Gość Szadi Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Szczerze wiem, że to zaboli ale osobiście wolał bym dzisiaj dać na konkretny przegląd servis - owy około 480 zł - gdy byłbym pewien auta po wstępnych oględzinach, niżeli kupować auto na własną rękę. Ja tak zrobilem i po 8 tys kilometrów dopłaciłem do niego prawie 3 tys. Koleś który mi sprzedał (znajomy) upierał się przy pewnym vi godnym stanie technicznym a po 8 tys zrobionych zaczęła tłuc mi panewka na 4. Oddałem go do mechanika i pierwsze co mi powiedział to, to że silnik (dokładnie dół był rozbierany) Wymienione panewi na nominalne bez szlifu - czyli DO ŻYDA. Jednak po trzech miesiącach nie maiłem szans reklamować - bo jak stwierdził "kolega" go skatowałem, a to gówno prawda bo dbałem jak mogłem:) Czyli przestrzegam i przy "wiekowych" autach warto się głębiej przyjżeć - Jeżeli chcesz pojeźdźić. Jest dzisiaj tyle technik że można pomóc sobie w zakupie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damiano7407 Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Dzięki Wam wszystkim za wypowiedzi. Czyli na samej górze listy znajduje się zasadniczo OLEJ Bez smarowania nie jedziemy... ;-) W związku z tym udałem się do mechanika, który polecił mi zalać olej 10W/40 Mobil 1 - co sądzicie o tym wyborze? Z mojej strony wiem jedynie, że jest cholernie drogi :zdziw: . Obecnie samochód jeździ na Logos Gas 15W/40. kolego ja radzilbym ci zalac samochod jakims olejem mineralnym 15w-40 mobila bo szczerze mowiac to kazdy mechanik powie ci ze jesli byl juz lany 15w-40 to nie powinno sie tego zmieniac. ja zalalem do swojej strzaly texaco 15w-40 havoline za 60 zl 5l i smigam. wymieniam olej co 10-12 tys i nic sie nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pati112 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Moje słońce jest zalane Mobilem mineralnym, 3l spokojny wystarczyły. A w piątek odbieram go z serwisu, bo miał problemy z gaźnikiem, ostatnie prace naprawcze zostały zakończone. Mogę już śmigać :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gwiazdorix Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Też mam świerzo kupionego Suniaka. Polecam: 1. Wymianę wszystkich płynów. 2. Szczegółowe umycie podwozia i zabezpieczenie go preparatem VALVOLINE Tectyl Ja osobiście kupiłem preparat za pośrednictwem mechanika. Do ręcznego malowania wystrczyły 2l, ale lepiej zrobić to kompresorem. Preparat możesz kupić tutaj: http://www.asbeh.pl/index.php?cPath=21_57 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 No i Panowie i Panie macie przykład początkowego skąpstwa i próby kupna auta za psie pieniądze. I czego się tu dziwić nic nie ma za darmo, a jak jest nissanek w dobrym stanie to i cena jego jest odpowiednia, ale wtedy odzywa się wąż w kieszeni i się idzie tam gdzie taniej i potem są tego takie efekty. Pozatym warto przed zakupem sprawdzić czy na stronach klubowych nikt auta nie sprzedaje (zawsze to większe prawdopodobieństwo trafienia sztuki zadbanej) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzykrzy1 Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 jezeli chodzi o wymiane oleju to popieram przedmowce damiano7407.nie mozna wymieniac oleju na rzadszy.mozesz z 10w40 wymienic na 15w40 ale nigdy na odwrot.silnik sie przyzwyczaja i zazwyczaj konczy sie to tym ze bierze olej czego nie chcemy.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 jezeli chodzi o wymiane oleju to popieram przedmowce damiano7407.nie mozna wymieniac oleju na rzadszy.mozesz z 10w40 wymienic na 15w40 ale nigdy na odwrot.silnik sie przyzwyczaja i zazwyczaj konczy sie to tym ze bierze olej czego nie chcemy.pozdrawiam :zdziw: czlowiek tyle czasu po swiecie chodzi i sie takich nowosci dowiaduje :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 :zdziw: czlowiek tyle czasu po swiecie chodzi i sie takich nowosci dowiaduje :zdziw: Noto jeszcze jedna ciekawostka "dropsa" PRZY WYMIANIE OLEJU DOBRE WYMIENIC I FILTR OLEJU. P.S. do silnika cd20 pasuje filtr oleju z poloneza 1,6!