Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala...


Gość maxio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka miesięcy temu kupiłem Primere P11 '96. Do wczoraj nie było z nią większych problemów, ale dziś rano gdy chciałem odpalić silnik, po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci, ale niestety silnik nie uruchamia się. Z tego co wiem poprzedni właściciel nie miał nigdy takiego problemu. W nocy trochę padało i myślałem że może coś przemokło, ale autko stoi już kilkanaście godzin i chyba jak coś przemokło to już powinno wyschnąć.

Sprawdzałam wszystkie bezpieczniki -są ok. Myślałem, że to immobiliser ale z drugim kompletem kluczyków też nie uruchamia się. Chociaż to wciąż może być immobiliser, bo akumulator jest dobry, wszystkie kontrolki się świecą.

Tylko rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpierw sprawdz filtr paliwa czy nie jest zapchany, jesli go dawno nie wymieniałeś to trzeba nowy kupć. Czy po przekręceniu kluczyka i zapaleniu kontrolek słychac taki lekki szukm (to pracuje pompa paliwa) jeśli nie to może ona padła. Następnie sprawdź czy jest iskra na świecach. Wyciągnij przewody i weź świece (jakąś inną nie musisz wykręcać z silnika) włóż ją w przewód przyłóż do silnika i niech ktoś przekręci kluczyk, obserwuj czy jest iskra. Jeśli jest to układ zapłonowy powinien być ok. Jak nie ma trzeba dalej szukać -> kopułka rozdzielacza -> cewka i już dalej to bym do elektryka jechał. Teraz mi się tyle nasunęło. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie przed chwilą sprawdzałęm pompę paliwa. Po przekręceniu kluczyka słychać, że się uruchamia. Ale po przekecneiu kluczyka słyszę dwa "kliknięcia", chyba jakiegoś przekaźnika pod maską (zaraz to jeszcze dokładnie sprawdzę). Wydaje mi się, że wcześniej takiego kliknięcia nie słyszałem, a przynajmniej nie dwa kliknięcia. Wygląda na to, że coś nie załącza.

 

...

akurat ten przekaźnik jest od ABS i zamieniłem go z drugim tkaim samym który jest w tje samej puszce, ale niestety nic nie pomogło. Nic... dziś trzeba będzie odholować go do mechanika-elektryka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Tylko mi kiedyś zgasł na drodze i już nie zakminił. Problem był za aparatem zapłonowym, a dokładnie z czujnikiem halla bodajże. Kupiłem aparat od micry elektryk przełożył flaki i działa. Mam taki sam silnik co ty.

 

Całusek dobrze mówi sprawdź czy masz iskrę i będzie wszystko jasne bo jak tak zaczniesz wymieniać na chybił trafił to szkoda czasu i pieniędzy lub tez inne rozwiązanie znajdź kogoś kto ma takie same auto i podmień aparat zapłonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To od razu sprawdź aparat żeby Ci nie wymyślał głupot. Mi to mechanik zdiagnozował w 15min. Podobno sam czujnik można dostać w Inter Cars za ok 300zł. Albo podmiana na inny aparat. Tylko, że używane tez koło 300zł jak nie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ocenicie następującą sytuację.

 

Samochód: P11 ; 2.0 SR20DE ; 96kW ; automat ; benzyna/LPG

PROBLEM: Nie pali na benzynie, na LPG pali bez problemu

 

Co zrobiłem do tej pory: diagnostyka silnika - Na początku wywaliło mi błąd 143 hmmm...... :?: ale takiego kodu błędów nie ma. Więc zrobiłem jeszcze raz to samo i wtedy wywaliło mi już kod 55 co oznacza że jest wszystko w najlepszym porządku (więc czemu nie pali). Żeby się upewnić to porobiłem diagnostykę przy przełączeniu auta na benzynę i na LPG. Za każdym razem było 55 :D niby dobrze ale nie pali na benzynie :(:

 

