Gość Gotrek Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Witam, jaki wpływ na zużycie paliwa ma włączenie dmuchawy, nie klimatyzacji, tylko zwykłej dmuchawy. Zastanawia mnie to, wiadomo, że ustawienie większej mocy nawiewu wymaga większego napięcia z akumulatora, za czym idzie spalanie. Tak mi się przynajmniej wydaje. Jak to właśnie jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mitch Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Konkretnie, to jest większe obciążenie alternatora, ale nie wygłupiajmy się, odpalenie radia podłączonego pod porządny wzmacniacz może ma jakiś (nikły) wpływ na spalanie. To tak samo jak z argumentem, że włączone światła powodują zwiększenie zużycia paliwa. Tak naprawdę wpływ tego jest pomijalny, największy wpływ na spalanie ma klima i styl jazdy, którym możesz znacznie zafałszować wynik spalania (czy to na plus, czy na minus). W jeździe na kropelkę, być może to miałoby znaczenie, ale nie w normalnej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Czytałem że włączenie świateł powoduje wzrost spalania rzędu 0,2 litra. Wszystkie żarówki jakie się wtedy zapalają mają moc do 200 Watt. Wiatraczek od nadmuchu ma z pewnością mniejszą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Gotrek, to żeś wypalił. Spalanie pewnie większe o 0,05l/100km więc chyba mniejsze koszty niż dzwon przez zaparowane szyby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Gotrek, to żeś wypalił. Spalanie pewnie większe o 0,05l/100km więc chyba mniejsze koszty niż dzwon przez zaparowane szyby... hehe no cóż, dobrze jednak jest wiedzieć nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 dobrze jednak jest wiedzieć nie? Nie no, raczej Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś wyłączał nawiew, żeby zaoszczędzić paliwko. Ale różni ludzie czytają forum i różnymi rzeczami się sugerują pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karol Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Gotrek, to żeś wypalił. Spalanie pewnie większe o 0,05l/100km więc chyba mniejsze koszty niż dzwon przez zaparowane szyby... :one: Gotrek, śmiało włączaj dmuchawę - bezpieczeństwo jest najważniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 W skrajnych wypadkach moze faktycznie ta wartosc byc mierzalna, na przyklad kiedy alternator sie uszkodzi i pod obciazeniem (dmuchawa) wzrasta znacznie jego opor obrotowy. Przy sprawnym alternatorze wartosc wzrostu spalania jest nie do zmierzenia - o ile w ogole wystepuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.