Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Ćwierkanie nawiewu....


Gość Bruneros
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej ! zimniej sie zrobilo autko paruje i pojawila sie u mnie wkurzajaca sprawa....

otoz na pierszym biegu nawiewu / klimy silnik dmuchawy strasznie po pewnym czasie zaczyna cwierkac... - jak sie jedzie po prostej drodze generalnie jest cisza, ale wystarczy wjechac na wroclawskie wertepy i wtedy najczesciej pojawia sie to wkurzajace cwierkanie... wystarczy wlaczyc drugi bieg dmuchawy i cwierkanie ustaje...

 

wykrecilem silniczek, oczyscilem go z kawalkow lisci i innych smieci, popsikalem gdzie sie dalo wd40 i pomoglo jakby , ale na krotko, bo dalej jest to samo...

 

sama budowa silniczka wyglada na nierozbieralną - czy ktos mial podobna przypadlosc i wie jak sie do niego dobrac by bardziej go przesmarowac ? czy pozostaje tylko jego wymiana ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HI

umnie byl zawalony filtr przeciw pyłkowy ale to tak na maxa po wymianie jest cicho nie slychac wentylatora

pozdr

BF

 

hej ! zimniej sie zrobilo autko paruje i pojawila sie u mnie wkurzajaca sprawa....

otoz na pierszym biegu nawiewu / klimy silnik dmuchawy strasznie po pewnym czasie zaczyna cwierkac... - jak sie jedzie po prostej drodze generalnie jest cisza, ale wystarczy wjechac na wroclawskie wertepy i wtedy najczesciej pojawia sie to wkurzajace cwierkanie... wystarczy wlaczyc drugi bieg dmuchawy i cwierkanie ustaje...

 

wykrecilem silniczek, oczyscilem go z kawalkow lisci i innych smieci, popsikalem gdzie sie dalo wd40 i pomoglo jakby , ale na krotko, bo dalej jest to samo...

 

sama budowa silniczka wyglada na nierozbieralną - czy ktos mial podobna przypadlosc i wie jak sie do niego dobrac by bardziej go przesmarowac ? czy pozostaje tylko jego wymiana ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bruneros, śrubokręt w rękę i odkręcaj po kolei schowek, listwę pionową i ściągnij schowek i masz wtedy dostęp do filtra kabinowego - wyjmij go zobaczysz co autko połknęło, wyczyść to miejsce gdzie wchodzi filtr - pomocne będzie sprężone powietrze i odkurzacz, wymień filtr i sprawdź czy dale coś słychać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr mam czysty i wymieniany 2 tys km temu - juz wtedy cos cwierkalo, ale wymiana nie dala zadnego efektu...

 

powtarzam - cwierkanie jest ewidentnie z silnika dmuchawy tylko na 1 biegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem takie same objawy, cwierkanie na I biegu, filtr kabinowy nowy zalozony i dalej cwierkalo, wyjalem w koncu silniczek dmuchawy, zdjalem z niego obudowe, popryskalem gdzie sie dalo i jak narazie od 4 miesiecy spokoj. Z tego co slyszalem to te silniczki sa podobno nierozbieralne, ale moge sie mylic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem takie same objawy, cwierkanie na I biegu, filtr kabinowy nowy zalozony i dalej cwierkalo, wyjalem w koncu silniczek dmuchawy, zdjalem z niego obudowe, popryskalem gdzie sie dalo i jak narazie od 4 miesiecy spokoj. Z tego co slyszalem to te silniczki sa podobno nierozbieralne, ale moge sie mylic :/

 

ano wlasnie... jeszcze raz sprobuje wymontowac i popsika a wrecz wlac ile wlezie wd40 do srodka - bo tam nawet tego koszyka z lopaktami generujacego nawiew chyba nie sposob specjlanie sciagnac..

