Gość Bunio Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Witam, pokusilem sie wbrew zdrowemu rozsadkowi :kosci: na wymiane oleju z 10 W 60 CASTROLA na 5 W 50 MOBILA 1 przy przebiegu 138tys., spokojnie przejechalem juz na nim 3 tys. ale wczoraj na postoju ( w cichym miejscu ) przy wzroscie obrotow do 2 tys. slychac stukot zaworow. Podejzewam, ze to wina zbyt zadkiego oleju w zwiazku z tym mam pytanie: Czy mozna spokojnie jeszcze przejechac te 7tys. i wymienic go na 10 W XX czy lepiej dla dobra silniczka (zaworow) wymienic go teraz. Stukot slyszalny jest dopiero wtedy jak sie rozgrzeje silnik pewno wtedy olej pod wplywem temp. robi sie zadszy - obserwacja z dnia dzisiejszego. Bunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 z 10 W 60 CASTROLA na 5 W 50 MOBILA 1 Miałem ten sam problem na tym Mobilu, chodził jak Mercedes Beczka..... Na dodatek po 10 tys km był czarny. Zalałem Valvoline 5W40 i olej czyściutki i nic nie słychać - dobre smarowanie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunio Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 z 10 W 60 CASTROLA na 5 W 50 MOBILA 1 Miałem ten sam problem na tym Mobilu, chodził jak Mercedes Beczka..... Na dodatek po 10 tys km był czarny. Zalałem Valvoline 5W40 i olej czyściutki i nic nie słychać - dobre smarowanie widać To dojezdzic do konca czy wywalac go teraz bo fakt jest taki, ze >2tys obrotow dokladnie jak Mietek Beczka? Wrocic do 10W60 czy moze 5W40 Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejwra Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 5W40 byłby idealny, Valvoline albo Motul, ja też lałem Mobila i już nie zaleje, dziwne że ten olej robi się ciemny po 2K KM :027: O tu masz tanio i oryginalne co ważne: http://allegro.pl/item267452550_olej_motul...5l_fvt_g4_.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunio Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 5WXX jest zadszy od 10WXX wiec wroce do 10WXX, ale nadal nie wim czy wywalac go teraz czy dojezdzic do konca tzn. jeszcze jakies 7tys. Boje sie juz zalac 5WXX a w szczegolnosci MOBILA :028: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 jeśli to nie uszczupli bardzo Twojego budżetu to proponował bym wymienić na 10w40 jak pojeździsz na tym syntetyku to może sie silnik rozszczelnić> najlepiej wlej Valvoline max life Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunio Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Decyzja podjeta wymieniam go dzisiaj ale jeszcze male pytanko czy Shell Helix 10W40 Plus bedzie OK? W Noraauto jest promocja na ten olej - kupujesz olej to masz filtr Knecht (chyba tak to sie pisze) i wymiana gratis. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Ja tam leje 5W40 ale Texaco, Motorcraft. Silniczek przy odpaleniu cichszy i tak samo praca. Mobila i Castrola raz zalalem i nigdy wiecej. Silnik jest glosny na nich, a byly to oryginalne lane z butelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Mobila i Castrola raz zalalem i nigdy wiecej. ja podobnie ale jeszcze z Shell Helix miałem niemiłe wspomnienia :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunio Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Mobila i Castrola raz zalalem i nigdy wiecej. ja podobnie ale jeszcze z Shell Helix miałem niemiłe wspomnienia :/ No i zalalem Shell Helix Plus 10W40 + Militec i powiem krotko d*pa blada z tego wyszla, zrobilem juz od wczoraj 100 km i nic sie nie poprawilo. Nadal jak podskocze na obrotach (na postoju) do 2 tys. to slysze albo zawory albo rozrzad - tylko ze rozrzad byl wymieniany jakies 40tys. km wstecz :kosci: Juz sam nie wiem co to moze byc. Przyszla mi jeszcze do glowy mysl ze moze to popychacze zaworow sie wyrobily i czas na wymiane. Moze ktos ma was jakis pomysl co to moze byc i jak to usunac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Pamietam, tez sie przerazilem jak Ty, i rokowania byly ze cos w silniku. Mi pewien mechanik powiedzial: Im bardziej przereklamowany olej, tym gorszy. Dlatego odkad zobaczylem co Mobil, Castrol i Shell soba reprezentuja, to zalewam innymi markami i jest dobrze. Co do filtrow tez mam pewne obiekcje z polskim Filtronem. Moze to przypadek ale jak go uzylem, to dluzej podczas rozruchu zaworki graly, a na zachodnich tego problemu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bunio Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Pamietam, tez sie przerazilem jak Ty, i rokowania byly ze cos w silniku.Mi pewien mechanik powiedzial: Im bardziej przereklamowany olej, tym gorszy. Dlatego odkad zobaczylem co Mobil, Castrol i Shell soba reprezentuja, to zalewam innymi markami i jest dobrze. Co do filtrow tez mam pewne obiekcje z polskim Filtronem. Moze to przypadek ale jak go uzylem, to dluzej podczas rozruchu zaworki graly, a na zachodnich tego problemu nie ma. Dzieki za info ale: 1. Nigdy nie stosowalem filtrow Filtrona zawsze Knecht (oleju), lub nie pamietam marki ale japan taki niebieski 2. Zawsze uzywalem oleje Castrola - w tym nissanku od poczatku 10W60 (RS lub Edge) i nie mialem problemow ze stukami zaworow przy odpalaniu 2s. i pozniej cisza. Olej zawsze wymienialem co 8-10 tys. Po zalaniu Shella wogole nie stukaja przy odpalaniu tylko tak jak napisalem w poscie ten wku.... dzwiek po rozgrzniu > 2tys. obrotow. Chyba zostawie ten temat w spokoju i poczekam co dalej sie bedzie dzialo jak sie bedzie nasilalo to podjade do znajomego mechanika i sprawdzimy zaworki. