Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Żarówki ksenonowe w N16 FL


Gość Cronos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem jak świecą 4300K i według mnie są one najbardziej jasne i przypominają normalne światło halogenowe , ja sie decyduje na 6000k najbardziej optymalne chyba jak dla mnie tylko właśnie jakie wybrać ? jaka firma? ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yankee ja też się szykuje na 5000K, może jeszcze w tym roku uda mi się założyć. Widziałem 6000K u kumpla w BMW firmy HID i jak dla mnie wygląda to trochę za niebiesko. Co prawda światło dają super ale jak się patrzy na auto to już gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka prośba do montujących ksenony tam gdzie ich oryginalnie być nie powinno - obniżajcie troche snop światła bo oślepiacie jak cholera a nie mam ochoty wjechac na czołówkę z kims komu zachciało się domowym sposobem robienie ksenonów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem 6000K u kumpla w BMW firmy HID

 

hid to nie firma tylko nazwa technologii. mówiąc łopatologicznie hid oznacza lampę wyładowczą czyli xenon.

 

tu macie parę fotek z temperaturami i jak to wygląda, po kliknięciu w miniaturkę zdjęcia przeniesie was na serwer i tam po kliknięciu na zdjęcie można je powiększyć:

 

hidcolorua6.th.jpgthpix.gif

 

hidphotoscomparegl3.th.jpgthpix.gif

 

22io9.th.jpgthpix.gif

 

colortempsa2.th.jpgthpix.gif

 

colorqi1.th.jpgthpix.gif

 

colortempsxw9.th.jpgthpix.gif

 

hidposterjv1.th.jpgthpix.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lewandoree

kolego porcupine czy mógłbyś opisać krok po kroku jak zamontowałeś zestaw hid w almerze również mam wersje 1.5di ale to chyba nie istotne.Próbowałem wyobrazić sobie montaż przed kupnem i chyba trzeba będzie wyciąć dziury okrągłe w miejscu maskownicy żarówek świateł mijania prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego porcupine czy mógłbyś opisać krok po kroku jak zamontowałeś zestaw hid w almerze również mam wersje 1.5di ale to chyba nie istotne.Próbowałem wyobrazić sobie montaż przed kupnem i chyba trzeba będzie wyciąć dziury okrągłe w miejscu maskownicy żarówek świateł mijania prawda ?

 

Założenie ksenonów jest proste chociaż trochę czasochłonne. Zacząłem od wymontowania halogenów i wywiercenia otworów w zaślepkach, o ile dobrze pamiętam, o średnicy 24mm takim oto wiertłem:

http://img80.imageshack.us/img80/8680/zdjcianec013ch9.jpg

można nie wiercić, ale wtedy będziesz jeździł bez zaślepek :D. Później przewlekłem kable z żarnikiem przez te otwory w zaślepkach założyłem gumową uszczelkę i zamontowałem w lampie. Żarnik montuje się w miejsce halogenu, ale zasilania nie podłącza się tak jak w zwykłej żarówce. Do tego służą osobne kabelki, które później wychodzą na zewnątrz do przetwornicy. I właśnie kolejnym krokiem jest znalezienie miejsca na zamontowanie przetwornic. Tutaj każdy sobie poradzi bo miejsc jest sporo :) Łączymy wszystkie kable razem, ze zwróceniem uwagi na kolory tzn czerwony z czerwonym, czarny z czarnym :) i działa...

 

Naprawdę nie ma się co o tym rozpisywać bo każdy jest w stanie sobie z tym poradzić. Pamiętajcie tylko o dobrym ustawieniu świateł!!! Almera to takie dziwne auto że każde grzebanie przy lampach przestawia wysokość świecenia więc trzeba na to zwrócić szczególną uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość lewandoree

Witam jaki typ żarówki jest w światłach długich oczywiście mowie o wersji n16 po fl , chciałbym zamontować xenony do świateł mijania oraz do świateł drogowych tzw długich , interesuje mnie barwa 5000 k albo 4300 , nie chce mieć kłopotu z policja świecąc niebieska barwa 6000k a sam się wkurzam jak ktoś razi mnie tym światłem ja zdecydowanym się tylko dlatego bo i tak mimo wszystko te gówniane reflektory maja soczewkę bo podobno żarówki się mniej nagrzewają , chce zapobiec jej wczesnemu zużyciu no i mieć lepsze światło .Pozdrawiam .

