Gość Bruneros Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 hej ! zimniej sie zrobilo autko paruje i pojawila sie u mnie wkurzajaca sprawa.... otoz na pierszym biegu nawiewu / klimy silnik dmuchawy strasznie po pewnym czasie zaczyna cwierkac... - jak sie jedzie po prostej drodze generalnie jest cisza, ale wystarczy wjechac na wroclawskie wertepy i wtedy najczesciej pojawia sie to wkurzajace cwierkanie... wystarczy wlaczyc drugi bieg dmuchawy i cwierkanie ustaje... wykrecilem silniczek, oczyscilem go z kawalkow lisci i innych smieci, popsikalem gdzie sie dalo wd40 i pomoglo jakby , ale na krotko, bo dalej jest to samo... sama budowa silniczka wyglada na nierozbieralną - czy ktos mial podobna przypadlosc i wie jak sie do niego dobrac by bardziej go przesmarowac ? czy pozostaje tylko jego wymiana ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 HI umnie byl zawalony filtr przeciw pyłkowy ale to tak na maxa po wymianie jest cicho nie slychac wentylatora pozdr BF hej ! zimniej sie zrobilo autko paruje i pojawila sie u mnie wkurzajaca sprawa....otoz na pierszym biegu nawiewu / klimy silnik dmuchawy strasznie po pewnym czasie zaczyna cwierkac... - jak sie jedzie po prostej drodze generalnie jest cisza, ale wystarczy wjechac na wroclawskie wertepy i wtedy najczesciej pojawia sie to wkurzajace cwierkanie... wystarczy wlaczyc drugi bieg dmuchawy i cwierkanie ustaje... wykrecilem silniczek, oczyscilem go z kawalkow lisci i innych smieci, popsikalem gdzie sie dalo wd40 i pomoglo jakby , ale na krotko, bo dalej jest to samo... sama budowa silniczka wyglada na nierozbieralną - czy ktos mial podobna przypadlosc i wie jak sie do niego dobrac by bardziej go przesmarowac ? czy pozostaje tylko jego wymiana ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Bruneros, śrubokręt w rękę i odkręcaj po kolei schowek, listwę pionową i ściągnij schowek i masz wtedy dostęp do filtra kabinowego - wyjmij go zobaczysz co autko połknęło, wyczyść to miejsce gdzie wchodzi filtr - pomocne będzie sprężone powietrze i odkurzacz, wymień filtr i sprawdź czy dale coś słychać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 filtr mam czysty i wymieniany 2 tys km temu - juz wtedy cos cwierkalo, ale wymiana nie dala zadnego efektu... powtarzam - cwierkanie jest ewidentnie z silnika dmuchawy tylko na 1 biegu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Mialem takie same objawy, cwierkanie na I biegu, filtr kabinowy nowy zalozony i dalej cwierkalo, wyjalem w koncu silniczek dmuchawy, zdjalem z niego obudowe, popryskalem gdzie sie dalo i jak narazie od 4 miesiecy spokoj. Z tego co slyszalem to te silniczki sa podobno nierozbieralne, ale moge sie mylic :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Mialem takie same objawy, cwierkanie na I biegu, filtr kabinowy nowy zalozony i dalej cwierkalo, wyjalem w koncu silniczek dmuchawy, zdjalem z niego obudowe, popryskalem gdzie sie dalo i jak narazie od 4 miesiecy spokoj. Z tego co slyszalem to te silniczki sa podobno nierozbieralne, ale moge sie mylic :/ ano wlasnie... jeszcze raz sprobuje wymontowac i popsika a wrecz wlac ile wlezie wd40 do srodka - bo tam nawet tego koszyka z lopaktami generujacego nawiew chyba nie sposob specjlanie sciagnac.. M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leon130tc Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Nie lej żadnego wd40-odparuje za 5 min i będzie to samo-lepiej jak wpuścisz do środka silniczka parę kropel oleju silnikowego w miejscu gdzie oś wychodzi z silniczka.Tylko nie zalej go olejem bo jeśli się go nie da rozmontować to nie ominie cię wymiana.A to na pewno świerszczą suche łożyska wśrodku,najlepiej byłoby je wymienić...Kiedyś robiłem coś takiego w fiacie,też podobno