Czy po przekręceniu kluczyka i zapaleniu kontrolek słychac taki lekki szukm (to pracuje pompa paliwa) jeśli nie to może ona padła

sprawdzałem i niestety tego szumu nie słyszę :( Ale powiedzcie mi czy jeśli robiłem diagnostykę silnika to nie powinno mi wywalić błędu 22 "Obwód pompy paliwa" jeśli faktycznie pompa mi padła :?: Pozatym gdzie znajduje się pompa paliwa, bo między wtryskiwaczami a filtrem paliwa nie mogłem się niczego dopatrzeć (fakt że niewiele widać) :( a wydaje mi sie że raczej powinna ona być właśnie za filtrem niż między filtrem paliwa a bakiem.

 

Wpierw sprawdz filtr paliwa czy nie jest zapchany

W tym miesiącu wymieniam filtr, niezależnie od tego czy jest zapchany czy nie :diabel:

 

Następnie sprawdź czy jest iskra na świecach.

Na gazie chodzi elegancko, więc z elektryką jest raczej wszystko OK :D

 

I jak to możecie ocenić ?? Ja mam pewną hipoteze, ale chciałbym poznać wasze zdanie na tą sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa znajduje się pod śrubą mocującą filtr powietrza po prawej stronie silnika jak otworzysz maskę. Ja pisałem poprzednio o pompie paliwa ale przy zbiorniku paliwa i to ją słychać w kabinie. Jakie masz zasilanie gazem, czy samo przełącza się przy nagrzaniu silnika czy przełączasz przez zwiększenie obrotów. U mnie było tak, po przejściu na benzynę (przy pomocy przełącznika - jak gaz mi się skończył) silnik zatrzymywał się i okazało sie, że przełącznik którym przełączam z gazu na benzynę był zepsuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie gazem: Jak wszystko działa to odpalam na benzynie i po przekroczeniu 2000obr/min przełącza się automatycznie na LPG.

 

Przełącznik jest na 99,9% sprawny, ponieważ jak uruchamiam zapłon to zawsze komputer automatycznie przestawia na benzynę. Oczywiście mogę to zmienić przełączając ręcznie na LPG (tak robie teraz za każdym razem i odpalam na LPG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli iskra jest to pewnie coś z benzyną w układzie zasilania jest tam wiele elementów. Zobacz w instrukcjach są dostępne na forum. Chociaż przy przełączeniu na benzynę sprawdziłbym czy jest iskra.

Jak pisałeś wcześniej, że nie słyszysz tej pompy w zbiorniku, to może ona siadła i nie podaje paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż przy przełączeniu na benzynę sprawdziłbym czy jest iskra.

Myślisz że jest taka możliwość że przy przełączeniu na benzynę nagle nie ma iskry hmmm.... troszkę chyba mało prawdopodobne, no ale cóż sprawdzić nie zawadzi.

 

Wg mnie najbardzij prawdopodobne byłaby awaria pompy paliwowej, ale czemu mi nie wywaliło błędu 22 "Obwód pompy paliwa" podczas diagnostyki.

 

Jak już znajdę przyczynę to dam znać ;)

 

POZDR i dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zeszlym roku zaczely mi sie takie problemy :(

na szczescie mam druga p11 i p10 sie tak nie przejuje,jakos zime przetrymala. problem jednak ten sam - przyszla zima,wilgoc i samochod nie odpala. kreci, kreci dopoki akumulator nie zacznie juz wysiadac. zostala wymieniona cewka na nowa oraz przewody.iskra jest,wszystko powinno byc ok. do elektryka w zeszlym roku jezdzilem ale nic nie mogl znalesc.