Od razu zaznaczam ze wiem ze istnieje coś takiego jak bi-xenon ale z tego co wiem w zestawach hid stosowany jest do reflektora pełniącego role mijania i drogowych czyli h4 itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam HID'y w zwykłych reflektorach i efekt jest powalajacy, szczegolnie nocą :D a montaż prosty jak barsz. Co do oślepiania to wsadziłęm kolege w moje auto a ja jechałęm jego z naprzeciwnka a pozniej z przodu tak zeby swiecił mi na tył i nie zauwazyłęm zeby cos oślepiało, z tym ze swiatło jest opuszczone na maxa w dół :D pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6000k po kilkudziesieciu godzinach ma lekka niebieską poswiatę u mnie.. Na poczatku byly typowe niebieskie.. pozniej wszystko zmalalo.. Duzo lepiej sie prezentują niz czyste białe.. 4300K, ktore ma moj kolega..

 

A policjanci nie czepiaja się o kolory, w ogole o nic sie nei czepiaja.. Taką reklamę xenonow zrobili tylko w TV.. w zyciu mnie zaden jeszcze nie zatrzymał o xenony.. a uwierzcie w trójmiescie Panowie policjanci to na co 5 skrzyzowaniu stoja..nigdzie sie nawet rozpedzic nie idzie :) Poza tym.. jak beda chcieli Ci wlepic mandat za xenony to i tka to zrobią :) bo musisz miec spryskiwacze i czujniki na wachaczach do automatycznego poziomowania.

 

Teraz w TV mowili ze beda sprawdzac legalnosc oprogramowania w palmtopach.. - jasne juz widze jak beda to robic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka prośba do montujących ksenony tam gdzie ich oryginalnie być nie powinno - obniżajcie troche snop światła bo oślepiacie jak cholera a nie mam ochoty wjechac na czołówkę z kims komu zachciało się domowym sposobem robienie ksenonów :P

 

to nic nie da. soczewka jest za daleko od klosza a klosz w almerze jest wieczne brudny, a to własnie oślepia rozszczepione światło na bródzie. ot cała filozafia. w seryjnuch ksenonach czasem jest nieco lepiej bo odległości od soczewki do lapy jest mnejsza i nie ma takiego probelmu. Sryskiwacze nie wiele dają. Teraz mam subaru z fabrycznymi xenonami i przy dziesiejszej pogodze to nic nie daje. Tak czy inaczej mnóstwo ludzi-wieśniakotunerów zakłada ksenony do lamp które się kompletnie nie nadają czyli trapezowych jak w focusie czy n16 pdzed FL .Soczewki jeszcze jakoś tną górną część ale w trapezach tego nie ma nie licząć trapezów przygotowanych pod ksenony. Jedzie taki jełop, nie dość, że sami nie widzi bo ma brudne światła to jeszcze innych oślepia.

pytałem o te ksenony na stacjach, to gość z rozbrajajacą szczerością odparł, że skoro an urządzeniu jest ok to się nie czepia.

 

pozdro

 

[ Dodano: Wto 09 Gru, 2008 13:24 ]

Siemanko, włąsnie niedawno zamontowałem zestaw xenonowy H7 (6000K)firmy HID do swojej almery i efekt jest po prostu powalajacy. Polecam ta firme jesli chodzi o takie zestawy, bardzo dobrej jakości. Tylko ze ja mam w swojej almerce lampy soczewkowe stad tez pełny efekt świecenia xenonów. Naprawdę kalasa:) Montaż w 15 minut i gotowe:)

 

[center:988412f9cd]Obrazek

[/center:988412f9cd]

 

[center:988412f9cd]Porównanie[/center:988412f9cd]

[center:988412f9cd]Z lewej mój xenon a z prawej seryjny xenon w BMW X3[/center:988412f9cd]

[center:988412f9cd]Obrazek[/center:988412f9cd]

 

Jakby co ma możłiwość załatwienia takich zestawów prosto od producenta dla wszystkich rodzajów żarówek i w różnych temperaturach śwecenia (barwach). Również bixenony. Info na privie.

 

no włąśnie tutal kolega już nawet na zdjęcu wszysto oslepia, trapezy się do tego nie nadają

 

oto moje zdjęcie n16 fl i micra

soczewka vs trapez. Trapez oślepi ku górze ale przy zwykłej żarówce nie ma problemu, a ksenon ma znacznie więcej światła i świeci że hej.

