Gość ratyn Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Na wstępie, jako że to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich maniaków spod znaku N. Pewnego ranka, jako że było bardzo wcześnie zaspany kierowca śmieciarki, pomimo posiadania dwóch wielgachnych luster i monitora kamery, nie zauważył prawidłowo zaparkowanego Nissana, z widocznym poniżej skutkiem... Jako że auto nie posiadało przeglądu technicznego, zostało przeznaczone na sprzedaż przez poprzedniego właściciela za 300euro, choć wiedziałem że pracy będzie przy nim co nie miara, a eryki będą musiały popłynąć z kieszeni tego kto go kupi, nie potrafiąc się oprzeć, stałem się nowym właścicielem lekko pokiereszowanego Nissana Pulsara. Autko zostało wyprodukowane na Japoński rynek w 96r i po czterech latach, gdy skończył się tamtejszy przegląd, zostało wyeksportowane do Irlandii. Nissan Pulsar X1 Jak widać jest to Almerka z zapodanym w japońskiej fabryce profilem sportowym. Zawieszenie obniżone i utwardzone przez małych skośnookich ludków, a jego serce to: Silnik: GA15DE chłodzony cieczą, 4-cylindrowy DOHC 16v Pojemność: 1497cc Max. moc: 105ps(77.23kw)/6000 rpm Max. moment: 13.8kg*m(135.33Nm)/4000 rpm Po podniesieniu pokrywy silnika ukazuje co w sobie skrywa Tak więc powolutku zabieram się za jego odbudowę na początek poszła nieszczęsna maska i światła, na jednym ze szrotów udało mi się znaleźć dawcę :diabel: Światła razem z klapą zostały przełożone, przy okazji przedni pas + chłodnica powrócił w swoje pierwotne miejsce, cena tego zabiegu lekko mnie zdołowała, ale cóż za przyjemności się płaci Na dzień dzisiejszy, muszę jeszcze wymienić sprzęgło, zastanawiam się tylko czy zapodać seryjne czy może da się włożyć coś lepszego, a zastanawiam się dlatego że poprzedni właściciel wymieniał sprzęgło kilka tygodni wcześniej, tylko tak je wymienił że przypaliłem je już w pierwszym dniu... Wczoraj odpaliłem auto na parkingu, bo dłubałem przy podłączeniu świateł, gdy skończyłem wzięło mnie na małą przejażdżkę, po powrocie, dźwięk silnika był już nieco niepokojący, pierwszą rzeczą o której pomyślałem był olej, po sprawdzeniu okazało się że go po prostu nie ma :?: nie zastanawiając się długo auto na lewarek, ja na glebę i do przodu tzn. pod auto, jest tak, raczej nie przydzwoniłem miską nigdzie, ale cała miska (z wyjątkiem korka spustowego) i wszystko powyżej niej zachlapane jest olejem, teraz mam dylemat czy to miska czy może tylko silikon się rozszczelnił, spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem, a może jakieś inne sugestie? :wink: Będę wdzięczny za wszelkie sugestie ew. modów, dodam tylko że w planach jest najpierw przegląd, później CAI, wymiana kolektora, rezygnacja z kata i wydech, chcę zrobić otwarty ale przy okazji nie za głośny, to ma być cicha bestia No i oczywiście jeśli będziecie zainteresowani cdn... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Bardzo sympatyczny Grill No masz co robić nie ukrywam No i silniczek ciekawy to taki GA14DE z wałek i korbowodami z GA16DE... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ratyn Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Po bezskutecznym dwutygodniowym poszukiwaniu chętnego do obejrzenia miski mechanika, deczko się wqqqq..... Nie było innej rady jak samemu wczołgać się pod auto, uzbrojony tym razem w dwa lewarki spędziłem tam sobie troszkę czasu na początek mały bonus, żeby dostać się do miski musiałem odkręcić część wydechu, najwygodniej było zacząć od kolektora poprzez kata, na kolanku skończywszy, dlaczego? Zamontowany miałem katalizator z almery n15 i troszkę się on jednak różni (był ten z lewej strony), w efekcie kolanko z wylotu dociskało miskę do bloku, w starym sunnym znalazłem taki jak mój silnik z takimi samymi sondami na katalizatorze i kolektorze. Pytanie do COOBCIA pisałeś, że samochody przed 99r nie miały dwóch sond, to może wytłumacz mi łopatologicznie co to za ustrojstwo ?? Jeśli zaś chodzi o miskę to rozszczelnił się silikon, spuściłem olej (było go tak z 1,2l), zdjąłem miskę, wyczyściłem, odtłuściłem, nowy silikon... ...Mały teścik sprawności samochodu (nie wiem o ile może licznik kłamać) na 3ce w dwie osoby do odcięcia 152km (powtórzono 4razy;)), licznikowe 180km/h na czwórce przy ok. 6000rpm, powrót na parking... ...i znowu QWA zonk! jeden z otworów ma uszkodzony gwint, nie można śruby dociągnąć, więc jedyne co osiągnąłem poza wymianą katalizatora, którego w planach nie było, to to, że teraz lekko kapie, a nie wycieka... Ma ktoś patent na to?? Bo ja kombinuję żeby szpilkę na kleju wkręcić w to miejsce, poczekać, aż załapie klej i spróbować spowrotem miskę przykręcić? Praktykował ktoś takie coś? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 kolego to niżej to termopara EGT - mierzy temperaturę spalin- nie jest to druga sonda lambda. W europejskich wersjach tego nie było. - Taki bonusik od producenta na rynek JDM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ratyn Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Dzięki za "oświecenie" jak na razie muszę tą chole... znaczy się upierdliwą miskę zrobić, klej do bloku silnika kupiony więc wieczór będzie pod samochodem huuura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 pozazdrościć, ty masz w Seri wskaźnik EGT a ja musiałem sobie dokupić hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 fajne autko ... grilla zostaw z pulsara... pozatym fajnie by było tam wsadzić sr16ve albo sr20ve z japońskiego pulsara vzr - zapierdalałby strasznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ratyn Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Właśnie wróciłem, miskę tak zasilikonowałem, że teraz brak mi koncepcji jak ją ruszyć hehe, mam do Was pytanie z innej beczki, mianowicie, biorąc pod uwagę że: a) to wcale nie musi być miska czeka mnie wymiana sprzęgła, przy tutejszych cenach koszt ok 400e c) do tego wszystkiego silnik dymi na siwo, nie ważne czy zimny czy ciepły, z wolnych obrotów jak mu się lekko depnie tak do 2000rpm już widać dym, zwłaszcza w garażu, gdy od rury do murka jest jakieś 40-50cm, lub w nocy na stojąc na światłach widać to w lusterku d)koszt wymiany silnika na taki sam: 900e + 200 sprzęgło Zostać przy starym czy wymieniać? Jeśli wymieniać to na taki sam, czy poszukać jakiejś "perełki" tylko co wtedy ze skrzynią? Będę wdzięczny za odpowiedzi, wskazówki itd. Jak ja nie cierpię jak auto stoi, brrrrr!!!! PS Grilllll zostaje Hmmm, jak się tak zastanowić sr16ve i jego 175ps brzmi mensko (tylko co tam jeszcze przy tym silniku do wymiany dochodzi?), jutro zobaczę za ile chłopaki mogą go sprowadzić i założyć... anyway czekam na inne propozycje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Jak masz silnik z rodziny GA to wsadzenie jakiegos SR to bedzie spory koszt. Bardziej pewnie bedzie si oplacilo cale auto z takim silnikiem kupic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ratyn Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 dylson, co prawda to prawda, w zasadzie do takiego silnika musiałbym wymienić praktycznie wszystko, żeby to było auto, a nie kupa złomu z męskim silnikiem... O aucie wiem tyle, że jako czteroletnie przyszło do eire, tutaj po dwóch latach użytkowania nie przeszło kolejnego przeglądu i prawdopodobnie służyło do szaleństw pewnemu irysowi, silnik był już rozbierany, nie wiem przez kogo, nie wiem po co, wkurza mnie to że dymi, poza tym olej raczej nie z miski wycieka, miska jest sucha, jedynie na łączeniu z blokiem z jednej strony da się wyczuć olej, tylko że w dwa dni nie miało prawa uciec tamtędy ponad pół litra oleju, tak więc klamka zapadła: Będzie "nowy" GA15DE z japońskiego rynku, bo GA16DE z europejskiego mnie nie pociąga W środę wstawiam go na wymianę silnika i mam nadzieję w końcu zacząć nim jeździć! Pytanko poza konkursem: Dopadła mnie też wymiana tarcz i szczęk hamulcowych, jedna opcja to oryginalne, ale ta mnie nie bawi, co mogę innego zapodać od większych braci?♦ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Co do wymiany silnika to wsadz GA16DE z jakiejś primery, sunnego, almery byle na wielopunkcie, wsytyko będzie pasować a zyskasz parę KM i paręnaście Nm, tak więc osiągi poprawią się odczówalnie. Ew, dogadamy się i ci przygotuje 1,6 rozwierconego na 1,8 też wszytko plug and play do Ciebie. A co do sprzęgła to trochę nie realna jest cena którą podałeś, na EBAY masz po 70-80 GPB naprawdę bardzo dobrze sprzęgła, np LUCAS, SACHS, FERODO, EBC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ratyn Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Kuba, cena jaką podałem za wymianę sprzęgła, wierz mi jest jak najbardziej realna, koszt sprzęgła, w sklepie bądź warsztacie to ok130euro do tego liczą sobie za wymianę jakieś 300, tak to