Gość iskierka Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Jak wymienić paski klinowe w N16 z 2000 . Jak się silnik nagrzeje to popiskują . nie skutkuje naciągniacie paska od serwa , nadal piszczy . A tego drugiego szorszego od klimy nie wiem jak naciągnoć lub wymienić . Prosze o porade . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 musisz znależć to czym się paski naciąga . skoro mówisz że naciągałeś pasek od wspomagania to znaczy że znalazłeś naciąg od tego paska . trzeba go popuścić , ściągnąć ten pasek i zabrać się do wymiany drugiego. znaczy najpierw popuścić śtubę centralną która trzyma kółko napinające ( rolkę) , ona wchodzi w pasek od przodu auta , pasek chodzi po niej po zewnętrznej stronie. nie pracuje wieloklinem. tylko płaską zewnętrzną powierzchnią. Jak popuścisz tę śrubę to jeszcze musisz przesunąć tę rolkę, robi się to pokręcając pokrętłem które pokręca taką długą śrubą od przodu auta w rejonie alternatora, a konkretnie pomiędzy alternatorem a kompresorem , tuż nad kołem pasowym od kompresora, odkręcić jej tyle żeby kółko wyjechało w kierunku przodu auta. śruba jest dluga ale niewielkiej średnicy, na klucz chyba 10 albo 9. no i teraz wymiana, potem naciągnąć pasek tak aby dał się max odgiąć o 90 stopni jak go chwycisz i chcesz poprzecznie skręcić po naciągnięciu palcami. pamiętej o dokręceniu centralnej śruby na osi kółka. Dalej to już drugi pasek. Wymień oba , koszt niewielki a pewność że 100 000 zrobisz , chyba żE są wyjechane rowki w kółkach. A i jeszcze gdyby był problem poluzowania paska od wspomagania pokrętłem od strony przegrody to trzeba wejść pod autko i popuścić śrubę na której wisi pompa wspomagania. Taka duża napewno zobaczysz. duża sruba i duży klucz:)))). A pote jużtylko zmienić i naciągnąć srubą naciągającą pompe i dokręcenie sruby dużej na kńcu. Naciąg drugiego paska sprawdzasz tAK samo jak poprzedniego. spoko nie ma pułapek . daj znać jak zrobisz:))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iskierka Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Wielkie dzięki . Mieszkam za granicą a konkretnie w Szwecji i nie miałem się kogo poradzić . Teraz tylko muszę zamówić w sklepie i wymienić , a to się trochę zejdzie . Jak wymieni to dam znać . [ Dodano: Pią 07 Gru, 2007 19:24 ] No i wymieniłem . Paski Jeszcze były , ale kota bym na nich nie uwiązał . Popękane jak djabli . Wymiana zajeła mi 3 godzinki , ale dlatego ze śruby byly zdewastowane , ktoś przy tym grzebał . no i przy okazji oleje powymieniałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWA Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Mam pytanie Mam Almere 1,5 kat ,2000 z klimatyzacją Po odpaleniu, aż do rożgrzania śilnika i jeszcze pare minut po, świergocze mi pasek. Postanowiłem go wymienić. Pojechałem do renomowanego sklepu motoryzacjnego (nie żadnego NorAuto, bo tam mi powiedzieli żę nie ma almery 1,5 kat z 2000 ) Zakupiłem więc pasek KLINOWY GETRIX'A do wersji z klimatyzacją. Przed zmianą chciałem troche poczytać jak to się wymienia, i co sie z czym je... Ten post uświadomił mnie, że jest tam jeszcze jeden pasek, Jak to mechanik nazwał od "kompresorów". Pytania sa następujące. 1.Gdzie można dostać owy pasek do kompresorów, (on wygląda jak pasek od fiata 126p) i jaki będzie jego koszt 2.Czy można go wymienić na własną rękę mając troche wolnego czasu i troche zdolności manualnych, Przeczytałem że moga byc problemy z napiciem paska, on sie później obsówa, bo chyba alemra n 16 nie ma autonapinacza, może sie myle, Więć pytam Dzieki z góry za wszelkie porady [ Dodano: Sro 23 Kwi, 2008 22:21 ] 3.Jaki może być koszt wymiany tych pasków u mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Za wymiane pasków zaplacilem 110 zł oczywiście za robocizne + paski,ale nie mam pojęcia ile kosztowały same paski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumbaj Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 a ja mam pytanko ile kosztuja rolki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWA Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 2 tygodnie temu wymieniłem paski. Maiłem wielki kłopot z pozbyciem sie śruby napinacza, bo był strasznie "przylepiona" i zjechana, Ale operacja przecinakiem pomogła, Sama wymiana zajeła 1 godzinę dużo więcje zabiera poluzowanie śrub, a tak wymiana jest dziecieninnnnnnnniiiie prosta. Paski napięte, zrobie jeszcze pare kilometrów i zobacze jak z ich napięciem, bo podobno one sie rozciagną PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 a mówiłem że proste, drugi pasek też wieloklinowy ale mniejszej szerokości i krótszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumbaj Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 jaki pasek mam kupic 1.5 16V 2001 ?? moze jakis nr katalogowy czy w jakims sklepie linka dacie ?? ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 jaki pasek mam kupic 1.5 16V 2001 ?? moze jakis nr katalogowy czy w jakims sklepie linka dacie ?? ;p https://www.gates-online.com/GatesEU/en/GB/...NewLocale=en_GB a paski gates kupisz m.in. w intercars. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.