teraz znow zaczal sie problem. nie mam juz pomyslow co robic :/ nie chce zapeszac, ale jesli to to samo co u mnie to wymiana cewki (za 570zl!?) za bardzo nie pomoze,a przynajmniej nie na dlugo

ma ktos nowe pomysly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jednak ten sam - przyszla zima,wilgoc i samochod nie odpala. kreci, kreci dopoki akumulator nie zacznie juz wysiadac. zostala wymieniona cewka na nowa oraz przewody.iskra jest,wszystko powinno byc ok. do elektryka w zeszlym roku jezdzilem ale nic nie mogl znalesc.

teraz znow zaczal sie problem. nie mam juz pomyslow co robic :/

 

Tylko że u mnie pali na LPG, więc raczej elektryka jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do "crasy". Żeby silnik benzynowy odpalił to potrzeba benzyny, iskry i musi to być z sobą i z położeniem tłoków z zaworami, zsynchronizowane i dlatego trzeba to sprawdzić, układ zasilania i układ zapłonowy, synchronizację lampą stroboskopową Chociaż przy elektroniku ustawiasz kat zapłonu jak w starym aparacie, a poza tym nic sie nie reguluje (no, może przerwę na świecach:). Iskra może gdzieś "uciekać" po przewodach lub być za słaba. U ciebie wyraźnie przy zwiększonej wilgoci w powietrzu chyba właśnie to ma miejsce. Zrób takie proste sprawdzenie musisz znaleźć ciemne miejsce wjedź tam otwórz maskę i niech ktoś uruchamia silnik a ty obserwuj czy gdzieś iskra nie zasuwa po przewodach. Iskra na świecy powinna być koloru niebieskiego prawie granatowa. To też sprawdź może trzeba świece wymienić. Może jeszcze być za małe ciśnienie w cylindrach ale przy benzyniaku to drugorzędna sprawa chociaż też może powodować nierówną prace silnika, trudności z uruchomieniem i spadek mocy ale silnik powinien odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrobione :)

 

Wyszło na to że pompa paliwa mi padła (na to obstawiałem) a przy okazji zwiesił się komputer. Tak powiedział mechanik ....... hmmmmmmmmm. Wszystko OK, ale z tym komputerem to troszkę moim zdaniem dziwne :065:

Ale zastanawia mnie jedno czy jeśli się komp zwiesił to czy czasem nie powinien też palić na LPG ?? Co prawda LPG ma swój komputer, ale gdzieś słyszałem że pobiera on informacje mimo wszystko z komputera silnika. Specjalistą nie jestem, może ktoś bardziej rozeznany mnie uświadomi jak to jest tak naprawdę. No i kolo zjechał mnie na 400zł :( Gdyby było ciepło, albo miałbym garaż, to sam bym wymienił pompę i pewnie zmieściłbym się w 50% ceny i kilku godzinkach przy aucie, no ale cóż tak to jest jak się mieszka w centrum Wrocka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata temu miałem to samo

na dzień przed urlopem auto zgasło i nic iskra jak dzwon pompa paliwa pracuje ciśnienie przed wtryskami w normie i co.

Po 4 dniach jazdy ( zawziąłem się na niego że sam dojdę bo mechanik był zawalony robotą) i wreszcie pełen sukces przewód z napięciem z komputera ECU do wtrysków (napięcie jest stałe a otwieranie wtrysków powoduje masa) się przepalił i wtryski nie chodziły teraz wiem zamiast 4 dni z miernikiem i schematami wystarczy posłuchać czy słychać wtryskiwacze ale wtedy ten temat był dla mnie zielony.

Pozdrawiam

Artek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam również problem z rozrusznikiem ale innej natury (szczerze mówiąc nie jestem nawet pewien czy to rozrusznik). Auto ostatnio po odstaniu 8-12 godzin nie odpala "od kopa" tylko trzeba go chwilę kręcić, natomiast gdy silnik jest jeszcze ciepły odpala bez problemu 8| Myślałem ze to kwestia paliwa ale po wyjeżdżeniu starego i zatankowaniu dalej to samo. Czy może ktoś coś doradzić??? Z góry dziękuję!

 

Nissan Primera 1,6 lx 1994r benzyna/lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...