 

ResizeofIMGP5443.jpg

 

koszmar, to jest zagreożenie w ruchu, mam nadzeję, że zabiorą ci dowód i cie przeczołgają przed sądem grodzkim za narażenie na katastrofę drogową. Może jeszcze tego nie wykumałeś, że na każdym łuku w prawo oślepiasz wszyskich z naprzeciwka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lewandoree

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu.

 

W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia.

 

Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).

 

[ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 23:15 ]

Moj post ma na celu pokazanie zalet hid biorąc pod uwagę dobra innych kierowców ,długo zastanawiałem się jaki zestaw wybrać ,zależało mi na jakości ,a bym nie miał problemów z eksploatacja lub problemów

 

Pochwale się moja instalacja hid . Posiadam n16 2005r i zamontowałem zestaw HID identyczny jak w podanym linku http://www.tuningbaja.pl/product/3908.html oczywiście strona jest w ramach rozeznania co to za zestaw , jak widzicie składa się on oddzielnie z pudelka z żarnikami i przetwornicami ,chciałbym zaznaczyć ze cena jest trochę wygórowana ja znalazłem znacznie tańsza okazje. zdecydowałem się na ten zestaw po przeczytaniu postów z forum innych marek aut .zestaw jest o tyle ciekawy ze kable idące z przetwornicy do żarówek oraz wtyk przyjmujący prąd idący z kostki żarówki jest na stale wmontowany w ich obudowę ,mocowania zaworek są w pełni metalowe , a cały zestaw wygląda bardzo solidnie .Zamontowałem go dzisiaj odpalił za pierwszym razem bez problemu ,próg światła nie zmienił się a nawet śmiem twierdzić ze możliwe ze dobra jakość przetwornic oraz żarników spowodowała to ze ogniskowa jest na tym samym poziomie co była w przypadku świateł halogenowych , o co mi chodzi :P po prostu ten próg światła stojąc samochodem przy białej ścianie jest równy i niski świeci na poziomi silniczka 1 , zarówno przy podjechaniu blisko do ściany tworzą się nad tym równym progiem światła równe i symetryczne prostokąty tuz nad nad linia światła , gdzieś przeczytałem na tym forum ze tak powinny świecić prawidłowo ustawione i niewypalone soczewki i reflektory, bo sami wiemy jakiej jakości są one w n16 po fl . Jestem zachwycony efektem nie mowie ze polecam ,ale w moim przypadku i soczewkowych reflektorów wygląda to bardzo dobrze a co najważniejsze poziom światła i ogniskowa jest dobrze ustawiona , nic w tym temacie nie grzebałem po prostu po montażu tak już było . Co do postu wyżej gdzie pokazana jest różnica miedzy soczewkami a reflektorami w micrze , to dziwi mnie tylko fakt czemu czemu w tej almerze poziom światła jest rozproszony brak tej równej lini . A co do kwestii prawnej polecam wydrukowanie sobie ustawy na temat świateł przednich , nie ma tam mowy nic o sytuacji kiedy przerabiamy lampy tylko jak ma wyglądać ich instalacja aby pojazd był homologowany do rejestracji lub sprzedaży na polskim rynku , co do wypowiedzi o tych trapezach i zabraniu dowodu , to kolego nie chce Cie obrazić ale w tej twojej n16 z soczewkami wygląda to nie za dobrze tez na pewno oślepiasz czasem kierowców na dniach wrzucę zdjęcie jak świeci to u mnie żeby nie było ze jestem goło słowny . Pozdrawiam bardzo fajny temat !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatm

 

Dam radę wszystkim co chcą zamontować xenony do almery n16. Zamieńcie żarówki postojowe na LEd-y. Bo na tych zwykłych to wygląda strasznie tandetnie. W almerze jest taki układ światel ze soczewka jest od strony wewnetrznej a reszta na zewnatrz i na dodatek te "lustro" (czy jak to nazwac) od swiatel postojowych jest strasznie duze.

