Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Czy to regulator napięcia?


Gość ginter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem zbyt mocne ładowanie w moim dieselku - wszystko świeci,dmucha itp - mocniej.

Ubywa także elektrolitu w akumulatorze mimo dolewania wody destylowanej, akumulator jest także ciepły. Czy to regulator napięcia czy alternator i gdzie się znajduje tenże regulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek weź miernik w ręce i sprawdź napięcie ładowania. Sprawdź przy wyłączonych odbiornikach prądu odpinając klemę z akumulatora czy nie pojawia sie jakaś iskra, która mogła by świadczyć o tym, że coś ci nadmiernie pobiera prąd. Wtedy jeśli regulator niedomaga to alternator może sie zbyt silne wzbudzać. Możliwe, że to tylko regulator napięcia. Jeśli ładowanie jest ok. Możliwe że akumulator pada i alternator zawyża napięcie :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

regulator na 100%. Miałem to samo u siebie. Zeby go wymienić musisz rozebrać alternator, bo regulator jest wlutowany w środku na 5-7 pinów (nie pamiętam)

Jak bedziesz potrzebował to mogę sprawdzić jaki mam założony u siebie (jakiś niemiecki zamiennik)

Aha. i zrób to w miarę szybko bo w końcu ugotujesz akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie teraz jest tak: wymieniłem regulator napięcia (5 pinów) i niestety wszystko zostało po staremu. Byłem dziś u elektryka i ma się wziąć za to jutro - mówi, że to nie musi być wina alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna może być jeszcze inna.

Mainowicie alternator to prądnica obcowzbudna, czyli aby zaczęła ładować potrzebne jest dostarczenie do alternatora napięcia +12V.

w N14 odpowiada za to kostka wpięta do alteranatora (2 kable dość grube). To jest ta wtyczka wpięta w alternator naprzeciwko chłodnicy. W sumiej innej opcji tam niema.

Na jednym kablu napięcie ma być cały czas a na drugim na się pojawiać w momencie przekręcenia kluczyka.

Gdy tego napięcia tam nie będzei to uszkodzeniu może nawet regulator napięcia. sprawdź czy masz te napięcia. Jeśli tego napięcia nie będzie możliwe jest uszkodzenie tranzystora w regulatorze, czyli krótko mówiąc mogłeś uszkodzić nawet nowy regulator i stąd te same objawy.

Jakby co to czytaj ten post. Może coś się przyda:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5691

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady, ale jednak muszę zdać się na elektryka, bo sam nic nie zrobię. Jeszcze raz dzięki. ;)

 

[ Dodano: Pon 26 Lis, 2007 22:35 ]

I kończąc tą przygodę kupiłem nowy alternatorek za 400 , a szaman chciał 300 za naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...