale się moja instalacja hid . Posiadam n16 2005r i zamontowałem zestaw HID identyczny jak w podanym linku http://www.tuningbaja.pl/product/3908.html oczywiście strona jest w ramach rozeznania co to za zestaw , jak widzicie składa się on oddzielnie z pudelka z żarnikami i przetwornicami ,chciałbym zaznaczyć ze cena jest trochę wygórowana ja znalazłem znacznie tańsza okazje. zdecydowałem się na ten zestaw po przeczytaniu postów z forum innych marek aut .zestaw jest o tyle ciekawy ze kable idące z przetwornicy do żarówek oraz wtyk przyjmujący prąd idący z kostki żarówki jest na stale wmontowany w ich obudowę ,mocowania zaworek są w pełni metalowe , a cały zestaw wygląda bardzo solidnie .Zamontowałem go dzisiaj odpalił za pierwszym razem bez problemu ,próg światła nie zmienił się a nawet śmiem twierdzić ze możliwe ze dobra jakość przetwornic oraz żarników spowodowała to ze ogniskowa jest na tym samym poziomie co była w przypadku świateł halogenowych , o co mi chodzi po prostu ten próg światła stojąc samochodem przy białej ścianie jest równy i niski świeci na poziomi silniczka 1 , zarówno przy podjechaniu blisko do ściany tworzą się nad tym równym progiem światła równe i symetryczne prostokąty tuz nad nad linia światła , gdzieś przeczytałem na tym forum ze tak powinny świecić prawidłowo ustawione i niewypalone soczewki i reflektory, bo sami wiemy jakiej jakości są one w n16 po fl . Jestem zachwycony efektem nie mowie ze polecam ,ale w moim przypadku i soczewkowych reflektorów wygląda to bardzo dobrze a co najważniejsze poziom światła i ogniskowa jest dobrze ustawiona , nic w tym temacie nie grzebałem po prostu po montażu tak już było . Co do postu wyżej gdzie pokazana jest różnica miedzy soczewkami a reflektorami w micrze , to dziwi mnie tylko fakt czemu czemu w tej almerze poziom światła jest rozproszony brak tej równej lini . A co do kwestii prawnej polecam wydrukowanie sobie ustawy na temat świateł przednich , nie ma tam mowy nic o sytuacji kiedy przerabiamy lampy tylko jak ma wyglądać ich instalacja aby pojazd był homologowany do rejestracji lub sprzedaży na polskim rynku , co do wypowiedzi o tych trapezach i zabraniu dowodu , to kolego nie chce Cie obrazić ale w tej twojej n16 z soczewkami wygląda to nie za dobrze tez na pewno oślepiasz czasem kierowców na dniach wrzucę zdjęcie jak świeci to u mnie żeby nie było ze jestem goło słowny . Pozdrawiam bardzo fajny temat ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wasil Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Wiatm Dam radę wszystkim co chcą zamontować xenony do almery n16. Zamieńcie żarówki postojowe na LEd-y. Bo na tych zwykłych to wygląda strasznie tandetnie. W almerze jest taki układ światel ze soczewka jest od strony wewnetrznej a reszta na zewnatrz i na dodatek te "lustro" (czy jak to nazwac) od swiatel postojowych jest strasznie duze. Nie wiem jak wam ale mi to sie nie podobalo bo strsznie bylo widoczne te zolte swiatlo postojowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shym_ON Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam. A ja mam wbite PHILIPS VisionPlus i kolega z paska oczywiście ksenony widząc jak mi latarnie świecą był przekonany że mam też założone jakieś ksenonki i nie chciał uwierzyć że to są normalne halogenkowe bańki - a tak na marginesie to moje o wiele lepiej świecą nie wspominając już o widoczności na mokrym w nocy - pozrawiam :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 pewnie ma paska z zwyklymi nacinanymi szkłami.. zawsze gorzej swiecą, bo światło sie rozprasza.