Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Zamek w drzwiach kierowcy - problem z kluczykiem


Gość rudy

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji ubezpieczania samochodu musiałem pokazać, że kluczyk, który mam, pasuje do drzwi. I tu niespodzianka, bo okazało się, że kluczyka nie można do końca włożyć, nie mówiąc już o przekręceniu. Wpuściłem do dziurki od klucza trochę WD-40, kluczyk jakby dalej wchodzi, ale nadal nie da się go przekręcić. Ponadto cały plastikowy element (zamek wraz z klamką) wydaje się nieco obluzowany - lekko się rusza przy próbie kręcenia kluczykiem.

 

Czy można coś jeszcze próbować z tym zrobić samemu, czy uderzać do serwisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie żadna reklama zaznaczam z góry ale w tvn turbo w programie Mechanik czy jakoś tak prowadzący pokazuje jak przeczyścić i zakonserwować zamek w drzwiach kierowcy.

Jakiś środek penetrujący na początek na pół godziny. Potem włożyć kluczyk i delikatnie dociskać i lekko kręcić. Jak nie wejdzie czynność ze środkiem i kręceniem powtórzyć.

Potem biały smar do zamka (taki nie zastygający) na przyszłość i tyle. Moja wiedza jest z tego programu.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji ubezpieczania samochodu musiałem pokazać, że kluczyk, który mam, pasuje do drzwi. I tu niespodzianka, bo okazało się, że kluczyka nie można do końca włożyć, nie mówiąc już o przekręceniu. Wpuściłem do dziurki od klucza trochę WD-40, kluczyk jakby dalej wchodzi, ale nadal nie da się go przekręcić. Ponadto cały plastikowy element (zamek wraz z klamką) wydaje się nieco obluzowany - lekko się rusza przy próbie kręcenia kluczykiem.

 

Czy można coś jeszcze próbować z tym zrobić samemu, czy uderzać do serwisu?

 

Porostu zatrzymał Ci się zamek. Dosyć częsta sprawa jak zamek jest nie używany,

w poprzednim autku miałem ten sam problem. Poradziłem sobie z nim następująco:

najpierw wymontowałem cały wkład zamka, wrzuciłem go do nafty na jakąś godzinke, następnie oczyściłem delikatnie szczotką drucianą z całego syfu, rozruszałem cienkim srubokrętem zapadki, zakonserwowałem i wszystko ładnie chodziło :).

Ps. jeszcze jedno taki specyfik jak WD-40 powoduje właśnie "zalepianie" się zamka, radze używać do zamków innego środka penetrującego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) najpierw wymontowałem cały wkład zamka, wrzuciłem go do nafty na jakąś godzinke, (...)

Dzięki za info. A w jaki sposób wymontować wkład zamka?

Ps. jeszcze jedno taki specyfik jak WD-40 powoduje właśnie "zalepianie" się zamka, radze używać do zamków innego środka penetrującego ;)

A jaki środek możesz polecić? Jestem niezbyt w temacie, więc będę wdzięczny za przykładowe nazwy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) najpierw wymontowałem cały wkład zamka, wrzuciłem go do nafty na jakąś godzinke, (...)

Dzięki za info. A w jaki sposób wymontować wkład zamka?

 

Jak pisałem: nie robiłem tego w almerce tylko w poprzednim aucie, ale myśle że jak zdemontujesz poszycie drzwi to zobaczysz jak to jest tam zamonotowane. Ja niestety jeszcze tam nie zaglądałem.

 

Ps. jeszcze jedno taki specyfik jak WD-40 powoduje właśnie "zalepianie" się zamka, radze używać do zamków innego środka penetrującego ;)

A jaki środek możesz polecić? Jestem niezbyt w temacie, więc będę wdzięczny za przykładowe nazwy :)

 

Ja używałem środka który nazywał się penetrant rust check czy jakoś tak podobnie, jak bede miał chwilke to sprawdze i powiem dokładnie, lub znajde gdzieś w necie to podam linka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...