Nie wiem jak wam ale mi to sie nie podobalo bo strsznie bylo widoczne te zolte swiatlo postojowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

A ja mam wbite PHILIPS VisionPlus i kolega z paska oczywiście ksenony widząc jak mi latarnie świecą był przekonany że mam też założone jakieś ksenonki i nie chciał uwierzyć że to są normalne halogenkowe bańki - a tak na marginesie to moje o wiele lepiej świecą nie wspominając już o widoczności na mokrym w nocy - pozrawiam :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam.

 

Ten mój znajomy z paska ma oryginalne fabrycznie montowane ksenonki a po d koniec lata wymieniał żarówki bo jedna się wypaliła a druga świeciła już na hmmm żółtawo. Nie wiem ile mu świeciły te bańki ale jestem ciekaw tej "żywotności" ksenonów ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość kenross

Witam. Postanowiłem odgrzać kotleta żeby nie zakładać nowego tematu.

Mam zamontowane Xenony w almerze N16 FL 5000K. Pięknie świecą nie ma porównania do świateł halogenowych. Jechałem za kolegą w różnych odległościach i mówił że świecą bardzo ładnie i nic nie oślepia... (HID to nie firma tylko technologia wykonania żarników xenonowych) Przeróbka jest bardzo prosta.... a przetwornice są małe i w almerze nie ma najmniejszego problemu na znalezienie dla nich miejsca...

 

Mam jednak pewien problem... Mianowicie czasami odpala mi sie tylko jeden żarnik i to różnie czasami prawy czasami lewy. Pare razy się zdarzyło że oba się nie odpaliły.

Czy ktoś miał podobny problem ???? Sądzę że może to też być wina akumulatora że czasami daje za mało prądu. Teraz staram się odpalać silnik odczekać chwile i dopiero załączam xenony. I jak narazie odpalają się oba. Czy ktoś ma jakiś pomysł czego to wina ??? i jak ten problem wyeliminować ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One juz tak maja ,tez mam hidy i czasem jeden nie odpala lub potrafi zgasnac :)

Problem musi tkwic w spadkach napiecia ,bo jak wlacze radio i podkrece basy to wtedy sie potrafi wylaczyc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kenross

Dzięki za odpowiedź. Czyli rozwiązaniem problemu mógł by być jakiś stabilizator przed podaniem napięcia na przetwornice... albo mocniejszy alternator... Ja jeszcze jedną rzecz zauważyłem : standardowo na halogeny w almerze były bezpieczniki 15A zmieniłem na 30A (bo nie miałem mniejszego) i na 30A HID-y nie chciały w ogóle się zapalić. Włożyłem 10A i jakoś dużo rzadziej nie odpala mi np. drugiego żarnika. I na 10A jeszcze ani razu się nie zdarzyło żeby nie odpalił dwóch. Wydaje mi się że bezpieczniki nie powinny mieć wpływu na to.... ale zauważyłem taką właśnie zależność.... Chyba że to zbieg okoliczności.

 

@edit

 

Rozmawiałem z elektrykiem z nissana i rozwiązanie jest proste :)

2 przekaźniki (na każdą lampę oddzielny) i prąd bezpośrednio z akumulatora.

 

@edit

 

U mnie w almerze przekażniki nie załatwiły sprawy :( nadal raz jedna się odpalała a czasami druga no i czasami obie na raz :)

Problem był w przetwornicach. Kupiłem nowe przetwornice (troszke droższe bo cyfrowe z procesorem MCU) i po problemie :) żarniki rozbłyskają za każdym razem i oba na raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Żeby nie zakładać nowego tematu, odkopię stary ;)

Chciałbym założyć w mojej Almerze N16 FL ksenony bo niestety oryginalne świtała to tragedia :/ 

I teraz tak jak to w końcu jest z ich legalnością? Nie przyczepią się? 

Jakiej firmy wybrać ksenony? Na allegro dostępne są tylko jednej firmy (dedykowane do Almery) za bodajże 109 zł.... Czy się nadadzą? 

Edytowane przez KKK13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są legalne, przy pierwszej lepszej kontroli czy wizycie na SKP powinien zostać zatrzymany DR.

 

 

Jedyną radą u Ciebie jest wymiana lamp, bo jak masz potopione mocowania soczewki czy powypalane to mocniejsze źródło światła niewiele da. Zamienniki podobno też są lichej jakości, a za nowe lampy już bez defektu zapłaciłbyś pewnie tyle co warte jest pół tego samochodu.

 

Decyzja co zrobić w takiej sytuacji należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...