 

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lej żadnego wd40-odparuje za 5 min i będzie to samo-lepiej jak wpuścisz do środka silniczka parę kropel oleju silnikowego w miejscu gdzie oś wychodzi z silniczka.Tylko nie zalej go olejem bo jeśli się go nie da rozmontować to nie ominie cię wymiana.A to na pewno świerszczą suche łożyska wśrodku,najlepiej byłoby je wymienić...Kiedyś robiłem coś takiego w fiacie,też podobno nierozbieralny był ten silniczek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś wyciągałem ten silniczek, wydaje mi się, że tam nie ma łożysk kulkowych tylko są mosiężne panewki, wd40 tutaj nie pomoże a nawet może pogorszyć sprawę bo wypłucze resztki smaru z panewek, posłuchaj kolegi leon130tc i spróbuj wlać jakiegoś oleju do środka, powinno pomóc o ile wogóle da się go tam wlać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest rozbieralny, trzeba tylko uważać żeby za bardzo nie uszkodzić pozaginanych elementów obudowy ,które trzymają to w kupie.

Ćwierkania nie zdzierżyłem i od 3 m-cy jest spokój. Ośkę wirnika i łożyska ślizgowe przesmarowałem smarowidłem do łożysk. Wygląda że fabrycznie to jest złożone na sucho. Po zmontowaniu ćwierkało jeszcze ze 2 dni a potem przestało i jest cichutko :) . Tak że nie wiem co naprawdę pomogło- smarowanie czy też rozebranie i złożenie :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na zimnym nawiewie na 1 gwiżdze jak czajnik z gwizdkiem, a na ciepłym wogóle. Jak będzie trochę wolnego czasu to wezmę śrubokręt i dobiorę się gnojkowi do d... przepraszam do wirnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wykrecilem silniczek i jest on zdecydowanie rozbieralny - wystarczy wcisnac gumki i zdjac oslone... elegancko naoliwilem gdzie tylko sie dalo :-) zaraz ide zamontowac i jutro w czasie jazdy zobaczymy :-) jestem dobrej mysli ze cwierkajacy ptaszek w mojej dmuchawie zostal zabity raz na zawsze :D

 

(edit)

udalo sie juz nic nie cwierka !!!

 

(edit)

nie cwierkalo, pojechalem w trase i nagle nawiewu zero... zatrzymalem sie sprawdzam bezpieczniki spalony... zakladam nowy dziala... za chwile znowu sie spalil...

 

jeszcze raz wyjalem silniczek - prawdopodbnie przesadzilem z olejem i ten upackal troche komutator (czy jak sie tam zwa te blaszki pod szczotkami) oczyscilem i niby dziala - zobaczymy czy to juz koniec walki z nawiewem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A u mnie przy hamowaniu ćwierka...

Wymontowałem schowek i dmuchawę - było parę liści ale ich wyjęcie nie rozwiązało problemu. Jedyne co udało mi się zrobić to zdjąć mały dekielek od spodu i tam ciut psiknąłem WD-40 - jeszcze nie wiem czy taki drobiazg pomoże. Wolałbym przejrzeć cały środek ale nie mogę sobie poradzić z gumkami trzymającymi obudowę :( Ma ktoś na nie jakiś patent? Nie wiem właściwie za co można bezpiecznie ciągnąć przy równoczesnej walce z gumkami - za te białe żeberka?

Załączam fotkę dmuchawy ze zdjętym dekielkiem i widoczną jedną gumką (z czterech; http://rapidshare.com/files/178790038/DSC03906.JPG.html).

 

Na razie sukces - nie ćwierka - nawet bez zdejmowania obudowy - dodam, że można zdjąć gumkę zaślepiającą wyjście przewodów silnika dmuchawy i tamtędy też psiknąć WD40 (najlepiej takim z rurką, nie za dużo) w okolice ośki - podejrzewam, że to pomogło bo wyjęta z wewnątrz rurka była cała czarna od brudu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...