Gość Mariuszz Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Witam, chciałbym podzielic się moim doświadczeniem, iż moja Almerka n15 1.4 1999 LPG jeździ i długo jeździła na Shell Helix Plus 10W 40 syntetic i motorek chodzi -> żeby nie zapeszyć <- REWELACYJNIE!!! 4 L oleju cena 115 Pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek_g Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Ja zalalem Shella 10W40 i powiem szczerze ze nie jestem zadowolony. Po odpaleniu slychac przez moment lancuszek ale 100% pewnosci bede mial po zmianie na quaker'a ktorego mialem poprzednio. Jak bedzie to samo to zwracam honor Shellowi I zgadzam sie co do filtra filtrona, po odpaleniu jakies metaliczne brzeczenie bylo przez pare sekund pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patison1980 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Kupilem niedawno Nissana Almere 1.6 170tys przebiegu. Poniewaz nie wiedzialem jakim olejem byl zalany, a widzialem ze z silnika jest sporo wyciekow oleju to zalalem go mineralnym shell Helix dynamic 15W40. Nie bardzo mi sie podobal pomysl lania oleju mineralnego ale dodatkowo znajomy mechanik polecil mi to zrobic bo mial juz kilka przypadkow ze ktos zalal samochod nawet polsyntetykiem nie wiedzac co bylo przedtem i potem silnik nadawal sie juz tylko do remontu. Wybralem wiec shell bo slyszalem ze jest dobry do Nissanow i dodatkowo najdrozszy mineralny z polki (mysle wiec ze jakosciowo najlepszy). Przejechalem na nim juz 1500km, glownie po autostradzie trzymajac caly czas silnik w okolicach 4 tys obr/min, poziom na bagnecie nie zmienil sie nawet o milimetr a silnik sie nieco wyciszyl, szczegolnie slychac to tuz po odpaleniu jak jest zimny, nie ma juz charakterystycznego klekotu. Olej ten jest troche gestszy od olejow 10W czy 5 W. Jedyna rzecz o ktorej nalezy pamietac to taka ze poniewaz jakosciowo olej mineralny jest najgorszy to nalezy go wymieniac co 10tys, polsyntetyk co 12tys i syntetyk co 15tys, wtedy nie bedzie problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogr Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Witam, mam w tej chwili Mobil 15W40. domniemam , że jest to olej mineralny. Chcę zmienić na coś lepszego ale Valvoline widziałem tylko: http://caroil.com.pl/towar71_Valvoline_Die..._15W40_1_l.html czy taki warto? zaznaczam, że moje auto posiada silnik bez turbiny. dałem taki przykład ponieważ chwalicie ta markę, Jest jeszcze taki:Valvoline Turbo 15W40 Jeśli macie inne propozycję proszę o dość szybkie info. Czy bezpieczne będzie przestawić się na pół syntetyk 10W40? czy lepiej nie ryzykować? Przebieg 220000km dzięki wszystkim za zainteresowanie.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martinezx1 Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Witam, Ciekawy jestem jakie sa Wasze opinie na temat oleju Quaker State. Kiedys byl to rewelacyjny olej jednak zostal przejety przez Shell'a i zniknął z rynku. Niedawno (jakis rok temu) znowu sie pojawil czy ktos wie, czy jakosc pozostala tak samo dobra? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek_g Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Ciekawy jestem jakie sa Wasze opinie na temat oleju Quaker State No ja wlasnie przymierzam sie do zakupu polsyntetyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ponczek Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Witajcie! Ja 2 tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Almery N15 1.4 z 1999 roku. Blisko jest już wymiana oleju i zastanawiam się, czy wlac jakiś inny czy kontynuować nawyki poprzedniego właściciela i wlewać Mobil 1 5w50? Przytaczane w tym temacie opinie trochę mnie martwią, ale z drugiej strony samochód od nowości jeździ na tym oleju i nigdy nic się nie działo (przebieg 125 tys km). Co radzicie zrobić? Pozostać przy Mobil 1 czy zmieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master_pw Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 A w mojej Almerce poprzedni właściciel zalewał silnik Castrolem Magnatec'iem 5W40. teraz zamierzam wymienić olej bo już 10k km strzeliło i zastanawiam się, czy kontynuować tradycję napełniania silnika Castrolem, czy może wlać coś innego. Kolega leje shell helix + 10w40. Ja tym razem zalałbym