calusek Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Witam! Mam takie pytanie. Podczas jazdy silnik się nagrzewa i zaczynają działać wentylatory, zatrzymuje się, wyłączam silnik i wentylatory się zatrzymują. Czy to jest prawidłowe ? Wiem, że w innych samochodach dalej są uruchomione i zatrzymują się po schłodzeniu silnika. Jak jest w waszych Primerach? Oczywiście teraz w związku z niskimi temperaturami to nie występuje ale latem często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 calusek, wentylatory powinny dalej chodzić, ja tak przynajmniej mam i miałem w innych autach. Może termostat ci padł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 W mojej P10 jak wyłaczę zapłon to i wentylatory przestaja pracować, chyba tak ma być bo też się zastanawiałem, w innych samochodach pracują az do schłodzenia temp. i wtedy się wyłączają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Była taka dyskusja w dziale MICRA - wnioski: Wentylator chłodzi tylko chłodnicę, więc nie obniży temperatury silnika. W mojej Micrze K11 też "bez zapłonu" wiatraczek "stoi" Nie wiem gdzie w P11 jest czujnik temperatury od wentylatora, jeśli jest w chłodnicy to się wyłączy a silnik i tak będzie gorący. Chyba najprostszym sposobem jest sprawdzenie czy do czujnika wentylatora "przychodzi" napięcie przed czy po zapłonie. Jeśli po zapłonie to wszysko OK - tak ma być. Moim zdaniem to, że w innych autkach wiatrak chodzi po zgaszeniu silnika to zwykła oszczędność na "kabelkach" i uproszczenie instalacji. [ Dodano: Sro 07 Lis, 2007 18:17 ] Termostat chyba należy wykluczyć - wentylator się włącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 W Primerach (i pewno innych Nissanach) wentylatory powinny zatrzymywać się po wyłaczeniu zapłonu. To nie Polonez - tu wiatrakami steruje ECU a nie bezpośrednio czujnik temperatury. Może BULI ma coś nakombinowane i wpięte na ostro, że u niego się kręcą, bo nie powinny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 U mnie również zatrzymują się po wyłączeniu zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 W Primerach (i pewno innych Nissanach) wentylatory powinny zatrzymywać się po wyłaczeniu zapłonu. To nie Polonez - tu wiatrakami steruje ECU a nie bezpośrednio czujnik temperatury. Może BULI ma coś nakombinowane i wpięte na ostro, że u niego się kręcą, bo nie powinny. A może mi się coś pokręciło - w Uno tak miałem, rozmawiałem dzisiaj z innymi użytkownikami i mówili mi, że to wszystko zależy od samochodu (w nissanach pewnie tak ma być). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys.toxic Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 dokładnie tak.. w mojej primce też wyłącza się po wyłączeniu zapłony.. ale chodzi tak cicho że ledwo go słychać to jest chyba normalne w nissanach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Mam pytanko czy w skrzynce z przekaźnikami i bezpiecznikami koło akumulatora pod fan 2 ,macie przekaźnik bo ja tylko pod fan 1 . Bo ja mam tylko 1 styk pod fan 2 i załącza mi się tylko 1 wentylator na klimie. Na krótko chodzi mi wentylator, chodzi mi o lewy wentylator. [ Dodano: Sro 25 Cze, 2008 23:05 ] wszystkie bezpieczniki ok , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 nice-wawa bo z tymi wiatrakami to jest tak - przekaźnik FAN2 był stosowany przy wentylatorach dwubiegowych. Natomiast w standardzie oba wiatraki powinny się załączać jednym przekaźnikiem FAN1. Myślę, że masz źle wiatrak podpięty - nie w te piny w kostce. Zgodnie ze schematem wiatraki powinny być połączone równolegle. Chyba, że masz coś nie tak z wentylatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Inaczej w kostce nie da rady się podłączyć , czyściłem piny . A co by się stało jak bym poprowadził kable i je podłączył pod wentylator chodzący .Jak nie to elektromechanik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 nice-wawa ja bym na Twoim miejscu na początek przegonił się po kablach i je posprawdzał. Zwłaszcza końcówki czy nigdzie się nic nie pourywało i nie zaśniedziało. W razie potrzeby zrobic nowe przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodzió Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 mam w swojej stajni 2 japończyki mazdę i oczywiście nissanka w obu autkach wentylatory rozłączają się po odcięciu zapłonu u moich znajomych też tak jest więc nie masz się czym martwić to jest prawidłowe zjawisko choć według mnie powinny troszkę pochodzić jeszcze i schłodzić chłodniczkę no ale inżynierowie nissana wiedzą co robią !!!! pozdrr :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Wielkie dzięki Janusz za pomoc . W końcu musiałem poprowadzić nowe kable , bo wyrwałem jeszcze kostkę z wentylatora i musiałem lutować . Ale teraz śmiga . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 nice-wawa czyli co przewody były uwalone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Przewód jest któryś walnięty , szukałem ale nie znalazłem . Nowe dałem przewody . Teraz od razu startują 2 wiatraki , cała praca 1h trwała . Starą kostkę zostawiłem zawsze można wrócić do oryginału jak znajdę przyczynę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.