Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Olej do silnika, prosze o rade!!


Gość Bunio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pokusilem sie wbrew zdrowemu rozsadkowi :kosci: na wymiane oleju z 10 W 60 CASTROLA na 5 W 50 MOBILA 1 przy przebiegu 138tys., spokojnie przejechalem juz na nim 3 tys. ale wczoraj na postoju ( w cichym miejscu ) przy wzroscie obrotow do 2 tys. slychac stukot zaworow.

Podejzewam, ze to wina zbyt zadkiego oleju w zwiazku z tym mam pytanie:

Czy mozna spokojnie jeszcze przejechac te 7tys. i wymienic go na 10 W XX czy lepiej dla dobra silniczka (zaworow) wymienic go teraz.

Stukot slyszalny jest dopiero wtedy jak sie rozgrzeje silnik pewno wtedy olej pod wplywem temp. robi sie zadszy - obserwacja z dnia dzisiejszego.

 

Bunio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 10 W 60 CASTROLA na 5 W 50 MOBILA 1

Miałem ten sam problem na tym Mobilu, chodził jak Mercedes Beczka..... Na dodatek po 10 tys km był czarny. Zalałem Valvoline 5W40 i olej czyściutki i nic nie słychać - dobre smarowanie widać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 10 W 60 CASTROLA na 5 W 50 MOBILA 1

Miałem ten sam problem na tym Mobilu, chodził jak Mercedes Beczka..... Na dodatek po 10 tys km był czarny. Zalałem Valvoline 5W40 i olej czyściutki i nic nie słychać - dobre smarowanie widać :)

 

To dojezdzic do konca czy wywalac go teraz bo fakt jest taki, ze >2tys obrotow dokladnie jak Mietek Beczka? Wrocic do 10W60 czy moze 5W40

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to nie uszczupli bardzo Twojego budżetu to proponował bym wymienić na 10w40

jak pojeździsz na tym syntetyku to może sie silnik rozszczelnić>

najlepiej wlej Valvoline max life ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja podjeta wymieniam go dzisiaj ale jeszcze male pytanko czy Shell Helix 10W40 Plus bedzie OK?

 

W Noraauto jest promocja na ten olej - kupujesz olej to masz filtr Knecht (chyba tak to sie pisze) i wymiana gratis.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam leje 5W40 ale Texaco, Motorcraft.

Silniczek przy odpaleniu cichszy i tak samo praca.

Mobila i Castrola raz zalalem i nigdy wiecej.

Silnik jest glosny na nich, a byly to oryginalne lane z butelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobila i Castrola raz zalalem i nigdy wiecej.

ja podobnie ale jeszcze z Shell Helix miałem niemiłe wspomnienia :/

 

No i zalalem Shell Helix Plus 10W40 + Militec i powiem krotko d*pa blada z tego wyszla, zrobilem juz od wczoraj 100 km i nic sie nie poprawilo.

Nadal jak podskocze na obrotach (na postoju) do 2 tys. to slysze albo zawory albo rozrzad - tylko ze rozrzad byl wymieniany jakies 40tys. km wstecz :kosci: Juz sam nie wiem co to moze byc. Przyszla mi jeszcze do glowy mysl ze moze to popychacze zaworow sie wyrobily i czas na wymiane.

Moze ktos ma was jakis pomysl co to moze byc i jak to usunac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietam, tez sie przerazilem jak Ty, i rokowania byly ze cos w silniku.

Mi pewien mechanik powiedzial:

Im bardziej przereklamowany olej, tym gorszy.

Dlatego odkad zobaczylem co Mobil, Castrol i Shell soba reprezentuja, to zalewam innymi markami i jest dobrze.

Co do filtrow tez mam pewne obiekcje z polskim Filtronem.

Moze to przypadek ale jak go uzylem, to dluzej podczas rozruchu zaworki graly, a na zachodnich tego problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietam, tez sie przerazilem jak Ty, i rokowania byly ze cos w silniku.

Mi pewien mechanik powiedzial:

Im bardziej przereklamowany olej, tym gorszy.

Dlatego odkad zobaczylem co Mobil, Castrol i Shell soba reprezentuja, to zalewam innymi markami i jest dobrze.

Co do filtrow tez mam pewne obiekcje z polskim Filtronem.

Moze to przypadek ale jak go uzylem, to dluzej podczas rozruchu zaworki graly, a na zachodnich tego problemu nie ma.

 

Dzieki za info ale:

1. Nigdy nie stosowalem filtrow Filtrona zawsze Knecht (oleju), lub nie pamietam marki ale japan taki niebieski :D

2. Zawsze uzywalem oleje Castrola - w tym nissanku od poczatku 10W60 (RS lub Edge) i nie mialem problemow ze stukami zaworow przy odpalaniu 2s. i pozniej cisza. Olej zawsze wymienialem co 8-10 tys.