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shym_ON Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 WItam. Ten mój znajomy z paska ma oryginalne fabrycznie montowane ksenonki a po d koniec lata wymieniał żarówki bo jedna się wypaliła a druga świeciła już na hmmm żółtawo. Nie wiem ile mu świeciły te bańki ale jestem ciekaw tej "żywotności" ksenonów ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenross Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Witam. Postanowiłem odgrzać kotleta żeby nie zakładać nowego tematu. Mam zamontowane Xenony w almerze N16 FL 5000K. Pięknie świecą nie ma porównania do świateł halogenowych. Jechałem za kolegą w różnych odległościach i mówił że świecą bardzo ładnie i nic nie oślepia... (HID to nie firma tylko technologia wykonania żarników xenonowych) Przeróbka jest bardzo prosta.... a przetwornice są małe i w almerze nie ma najmniejszego problemu na znalezienie dla nich miejsca... Mam jednak pewien problem... Mianowicie czasami odpala mi sie tylko jeden żarnik i to różnie czasami prawy czasami lewy. Pare razy się zdarzyło że oba się nie odpaliły. Czy ktoś miał podobny problem ???? Sądzę że może to też być wina akumulatora że czasami daje za mało prądu. Teraz staram się odpalać silnik odczekać chwile i dopiero załączam xenony. I jak narazie odpalają się oba. Czy ktoś ma jakiś pomysł czego to wina ??? i jak ten problem wyeliminować ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 One juz tak maja ,tez mam hidy i czasem jeden nie odpala lub potrafi zgasnac Problem musi tkwic w spadkach napiecia ,bo jak wlacze radio i podkrece basy to wtedy sie potrafi wylaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenross Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Dzięki za odpowiedź. Czyli rozwiązaniem problemu mógł by być jakiś stabilizator przed podaniem napięcia na przetwornice... albo mocniejszy alternator... Ja jeszcze jedną rzecz zauważyłem : standardowo na halogeny w almerze były bezpieczniki 15A zmieniłem na 30A (bo nie miałem mniejszego) i na 30A HID-y nie chciały w ogóle się zapalić. Włożyłem 10A i jakoś dużo rzadziej nie odpala mi np. drugiego żarnika. I na 10A jeszcze ani razu się nie zdarzyło żeby nie odpalił dwóch. Wydaje mi się że bezpieczniki nie powinny mieć wpływu na to.... ale zauważyłem taką właśnie zależność.... Chyba że to zbieg okoliczności. @edit Rozmawiałem z elektrykiem z nissana i rozwiązanie jest proste 2 przekaźniki (na każdą lampę oddzielny) i prąd bezpośrednio z akumulatora. @edit U mnie w almerze przekażniki nie załatwiły sprawy nadal raz jedna się odpalała a czasami druga no i czasami obie na raz Problem był w przetwornicach. Kupiłem nowe przetwornice (troszke droższe bo cyfrowe z procesorem MCU) i po problemie żarniki rozbłyskają za każdym razem i oba na raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KKK13 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 (edytowane) Żeby nie zakładać nowego tematu, odkopię stary Chciałbym założyć w mojej Almerze N16 FL ksenony bo niestety oryginalne świtała to tragedia :/ I teraz tak jak to w końcu jest z ich legalnością? Nie przyczepią się? Jakiej firmy wybrać ksenony? Na allegro dostępne są tylko jednej firmy (dedykowane do Almery) za bodajże 109 zł.... Czy się nadadzą? Edytowane 13 Stycznia 2014 przez KKK13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Nie są legalne, przy pierwszej lepszej kontroli czy wizycie na SKP powinien zostać zatrzymany DR. Jedyną radą u Ciebie jest wymiana lamp, bo jak masz potopione mocowania soczewki czy powypalane to mocniejsze źródło światła niewiele da. Zamienniki podobno też są lichej jakości, a za nowe lampy już bez defektu zapłaciłbyś pewnie tyle co warte jest pół tego samochodu. Decyzja co zrobić w takiej sytuacji należy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.