Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Wymiana oleju w skrzyni


darek101120
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie co jest z tymi korkami co sie wlewa olej do skzyni???? Mialem N15 i za zadne skarby nie mozna bylo odkrecic tego korka, teraz mam P11 i jest to samo kupilem olej a nie mozna odkrecic korka gdzie sie wlewa olej. Jest na to jakis sposob????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W P10 wlewałem przez miejsce gdzie wchodziła linka szybkościomierza, w P11 tam też się coś znajduje zaraz pójdę do autka i zobaczę to ci napisze. Jeśli chodzi o te korki to są gwintowane na skos, tego na oko nie widać i pewnie jak to "mechanicy kowale" dawniej dokręcali tak i dzisiaj na siłę dokręcili. Teraz trzeba dorobić klucz tam jest kwadrat i przedłużka i może się uda dokręcić. Sprawdziłem w P11 przez ten sam otwór. Na zdjęciu strzałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak kolega calusek mówi korek jest "po stożku"wiec jak jakis niekumaty zaciagnie go na maksa to nie dziwie sie ze trudno odkrecić.Ja u siebie odkreciłem ale fakt musiałem miec dobry klucz(nie pamietam kwadrat czy szesciokąt)i przedłuzka ale poszlo.Ważne zeby jak sie odkreci potem nie zaciagać na maxa.Przez linke to troche żmudna robota :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jadę do ASO na wymianę oleju w skrzyni, bo mechanik w warsztacie za cholerę nie mógł odkręcić korka do wlewu oleju w skrzyni :(.

KOszt wymiany w ASO 30 zł - robocizna - z olejem 150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jadę do ASO na wymianę oleju w skrzyni, bo mechanik w warsztacie za cholerę nie mógł odkręcić korka do wlewu oleju w skrzyni :(.

KOszt wymiany w ASO 30 zł - robocizna - z olejem 150.

 

Ja tez sie poddalem :( (na parkingu przed domem ciezko bylo cos wydumac. W ASO zaplacilem za olej i robocizne w przeliczeniu na zlotowki 120 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nie mało punktów zajmujących się wymianą oleju, jeżeli zdecydujesz się na zakup oleju właśnie w takim serwisie to wymiane zazwyczaj masz gratis. A jeżeli masz swój olej to nie sądzę, żeby za wymiane wzieli więcej niż 20 zł. A 20zł raz na 60000 km to nie wydatek, tymbardziej jak się nie ma odpowiednich narzędzi do odkręcenia korka i wlania oleju.

W P10 wlewałem przez miejsce gdzie wchodziła linka szybkościomierza, w P11 tam też się coś znajduje

Ale prawidłowo olej wlewa się korkiem, którym jest z przodu skrzyni, z tym że trzeba mieć odpowiednią pompkę do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej , mam pytanko, skad wiecie ze trzeba olej zmienic, mam 2000r i cos cieszko biegi mi wchodza, szczegulnie wsteczny, 1,2,3, auto nie takie stare wiec sprzeglo chyba niejest tego powodem, moze olej, czy on niema z tym nic wspunego?>??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2fast4-u. To, że trzeba zmieniać olej i co ile km wiemy, bo czytamy instrukcje obsługi. To czy olej trzeba wymienić zależy nie tyle od wieku autka, co od jego przebiegu.

Do Dziudak. Ignorowanie wymiany oleju nie grozi niczym, poza możliwą awarią skrzyni i kosztami związanymi z jej naprawą (oby) lub wymianą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Udało mi się dzisiaj odkręcić korek do wlania oleju przekładniowego :D. wiem ze musze zalac olej GL-4 75W90 tylko mam pytanie jaki MOBIL, VALVOLINE, moze jeszcze jakis inny byscie polecili???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darek101120 u mnie w skrzyni jest TOTAL jaki to nie pamiętam. Spisuje się znakomicie, w zimie nie ma żadnych problemów z wkładaniem biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie jeszcze jeden problem mam :/

2 miesiące temu zaczeła mi sporadycznie zgrzytać skrzynia jak włączam pierwszy bieg. Popuściłem linkę sprzęgła, problem zniknął ale kilka dni temu znowu się pojawiło zgrzytanie jak włączam pierwszy bieg. Pojawiło się też delikatne telepanie autem jak ruszam popuszczając lekko sprzęgło :/ co świadczy ze docisk siada.

