Gość zaxa10 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Witam!!! Mam okazje kupić do swojej nyski p12, 2.2 Di, akumulator. Jego parametry to 100Ah i 780A prąd rozruchu. Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 No jeśli sroga zima przyjdzie, będziesz jedynym, który bez problemu odpali swoje auto Pod warunkiem oczywiście, że ładowanie masz w porządku. Jeśli dobra cena to bierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RADAR99 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Witam,ja mam takie same autko i kupiłem ostatnio akumulator 72ah i 760a pradu rozruchu i to jest wystarczajaco jak na te auto, ja mysle ze kupiłes za duzy i akumulator bedzie nie doładowany przez alternator.POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 RADAR99, no chyba że on jeździ w długie trasy, to obleci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Witam. A pytales sie elektryka czy alternator da rade naladowac? Mam wrazenie , ze nie i silnik bedzie caly czas dodatkowo obciazony. Pozdrawiam Nissan primera P11 1999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B_E_R_E_K Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 powinien byc taki jak fabryczny ewentualnie 5 Ah wiekszy maks 10 Ah Skoro producent przewidzial np aku 55 Ah to i taki powinnismy kupic i nie powinno byc wtedy problemow z niedoladowaniem itd i w zime powinno auto odpalic bez problemow! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARTI Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Nie bierz tego akumulatora alternator nie bedzie w stanie go doładowywać tym bardziej że to jest nowy samochód i ma duzo elektro odbiorników jak np klima komputeri itp. w trakcie jazdy alternator bedzie zaspokajał potrzeby samochodu lecz nie bedzie w stanie doładowac tak wielkiego akumulatora 80ah/700aa powinno byc ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Za duzy!!!! Oszalałeś???? do 2.2 motoru akumulator taki 100Ah???? Pierwsze slysze takie cuda do osobówki, a druga sprawa ze wątpie zeby to weszło w ogóle bez przerabiania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Parametry jedno a technologia też ma swoje znaczenie. Do takiego silnika (Diesel) przede wszystkim unikaj akumulatorów standardowych. Dobrze jest wybrać coś z trochę wyższej półki (np. Bosch S3, S4, jak Centra to Centra Plus albo lepszy). Podstawowe modele w autach z silnikami Diesla często "wysiadają", a z uznawaniem reklamacji jest później różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ledek Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Witam!!!Mam okazje kupić do swojej nyski p12, 2.2 Di, akumulator. Jego parametry to 100Ah i 780A prąd rozruchu. Co o tym myślicie? Witam zdecydowanie odradzam kupno takiego wielkiego akumulatora 1 nie wejdzie ci 2 nie doładuje ci go przez co zasiarczy ci sie i o wile krócej pochodzi 3 do tego modelu zalecają około 71 Ah 4 różnica 5Ah nie gra roli ale nie o 30Ah to juz przesada TU ZNAJDZIESZ JAKI POWINIEN BYC W TWOIM AUCIE AKUMULATOR http://www.centra.com.pl/pub/uploaddocs/ta..._zastosowan.zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Panowie, alternator spokojnie doładuje akumulator pod warunkiem, że ładowanie jest poprawne. Każdy akumulator, czy to 35Ah, czy 100Ah ładuje się prądem o napięciu 14,4V. Prąd ten będzie zależeć od stopnia rozładowania akumulatora i użycia innych odbiorników prądu. Jeśli alternator ma wystarczającą moc, nie będzie z tym problemu. Niedoładowanie będzie w przypadku, gdy włożymy do auta rozładowany akumulator, licząc że pojazd go naładuje, albo jeździmy na trasach po 2km. Z tym że wtedy żadna bateria nie podoła. Jeśli kolegazaxa10 ma pod względem ceny dobrą ofertę, niech bierze. Jeśli specjalnie chce dopłacić za tak dużą pojemność to faktycznie nie ma sensu. Takie jest moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ledek Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Każdy akumulator, czy to 35Ah, czy 100Ah ładuje się prądem o napięciu 14,4V. trochę tu nieścisłości napięcie na zaciskach akumulatora przy odpowiednim ładowaniu powinno wynosić 14.0V-14.5V dla alternatora dla prądnicy jest troszkę inaczej dla naładowania takiego słonia 100Ah potrzebny jest dłuższy czas a co za tym idzie dłuższe obciążenie silnika przez alternator = większe spalanie a i nie sadze ze producent dal taki zapas mocy alternatora żeby alternator DOBRZE naładował akumulator o prawie 50% większy niż zalecany następna rzeczą jest to ze producent dobrał akumulator odpowiedniej wielkości i nie ma co kombinować sprzedając akumulatory wiem z doświadczenia ze takie kombinowanie kończy się krótsza żywotnością takiego przesadzonego akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sofaboss Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 powiem tak... Rok temu kupiłem akumulator Varte BlueDynamic 70Ah... Jest to chyba najdroższy z ogólnodostępnych aku... (jeszcze Bosch Silver jest w podobnej cenie) Takie cudo będzie kosztować pewnie podobnie jak ta Twoja setka.... a jakościowo będzie o niebo lepszy... Pewnie nie oglądałeś, ale kiedys na TVN Turbo leciał taki program w którym testowano akumulatory. Testowane były akumulatory o pojemności 55Ah różnych marek (było ich z 10 o ile dobrze pamiętam). Badano różne parametry ale zapamiętałem najlepiej pojemność... tak więc akumulatory Delphi i Jenox ( nie wiem czy dobrze pisze marki...) miały zamiast deklarowanych 55Ah niecałe 40Ah... inne akumulatory też nie były wiele lepsze... tylko Varta Blue Dynamic miała 56Ah natomiast Bosch Silver 54Ah! Badając inne parametry także bardzo wyraźnie przodowała Varta i Bosch! Wyniki były takie: 1 miejsce Varta, 2 miejsce Bosch następnie wielka przepaść.... i kolejne baterie... Tak więc sam musisz zdecydować co wolisz.... duży aku (niekoniecznie o tak samo wielkich wartościach jak gabaryty) lub teoretycznie mniejszy ale sprawniejszy akumulator który w zimie napewno Ciebie nie zawiedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexandro Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Panowie. Dzis wymieniłem akus na 72. Ah... przekopałem katalogi akumulatorów oraz fora..i nigdzie nie wskazali 100Ah . Nie dość ze cena jak z kosmosu to jeszcze do tego auta niepotrzebna. Inny problem to taki czy 100 by weszła bo jak ją dzisiaj widziałem to raczej by nie weszła do P12 2,2 .... Wiec...72Ah jest idealna i wystarczająca.... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.