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumień Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Mam podobne pytanko. Jaki olej zalać do N15 2.0D? 5W30, 10W40, 15W40 czy 15W50?? I jakiej firmy? Jedyne co wiem, to że poprzednio był zalany Mobil1 pełen syntetyk. Przebiegu mam 84 tys. Z góry dzięki za rade! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 gumień, z którego roku to N15?? ja do swojego zalałem Valvoline Max Life Diesel 10w40, i jestem bardzo zadowolony, już ponad 5 tys przejechane i nie mam ubytków a silnik ładnie klekocze . Co prawda jeśli masz taki przebieg jak piszesz możesz wlać jakikolwiek olej półsyntetyczny do diesla, odradzam Mobil1 i Shell. Słyszałem że Motul jest dobry ale drogi i ciężko dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Mam podobne pytanko. Jaki olej zalać do N15 2.0D? 5W30, 10W40, 15W40 czy 15W50?? I jakiej firmy? Jedyne co wiem, to że poprzednio był zalany Mobil1 pełen syntetyk. Przebiegu mam 84 tys. Z góry dzięki za rade! Ja od ponad roku stosuje Mobil 1 15w40 polecił mi pewien mechanik i tak stosuje go do tej pory,kiedyś było słychać miłe dla ucha jak to nazwał Nitram "klekotanie",a szwagier ostanio powiedział że mój nissanek chodzi jak traktor.Czyżby to była wina oleju? ps.przebieg 203tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Do silników CD20 (czy CD20E w N15 po 1996 r) zalecanym olejem jest 10W40 (czyli polsyntetyk). Oczywiscie jak ktos od nowosci lał syntetyk, to ok, tylko po co przeplacac. Akurat ten Diesel wymaga dosyc czestych wymian oleju. Wydaje mi sie, ze najbezpieczniejszym wyborem jest Valvoline Maxlife Diesel 10W40. Jeśli przebieg o którym piszesz (84 tyś) jest zweryfikowany (a nie tylko na słowo sprzedajacego), to jakikolwiek dobry półsyntetyk bedzie OK. Przy czym moje osobiste preferencje i tak wskazywałyby Valvoline, sa to bardzo dobre oleje a przy tym w Polsce nie tak bardzo popularne i przez to stosunkowo rzadko fałszowane. Jeszcze drobna uwaga: Niektórzy pisza, ze leja "Mobil 1 10W40" albo "Mobil 1 15W40" Nie ma czegoś takiego! a jeśli ktoś kupił to była podpucha! Olej Mobil 1 to doskonały olej i wystepuje TYLKO jako syntetyk (czyli np. 5W40 czy 0W40 itp.). Oleje o wiekszej gestosci to "Mobil" i to juz zupełnie inna jakość (duzo gorsze) niz "Mobil 1". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiek07 Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Od samego początku używam mobil super s turbo diesel 10w40 półsyntetyk przy 145tys. nie stwierdziłem aby silnik źle pracował czy nierówno, słychać miły klekot diesla oleju nie dolewam a zmieniam co 10tys. w zimie też pali bez problemów tak więc osobiście nie narzekam na mobil. przyznam jednak że następny olej to Valvoline Max Life Diesel 10w40 - zobaczę czy będzie różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Ile mniej wiecej kosztuje ten Valvoline Max Life Diesel 10w40.Wie ktos jaki olej poleca nissan do almery 2.2 di? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 za valvoline max life płaciłem bańka 5l - 115zł, butelka 1l - 30zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klakier Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 elo tez zmienil bym olej ale nie wiem co wlac mam od miesiaca 2002 1,5E 3 door i jakies 45k przejechane noi to anglik ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Mobil i Castrol nie nadaje się do silników z łańcuchem rozrządu (doświadczenie). Polecam bardzo Shella. Serwis u mnie przeszedł w książce na 10W40 po 100000. Co do Valvoline nie wiem nie używałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość netman6 Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Witam. A jakim olejem najlepiej zalać N16 z silnikiem 1,5 dci ??? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebek Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Ja także używałem Mobila 10w40, zmieniłem na Valvoline 10w40 i uważam że jest dużo lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HARRYBOY Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Nie bez kozery w wielu europejskich serwisach lali Shell-a jako olej tzw.bazowy do silników Nissana. Jakiś instytut zrobił testy z których jasno wynikało że najlepsze parametry i trwałość osiąga silnik właśnie na tej grupie olejów. Taki dobór nie jest więc dziełem przypadku lub promocji marki. p.s pracuję w branży automotiv i mam relacje z tzw. pierwszej ręki o niektórych produktach jak np. silniki Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 A w innych lali Texaco. Więc nie marka oleju jest tu najważniejsza a raczej konkretne parametry konkretnego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.