 

Teraz taka dziwna rzecz:) ta jedynka zaczyna zgrzytać dopiero jak się porządnie rozgrzeje silnik. Musze zrobić minimum 70km żeby to zgrzytanie pierwszego biegu wystąpiło. Zauważyłem ze po przejechaniu minimum tych 70km ciągłej jazdy tak jadę przykładowo 100km/h na 5 biegu włączam na luz dojadę do świateł stoję na światłach zapala się zielone szybko wciskam sprzęgło i jedynkę wbijam wtedy zgrzyta co ciekawe bieg wchodzi praktycznie idealnie z bardzo małym oporem przy zgrzycie.

 

Przebieg 185 000km auto kupiłem jak miało 130 000km.

Teraz pytanie czy to sprzęgło już kończy swój żywot???

 

Mam kupione już 4L oleju VALVOLINE 75W90 GL-4

czekam aż ASO sprowadzi mi korek do wlewu oleju w skrzyni

Z mechanikiem dogadałem się ze za 180PLN wymieni mi sprzęgło.

 

Teraz mam pytanie czy polecane na forum sprzęgła VALEO sprzedawane na allegro koszt 310PLN będzie dobrym wyborem??????

 

P.S

Jak się zmienia sprzęgło warto wymienić jakieś uszczelniacze na wale albo inne jakies rzeczy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja mam takie pytanie odnośnie oleju do TD.

Kupiłem niedawno olej 80W90 GL-5 VALVOLINE i nie wiem czy to dobry wybór.

Wiem że oleje do skrzyni są synetyczne, półsyntetyczne i mineralne i ponoć ten co ja mam jest właśnie mineralny. Jakie znaczenie dla skrzyni rodzaj oleju?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem niedawno olej 80W90 GL-5 VALVOLINE i nie wiem czy to dobry wybór.

Ma byc 75w90 gl4 ew gl4/gl5, sam gl5 byc nie moze do tego musi byc pelen syntetyk. Takim olejem jak masz zniszczysz skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz taka dziwna rzecz:) ta jedynka zaczyna zgrzytać dopiero jak się porządnie rozgrzeje silnik. Musze zrobić minimum 70km żeby to zgrzytanie pierwszego biegu wystąpiło. Zauważyłem ze po przejechaniu minimum tych 70km ciągłej jazdy tak jadę przykładowo 100km/h na 5 biegu włączam na luz dojadę do świateł stoję na światłach zapala się zielone szybko wciskam sprzęgło i jedynkę wbijam wtedy zgrzyta co ciekawe bieg wchodzi praktycznie idealnie z bardzo małym oporem przy zgrzycie.

 

dzisiaj wymienilem olej w skrzyni zobaczymy jak bedzie :)

 

Mozeci mi orientacyjnie napisac co moze byc przyczyna tego zgrzytania przy włączaniu pierwszego biegu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma byc 75w90 gl4 ew gl4/gl5, sam gl5 byc nie moze do tego musi byc pelen syntetyk. Takim olejem jak masz zniszczysz skrzynie

 

Zamieniłem ten olej, oczywiście dopłacając, na Mobil MOBILUBE 1 SHC 75W90 GL-4/GL-5 Full Syntetyk. Mam nadzieję że taki może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem ten olej, oczywiście dopłacając, na Mobil MOBILUBE 1 SHC 75W90 GL-4/GL-5 Full Syntetyk. Mam nadzieję że taki może być.

Ten jest jak najbardziej ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Żeby nowego tematu nie zakładać zapytam tutaj. Zmieniam sprzęgło mam zakupione:

 

- olej do skrzyni VALVOLINE

- kompletne sprzęgło VALEO

- linkę sprzęgła

 

co warto jeszcze wymienić jak juz skrzynia będzie wyjęta??? jakieś uszczelki będą potrzebne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...