nie pomyłka, pytałem w niejednym warsztacie, tutaj jest kosmos, gdybyś widział co można spotkać na złomie, normalny szok, po prostu koszty robocizny wywindowane są na max i są chyba najwyższe w europie, dam Ci inny przykład, przód samochodu: kupiłem na szrocie maskę i światła, trzeba było tylko naprostować przedni pas i założyć światła, tak żeby można je było później wyregulować, mniej niż dzień roboty, koszt robocizny 450euro - no comment. Gdy rozmawiam z tubylcami o planach względem tego samochodu jednoznacznie dają mi do zrozumienia, że mnie powaliło "przecież wystarczy jechać do dilera i coś sobie wybrać, nie trzeba nic robić" - ot taka mentalność. Ciekawa propozycja z Twojej strony, zamówiłem już jednak GA15DE, wiem że z 16ką można więcej zrobić, ale założenie jest takie: ten egzemplarz jest dla mnie do jeżdżenia po mieście , czasem jakaś mała kreska wśród znajomych taki w miarę sprawny dupowóz i potrzebuję go w dość krótkim czasie jeśli będę coś kombinował więcej, a przyznam że chciałbym, nie omieszkam się zgłosić, tylko wówczas to będzie 2.0 jak nic nie lubię się rozdrabniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Ojej ale po co przeplacać, GA16DE jest pod każdym względem lepsze i popularniejsze, twoja kasa twój wybór, choć nie rozumiem tak nie przemyślanej decyzji... Przy wymianie silnika czy to na GA15 czy na GA16 jest dokładnie tyle samo roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 wszystko się tu kupy nie trzyma w tym wątku po co robić koszty jak i tak nic z tego ciekawego nie będzie lepiej byś się z Zell-em dogadał chyba jeszcze samochodu nie sprzedał i masz pewniaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Od zella wziąść wóz na swapa ooo Tak wogle to tą almerką przyjechał bym do PL. W 5-6 dni by się wymieniło silnik, ew. swapa na SR20 zrobiło i do tego blaszkę do orginalności doprowadziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 sprzedać i wziąść całe auto zella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 sprzedać i wziąść całe auto zella Tylko ze jego auto ma kiere po zlej stronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 sprzedać i wziąść całe auto zella Tylko ze jego auto ma kiere po zlej stronie Znaczy się dla nas po właściwej... tam już nie... Co do wymiany silnika to mi się też wydaje, że sensowniejszym posunięciem byłby GA16, później go na 1.8 i ogień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ratyn Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Hej, wiem że mój pomysł wygląda dziwnie, ale jakoś czuje sentyment do tego samochodu... Dobra z silnikiem chodzi mi o to, że potrzebuje coś co jeździ na teraz, do Polski mam zamiar przyjechać, ale... no właśnie małe ale, nie mam pojęcia jak to wygląda z przeglądem, a nie wydaje mi się dobrym pomysłem przejechać Europe samochodem bez NCT, skoro ta cholera znaczy teren po którym jeździ to nie mam szans na przegląd. Z silnikiem się jeszcze zastanawiam, Kuba poszło PW Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Czy w angli sprawdzają numery silnika ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ratyn Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Czy w angli sprawdzają numery silnika ?? Nie wiem jak w Anglii, ale w Irlandii to się raczej nie zdarza Pytanie tylko czy polska służba graniczna nie wymaga przypadkiem posiadania przeglądu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 wez moja almere na pewno bedzie szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blufut Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Oj nie wiem. Wydaje mi sie że w papiery chętnie zajrza choćby po to żeby sprawdzić czy samochód ewentualnie nie jest kradziony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ratyn Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 wez moja almere na pewno bedzie szybko moc auta oscyluje w okolicach 500koni gre a tak na poważnie, to chcesz żebym tutejszych policmajstrów porozjeżdżał? Święta idą a oni na każdym skrzyżowaniu stoją Autko faktycznie wypas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz_Primera Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Siema. Jak jedziesz "turystycznie" tym autem do Polski to sie nie przejmuj NCT, ja mialem kontrole w Polsce i nawet w dyski nie spogladali, spisali tylko blachy No i stowa za predkosc Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.