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Quattro Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 serio ?? :diabel2: no Cie walne ciekawostka z drugiej manki - do GA14DE przychodzi ten sam filtr powietrza co do VG30DETT (300ZX Z32 Twin Turbo) :kosci: [ Dodano: Sro 09 Sty, 2008 09:54 ] aha i BTw do twojej ciekawostki... wiesz ze zakladajac filtr od poloneza zakladasz filtr o mniejszej zywotnosci i przeplywie niz prawidlowy dedykowany? :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 P.S. do silnika cd20 pasuje filtr oleju z poloneza 1,6!!!Do tego silnika stosowano dwa rodzaje filtrów w zależności od wersji ( z EGR, lub bez ) więc ostrożnie z takimi "zamiennikami" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Mam wersje bez EGR?!(mniejszy filtr wielkościowo w porównaniu z EGR) różnica w przepływie w polonezowskim ma przepływ o 0,1l/h wg danych które znalazłem,ale nie ryzykowałem i poczekałem na japoński filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tamerlan80 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Ja również jestem świeżo po zakupie Sunny i zabieram się za pierwsze wymiany. W sklepie klubowym jest komplet filtrów do mojego modelu za niecałe 40 zł. Trochę mnie zaskoczyła (pozytywnie ) ta cena. Został mi jeszcze olej do wyboru i tu zaczynają się schody :/ Nie wiem jaki był dokładnie wlany przy ostatniej wymianie (chodzi parametry) Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że "Lotos jakiś - półsyntetyk chyba" Jaki olej był by najlepszy do mojego silnika (GA14DE) tak, żeby nie namieszać z resztkami poprzedniego? Nie mam zamiaru skąpić za bardzo na oleju, bo to podstawa eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Jaki olej był by najlepszy do mojego silnika (GA14DE) podaj jaki masz przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tamerlan80 Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Jaki olej był by najlepszy do mojego silnika (GA14DE) podaj jaki masz przebieg Prawie 140 tys km. Dowiedziałem się jaki olej był wlany na 99% - LOTOS SEMISYNTETIC 10W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Gratuluję zakupu autka Ja proponuję zalać TEXACO 10w40 i wymieniać co 10 tys. Też miałem sunny 1,4 i lałem 10w40 do przebiegu 187 tys - później sprzedałem, częściowo lałem lotos, później zmieniłem na esso. Ale to człowiek był młody i.. Jeśli chcesz dobry olej to polecam texaco. Obecnie mam n15 - 209 tys km i leję syntetyk texaco 5w40. Zmiana co 12-14 tys. Pamiętaj, że olej smaruje też rozrząd i warto o to dbać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tamerlan80 Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Gratuluję zakupu autka Dziękuję Z tego co napisałeś to dalej do trzymać na półsyntetyku? Dzisiaj zrobiłem większy rekonesans pod maską, sprawdziłem stany płynów i zauważyłem małe "echo" w zbiorniczku z płynem do wspomagania (z dedukcji wyszło mi że o to chodzi). Wyszukałem że do wspomagania trzeba lać Dexron 2. Może być dowolny (znaczy pierwszy z brzegu) do wspomagania czy są jakieś dedykowane? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Troll_88 Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 płyny do wspomagania mieszają się ze sobą. także dolej co masz do wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Ja proponuję zalać TEXACO 10w40 i wymieniać co 10 tys. i ja też polecam...słonko mam zalane taką oliwą a ma już nastukane prawie 200tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rockybor Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Witam Mam sunny N14, 1993r 1,4p 16V,3d, przebieg 180tys. (ponoć, tak na liczniku jest ) : - jaki olej do silnika polecacie (poprzedni właściciel wlał 15W40), pewnie nie może być 10W? - jaki olej do skrzyni biegów i ile litrów? - jaki płyn do wspomagania i ile litrów? - jakie świece zapłonowe? Zapewne nie znacie numerów czy typów filtrów oleju i powietrza, żebym nie musiał się produkować w sklepie i chodzić ze starymi. Dziękuje Wam za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.