Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Xenon H4 żarówki


Gość Ticky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spaliła mi sie jedna H4 i musze ją wymienić dlatego moje pytanie czy warto zakładać takie żarówki jak w tytule czy ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi żarówkami, czy wziąść 100/90W czy 60/55W czy jesli wezmę te mocniejsze nie będe miał problemu z elektryka. na alegro sporo tego jest dla przykładu: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41936667

Prosiłbym o w miare szybką pomoc, dziś po południu moje pytanie będzie już nieaktualne.Dzieki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spaliła mi sie jedna H4 i musze ją wymienić dlatego moje pytanie czy warto zakładać takie żarówki jak w tytule czy ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi żarówkami, czy wziąść 100/90W czy 60/55W czy jesli wezmę te mocniejsze nie będe miał problemu z elektryka. na alegro sporo tego jest dla przykładu: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41936667

Prosiłbym o w miare szybką pomoc, dziś po południu moje pytanie będzie już nieaktualne.Dzieki z góry

Generalnie zarowki H4 o mocy wiekszej niz 60/55W sa nielegalne. A co do zarowek pseudo ksenonowych to ja bym osobiscie nie instalowal. Chyba ze ktos lubi niebieska poswiate...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z przedmówcą, że żarówki 100/90W są nielegalne. Jednak ja to kiedyś przetestowałem na poprzednim samochodzie. Instalacja wytrzymała ale same żarówki po kilku tygodniach uległy przepaleniu. Wieć ich nie polecam, lepiej kupić porządne 60/55W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nawet nie chodzi o to że są nielegalne, choć to też bardzo ważny aspekt. Używanie takich żarówek grozi uszkodzeniami instalacji elektrycznej oraz samego reflektora ( ktoś kiedyś pisał na forum o złuszczającej się farbie z luster ). Lepiej, jak powiedział Misiek kup sobie porządne, markowe 55/60W np. Philips Vision Plus.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

jezeli chodzi o pseudo ksenony to... jest to zbrodnia na tle seksualnym na instalacji elektrycznej (gwalt).

Samochody z wyzszej półki mają instalacje dobraną do odbiorników i zwiększenie poboru pradu (cos kolo 2 razy w tym przypadku) Spowoduje nagrzewanie sie przewodów w instalacji. a ponadto co gorsze bedzie z lekka walić po oczach nadjezdzajacym z przeciwka.

Lampy gazowe (prawdziwe ksenony) musza mieć układ poziomowania reflektora, aby nie oślepiać.

Jakośc oświetlenia po załozeniu pseudo ksenonow nie poprawi się zbytnio, ale może spowodowac zmatowienie odbłysników (de facto spadek jasnosci reflektora) z powodu wyższej temperatury żarówki (więcej wat więcej ciepła)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybką reakcje. Z tych 100W to w takim razie zrezygnuję szkoda mi samochodu na eksperymenty ale na te porzadne 60/55 tak jak scyzor napisał Philips Vision Plus to mam ochote, podoba mi sie ta niebieska poświata :D

Jutro zdam relacje co załozyłem. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze xenony prawdziwe z przetwornicami transformatorami itd... z 2 letnia gwarancja koszt okolo 860zł

co do zaróweh H4 typu , xenon blue silwer lub to niby takie same tylko ze poswiata moze byc biala, zółta, albo niebieska, a swiatło zeczywiscie jest troszke mocniejsze i zarówki lepiej swieca koszt róznie od 29zł do 60zł

natomiast zarówki te mocniejsze które sa zabbronione to dla tego bo topiły sie odblaski i mogł pojawic sie plomieni natomiast z odblaskiem alu nie ale w tedy oslepialy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz po wymianie. Moja primera znów mnie pozytywnie zaskoczyła :lol: Zaplanowałem zakup kompletu philips vision plus żeby nie było ze jedna jest inna druga inna. Okazało sie ze przepalona zarówka to była philips vision plus dlatego dokupiłem juz tylko jedna własnie taką i wszystko gra. Dzieki za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A ja miałbym ochotę na takie xenony do szybkiego montażu, tylko chciałbym zobaczyć porównanie na zdjęciach jak świecą reflektory na żarówkach i na xenonach - właśnie takich bez soczewek i bez szlifowania szkieł.