 

Po zalaniu Shella wogole nie stukaja przy odpalaniu tylko tak jak napisalem w poscie ten wku.... dzwiek po rozgrzniu > 2tys. obrotow.

Chyba zostawie ten temat w spokoju i poczekam co dalej sie bedzie dzialo jak sie bedzie nasilalo to podjade do znajomego mechanika i sprawdzimy zaworki.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobne pytanko.

 

Jaki olej zalać do N15 2.0D? 5W30, 10W40, 15W40 czy 15W50?? I jakiej firmy?

 

Jedyne co wiem, to że poprzednio był zalany Mobil1 pełen syntetyk.

 

Przebiegu mam 84 tys.

 

Z góry dzięki za rade!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumień, z którego roku to N15??

ja do swojego zalałem Valvoline Max Life Diesel 10w40, i jestem bardzo zadowolony, już ponad 5 tys przejechane i nie mam ubytków a silnik ładnie klekocze :P .

Co prawda jeśli masz taki przebieg jak piszesz możesz wlać jakikolwiek olej półsyntetyczny do diesla, odradzam Mobil1 i Shell. Słyszałem że Motul jest dobry ale drogi i ciężko dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne pytanko.

 

Jaki olej zalać do N15 2.0D? 5W30, 10W40, 15W40 czy 15W50?? I jakiej firmy?

 

Jedyne co wiem, to że poprzednio był zalany Mobil1 pełen syntetyk.

 

Przebiegu mam 84 tys.

 

Z góry dzięki za rade!

 

Ja od ponad roku stosuje Mobil 1 15w40 polecił mi pewien mechanik i tak stosuje go do tej pory,kiedyś było słychać miłe dla ucha jak to nazwał Nitram "klekotanie",a szwagier ostanio powiedział że mój nissanek chodzi jak traktor.Czyżby to była wina oleju?

ps.przebieg 203tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silników CD20 (czy CD20E w N15 po 1996 r) zalecanym olejem jest 10W40 (czyli polsyntetyk). Oczywiscie jak ktos od nowosci lał syntetyk, to ok, tylko po co przeplacac. Akurat ten Diesel wymaga dosyc czestych wymian oleju.

 

Wydaje mi sie, ze najbezpieczniejszym wyborem jest Valvoline Maxlife Diesel 10W40. Jeśli przebieg o którym piszesz (84 tyś) jest zweryfikowany (a nie tylko na słowo sprzedajacego), to jakikolwiek dobry półsyntetyk bedzie OK. Przy czym moje osobiste preferencje i tak wskazywałyby Valvoline, sa to bardzo dobre oleje a przy tym w Polsce nie tak bardzo popularne i przez to stosunkowo rzadko fałszowane.

 

Jeszcze drobna uwaga: Niektórzy pisza, ze leja "Mobil 1 10W40" albo "Mobil 1 15W40"

Nie ma czegoś takiego! a jeśli ktoś kupił to była podpucha!

Olej Mobil 1 to doskonały olej i wystepuje TYLKO jako syntetyk (czyli np. 5W40 czy 0W40 itp.). Oleje o wiekszej gestosci to "Mobil" i to juz zupełnie inna jakość (duzo gorsze) niz "Mobil 1".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od samego początku używam mobil super s turbo diesel 10w40 półsyntetyk przy 145tys. nie stwierdziłem aby silnik źle pracował czy nierówno, słychać miły klekot diesla :) oleju nie dolewam a zmieniam co 10tys. w zimie też pali bez problemów tak więc osobiście nie narzekam na mobil. przyznam jednak że następny olej to Valvoline Max Life Diesel 10w40 - zobaczę czy będzie różnica ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Mobil i Castrol nie nadaje się do silników z łańcuchem rozrządu (doświadczenie). Polecam bardzo Shella. Serwis u mnie przeszedł w książce na 10W40 po 100000. Co do Valvoline nie wiem nie używałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także używałem Mobila 10w40, zmieniłem na Valvoline 10w40 i uważam że jest dużo lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez kozery w wielu europejskich serwisach lali Shell-a jako olej tzw.bazowy do silników Nissana. Jakiś instytut zrobił testy z których jasno wynikało że najlepsze parametry i trwałość osiąga silnik właśnie na tej grupie olejów. Taki dobór nie jest więc dziełem przypadku lub promocji marki.

p.s pracuję w branży automotiv i mam relacje z tzw. pierwszej ręki o niektórych produktach jak np. silniki

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...