Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Regulator/zawór FICD


lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ostatnio wpadłem na pewien trop u siebie w samochodzie ;-)

 

Jakiś czas temu założyłem samemu klimatyzację. Miałem z nią niestety taki problem, że włączenie jej, nie powoduje wzrostu obrotów na biegu jałowym. Obroty po prostu spadają.

 

Przeglądałem ostatnio, książkę serwisową i powinien być tam zawór FICD (tak jest opisany w książce) - słuzący do regulacji obrotów na biegu jałowym, z włączoną klimatyzacją.

 

U mnie to miejsce jest zaślepione śrubą, i wisi kostka do podłączenia go - więc chciałem taki zdobyć.

 

No i się okazuje, że nie wiem gdzie go kupić, ani w sklepach, ani allegro - czy ma on jakąś inna nazwę? Ktoś ma jaki pomysł jak i gdzie go szukać?

 

Help :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lisek obawiam się, że większość handlarzy jak usłyszy słowo zawór "ficd" wybałuszy gały, ale jeżeli powiesz że to taki zaworek jak silniczek krokowy, który jest umieszczony w przepustnicy zaraz nad nim, to może będzie łatwiej. A jeżeli nie kupisz to chyba ratuje Cię cała przepustnica.

Ale zapytaj Coobcia on sprzedawał jakiś silniczek krokowy to może i zawór by miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupowalem od niego przeplywomierz moze mu sie cos jeszcze zostalo, ale na pw na razie nie odpisal ;-) pozdrawiamy Coobcia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy ten zaworek FICD może być przyczyną, że jak włączam klimę to mi obroty "skaczą".

Na pewno może się zabrudzić, czy można samemu go odkręcać czy powierzyć to fachowcom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można - możesz go wykręcic, tylko uważaj żeby Ci rdzeń nie wyskoczył - jest tam sprężyna - jak ją zgubisz to masz problem. Rdzen sobie mozesz wysunac na spokojnie gdzies na biurku, w srodku jest tylko sprezyna. Rdzen zakonczony jest gumowaną końcówka.

 

Czyszczenie polega na.

 

1. Wpuszczenia czegos do czyszczenia do przepustnicy w dziure po nim.

2. Upewnienia się, że zaworek pracuje płynnie.

 

Problemy z obrotami na klimie moga też być spowodowane np. zużyciem łożysk kompresora i zbyt dużym obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...