Może ktoś ma takie porównanie na zdjęciach bo w te zamieszczane na allegro nie wierzę.

Ktoś mi mówił że świecą we wszystkie strony i rażą jadących z naprzeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałbym ochotę na takie xenony do szybkiego montażu, tylko chciałbym zobaczyć porównanie na zdjęciach jak świecą reflektory na żarówkach i na xenonach - właśnie takich bez soczewek i bez szlifowania szkieł.

Może ktoś ma takie porównanie na zdjęciach bo w te zamieszczane na allegro nie wierzę.

Ktoś mi mówił że świecą we wszystkie strony i rażą jadących z naprzeciwka.

Mój znajomy miał założone takie w Hondzie Civic (fabrycznie gładkie klosze) i świeciły REWELACYJNIE, nie oślepiały, był bardzo zadowolony. Jedyny mankament w przypadku H4 to po zmianie na xenony "szybkiego montażu" to brak długich, ale świecą na tyle dobrze, że nie dokucza to za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja miałbym ochotę na takie xenony do szybkiego montażu, tylko chciałbym zobaczyć porównanie na zdjęciach jak świecą reflektory na żarówkach i na xenonach - właśnie takich bez soczewek i bez szlifowania szkieł.

Może ktoś ma takie porównanie na zdjęciach bo w te zamieszczane na allegro nie wierzę.

Ktoś mi mówił że świecą we wszystkie strony i rażą jadących z naprzeciwka.

Mój znajomy miał założone takie w Hondzie Civic (fabrycznie gładkie klosze) i świeciły REWELACYJNIE, nie oślepiały, był bardzo zadowolony. Jedyny mankament w przypadku H4 to po zmianie na xenony "szybkiego montażu" to brak długich, ale świecą na tyle dobrze, że nie dokucza to za bardzo.

Wszystko ok tylko zastanawiam sie co na to stojący na drodze komisarze albo diagnosta ze stacji podbijającej dowód rejestracyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny mankament w przypadku H4 to po zmianie na xenony "szybkiego montażu" to brak długich

Jezeli montujemy to np w primerze to nie ma problemu bo ma podwujne zarowki(troche malo fachowo to nazwalem)Chodzi o to ze od dlugich sa inne i od krotkich inne. Zreszta masz p10 to wiesz o co chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

moj znajomy ma takie własnie xenony za 600 zł w mercedesie klasy C i tez ma szkła niepolerowane i powiem wam ze efekt jest naprawde super, ja sam teraz sie czaje na zakup takich wlasnie xenonów do mojej P11 bo wiem że bedzie to fajnie wyglądac. Dam tylko rade dla kogos kto tez by chciał...nie kupujcie z temperaturą barwową 8000K bo to jest straszna lipa,jeżeli nie masz soczewki oczywiście. Wygląda to jakbys założył zarówki typu ZENON z allegro ktore są chyba najwiekszym chłamem jaki mozna kupic na allegro, mają cholernie niebieskie swiatło. Ja polecam 6000K takie jak mają np Laguny,C5 itd. To naprawde fajnie wygląda,a jeśli chodzi o dupków z policji to ja im mowie HWDP :diabel2: oni są po technikum rolniczym i jedno co potrafią to bykom jaja bujać,a na swiatlach sie nie znają...takze ich mozna z gory olać...mam nadzieje że nie obraziłem absolwentów technikum rolniczegi ;)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalna temperatura światła w xenonach to 4300 - 5000K, te dają najjaśniejsze światło, powyżej 5000K zaczynają się robić mocno niebieskie, a niebieskie światło słabiej oświetla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema Qubi,

masz racje,widziałem kiedyś Galanta we Wrocławiu na takich właśnie xenonach 8000K i wyglądał strasznie sztruclowato, jakby kupił sobie jakies wiejskie żaróweczki na allegro z serii zenon albo HID bo takich jest najwiecej... ja właśnie zastanawiam się nad zamontowaniem takich Hella 6000K bo kolega kupil kiedys okazyjnie dwa opakowania,jedno załozył do swojego Merca a drugie mu lezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ktoś wie gdzie są zestawy xenonów pod H4 (szybkiego montażu) we Wrocławiu lub okolicy?