nie castrolem a valvoline (tak chwalonym na forum). Dobry wybór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master_pw Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 a jaką gestość? taką jaka jest 5w40 czy 10w40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master_pw Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Dobra, więc zalałem Valvoline 10w40. weszło dokładnie 3 litry, ale możnaby jeszcze ciutke dolać. Ale mam inny problem. Tak jak napisałem już wcześniej, poprzedni właściciel zalał Castrol GTX 5w40 (tak jest napisane na kartce przyczepionej do silnika). I tutaj nasuwa się moje pytanie: czy wspomniany castrol jest syntetykiem? bo ten valvoline co teraz wlałem to syntetyk, a podobno nie można "uwsteczniać" się co do oleju silnikowego (tzn. z full-syntetyk > semi-sytntetyk > mineralny), bo się silnik rozszczelnia czy coś takiego. Prawda to? Może powinienem spuścić ten olej i zalać semi-syntetyk? Trochę by było szkoda, valvoline kosztował 116 PLN/4L Z góry dzieki za szybką i nieocenioną pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Jesli wlales cos takiego: http://www.allegro.pl/item377686274_promoc...5l_wys_0zl.html to jest to polsyntetyk wiec wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master_pw Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 właśnie nie wlałem takiego max life, tylko taki "zwykły" valvoline, bo był w granatowej butelce, a nie w czerwonej. ale też 10w40. na stronie castrola znalazłem opis tego oleju, co był poprzednio (castrol magnatec 5w40) i jest napisane, że to syntetyk. nie wiem już co mam myśleć i co robić... nie chciałbym zniszczyć silnika przez moją głupotę, bo naprawdę jest w świetnym stanie jak na 204000 km. Ten olej to Valvoline DuraBlend 10w40 .http://www.vpx.pl/fotka,308864.html Nie wiem, czy to dobry olej, ale po przejechaniu na nim jakichś 400 km mam mieszane uczucia. Silnik stał się jakby głośnijeszy, ale może mi się wydaje. Dodam tylko, że przejrzałem książkę serwisową, i w Niemczech od poczatku wlewany był Castrol 5w40, z dwoma wyjątkami : pierwszy przegląd w Niemczech - ktoś zalał 15w40, pierwszy przegląd w Polsce - 0w40. Poza tym cały czas 5w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master_pw Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 no to mnie uspokoiłeś normalnie siedziałem jak na szpilkach i czekałem na odpowiedź. może wprowadził w błąd opis na butelce - synthetic oil, a po drugiej stronie na etykiecie - ...zawiera syntetyczne molekuły, ble ble ble... następnym razem wleje maxlife jak go dostanę w żurominie. a tak btw.:w żurominie dopiero za 3 razem udało mi się znaleźć olej valvoline. wszędzie tylko ten castrol i mobil... ok. mimo wszystko, wielkie dzięki za pomoc. co ja bym bez Was zrobił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grochu Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Ja mam pytanie. Czy te wszystkie rozszczelnienia przy przejsciu w gore ktos z was widzial, czy tylko slyszeliscie o tym? Jakis czas temu bylem swiadkiem wymiany oleju z mineralnego na syntetyk, po wczesniejszym zastosowaniu jakiegos preparatu czyszczacego. Bylo to 3 miechy temu i auto jezdzi bez problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Co do podstawowego pytania: olej zalewa się 10W40 lub 10W50 -TAKI jest zalecany i TAKI wlewają oryginalnie w fabryce i w serwisie -taki jest w oficjalnej książce serwisowej ! Jeśli będziecie kombinować to żywotność łańcuszka NA PEWNO spadnie, w Almerach bujdą jest że lepszy będzie olej syntetyk 5W -jest zbyt rzadki i tyle ! Bez gadania. Można wlać -ale tak samo można i olej do gotowania z pierwszego tłoczenia jak i minerał 15W -tylko po co ? Dalej już można wymyślać jakiej firmy -jeśli przejrzymy wątki starsze z forum to najlepszy będzie CASTROL GTX MAGNATEC (10W40) lub MOBILE1 (10W40) -półsyntetyk. Inne marki wedle uznania (pewnie i tak będą bardzo dobre i różnicy nie poczujesz). Pozdrawiam Almerowiczów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Od ponad dwóch lat leje Lotos 10 W 40 jestem zadowolony - 4łitry plus filtr 94 zł [ Dodano: Czw 19 Cze, 2008 09:26 ] aaaaaaa i browar dla brata za użyczenie kluczy i kanału w garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.