nierozbieralny był ten silniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Też kiedyś wyciągałem ten silniczek, wydaje mi się, że tam nie ma łożysk kulkowych tylko są mosiężne panewki, wd40 tutaj nie pomoże a nawet może pogorszyć sprawę bo wypłucze resztki smaru z panewek, posłuchaj kolegi leon130tc i spróbuj wlać jakiegoś oleju do środka, powinno pomóc o ile wogóle da się go tam wlać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rak777 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Silnik jest rozbieralny, trzeba tylko uważać żeby za bardzo nie uszkodzić pozaginanych elementów obudowy ,które trzymają to w kupie. Ćwierkania nie zdzierżyłem i od 3 m-cy jest spokój. Ośkę wirnika i łożyska ślizgowe przesmarowałem smarowidłem do łożysk. Wygląda że fabrycznie to jest złożone na sucho. Po zmontowaniu ćwierkało jeszcze ze 2 dni a potem przestało i jest cichutko . Tak że nie wiem co naprawdę pomogło- smarowanie czy też rozebranie i złożenie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 tak mniej wieej wyglada silniczek (foto pierwsze lepsze z allegro) a gdzie suzkac zaczeopw ? ja tam takie gunki zauwazylem tylko.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rak777 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 To jest plastikowa obudowa.Najpierw wciskając gumki ściągasz osłonę. Potem dopiero zobaczysz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 bardzo dobrze, że pojawił się ten temat Tak jakbym osobiście go napisał, bieg pierwszy jest straszny, a najbardziej go słychać w momencie skręcania w lewo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niezawodnyjapon Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 U mnie na zimnym nawiewie na 1 gwiżdze jak czajnik z gwizdkiem, a na ciepłym wogóle. Jak będzie trochę wolnego czasu to wezmę śrubokręt i dobiorę się gnojkowi do d... przepraszam do wirnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 no i wykrecilem silniczek i jest on zdecydowanie rozbieralny - wystarczy wcisnac gumki i zdjac oslone... elegancko naoliwilem gdzie tylko sie dalo :-) zaraz ide zamontowac i jutro w czasie jazdy zobaczymy :-) jestem dobrej mysli ze cwierkajacy ptaszek w mojej dmuchawie zostal zabity raz na zawsze (edit) udalo sie juz nic nie cwierka !!! (edit) nie cwierkalo, pojechalem w trase i nagle nawiewu zero... zatrzymalem sie sprawdzam bezpieczniki spalony... zakladam nowy dziala... za chwile znowu sie spalil... jeszcze raz wyjalem silniczek - prawdopodbnie przesadzilem z olejem i ten upackal troche komutator (czy jak sie tam zwa te blaszki pod szczotkami) oczyscilem i niby dziala - zobaczymy czy to juz koniec walki z nawiewem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kodak Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 A u mnie przy hamowaniu ćwierka... Wymontowałem schowek i dmuchawę - było parę liści ale ich wyjęcie nie rozwiązało problemu. Jedyne co udało mi się zrobić to zdjąć mały dekielek od spodu i tam ciut psiknąłem WD-40 - jeszcze nie wiem czy taki drobiazg pomoże. Wolałbym przejrzeć cały środek ale nie mogę sobie poradzić z gumkami trzymającymi obudowę Ma ktoś na nie jakiś patent? Nie wiem właściwie za co można bezpiecznie ciągnąć przy równoczesnej walce z gumkami - za te białe żeberka? Załączam fotkę dmuchawy ze zdjętym dekielkiem i widoczną jedną gumką (z czterech; http://rapidshare.com/files/178790038/DSC03906.JPG.html). Na razie sukces - nie ćwierka - nawet bez zdejmowania obudowy - dodam, że można zdjąć gumkę zaślepiającą wyjście przewodów silnika dmuchawy i tamtędy też psiknąć WD40 (najlepiej takim z rurką, nie za dużo) w okolice ośki - podejrzewam, że to pomogło bo wyjęta z wewnątrz rurka była cała czarna od brudu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.