 

 

Ja mam akurat tą primkę co jeszcze nie miała długich osobno a na żarówie dwuwłóknowej:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam!

Moze troche ozywie ten temacik. Czy ktos juz na powazniej myslał o wymianie zarówek na zestaw xenonów do samodzielnego montazu (a moze juz ktos ma)? Ceny na dzis 11.2007 jest juz naprawde atrakcyjna (ok 300zl). Tylko prosze nie rozwodzic sie znow o samopoziomowaniu i spryskiwaczach... Pytalem wielu sprzedawcow na allegro i wiekszosc z nich potwierdza, ze jesli beda porzadnie zamontowane to beda swiecic b.dobrze nawet w ref. bez soczewek i z mozaika :P. Sa nawet w stanie na potwierdzenie wyslac zdjecia z podobnych ref. Swiatlocien jest taki sam jak ze zwyklymi zarowkami.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82
Pytalem wielu sprzedawcow na allegro i wiekszosc z nich potwierdza, ze jesli beda porzadnie zamontowane to beda swiecic b.dobrze nawet w ref. bez soczewek i z mozaika :P. Sa nawet w stanie na potwierdzenie wyslac zdjecia z podobnych ref. Swiatlocien jest taki sam jak ze zwyklymi zarowkami.

Pozdrawiam :D

A myślałeś że powiedzą ci coś w stylu - Nie, te ksenony są nielegalne przy zwykłych reflektorach i oślepiają jadących z naprzeciwka. Lepiej niech pan ich nie kupuje bo policja zabierze dowód rejestracyjny albo nie przejdzie pan przeglądu. A tego byśmy nie chcieli. ???

Naprawdę chciałbym móc tak jak ty uwierzyć ludziom, którzy chcą mi coś sprzedać. Zazdroszcze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom nie jestem osoba tak naiwna jak myslisz... Pytam osob ktore mialy z tym stycznosc, a nie zagorzalych przeciwnikow i osob ktore lubia teoretyzowac. Od dluzszego czasu przygladam sie rozwojowi tych swiatel i przyznaje ze coraz wiecej osob takich jak Ty powoli zmieniaja swoje nastawienie po obejrzeniu jak dzialaja. Co do oslepiania, bardziej boje sie wariatow ktorzy nie sa w stanie wogole ustawic zwyklych swiatel, czy zapominaja ze maja cos takiego jak reczne sterowanie wysokoscia...i swieca po drzewach i - niestety - po innych kierowcach. Co do przepisow, z tego co wiekszosc pisze na forach, po konsultacjach, tycza sie one samochodow nowych, wyprodukowanych juz z tymi swiatlami. Po za tym jesli swiatla sa dobrze ustawione, nie maja prawa nikogo oslepiac, przeglad przechodza bez problemu - JESLI SA DOBRZE USTAWIONE I ZAMONTOWANE. Zawsze mozna profilaktycznie calkowicie obnizyc strumien swiatla...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo że wszyscy specjaliści mówią że klosze stosowane do zwykłych lamp, nawet soczewki inaczej rozpraszają światło, ich polerowanie pogarsza jeszcze sprawę, że tylko kompletny zestaw ze specjalnym kloszem, samopoziomowania systemem i spryskiwaczami gwarantuje że nie będziemy oślepiać innyc kierowców to i tak co chwila jakiś ... twierdzi że on sobie obniży sam poprzez regulację, że w jego kloszach jest ok i dlaczego się ktoś go woogóle czepia. Proponuję aby podwiesić temat w którym będzie wytłumaczone dlaczego nie - dodać kilka linków i jak ktoś znowu taki temat założy to warn i kasacja tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...