Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] gdzie jest przekaźnik świec żarowych


Gość eNcoM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

gdzie jest przekaźnik świec żarowych szukałem w bezpiecznikach i pod maską ale nie ma tam takiego oznaczenia

 

Moja gadzinka ostatnio ciężko pali na dłuższym postoju kontrolka świec świeci może niacałą sekundę a po dotknięciu świec są zimne sprawdzałem (na drucik) świece i są dobre (iskrzą) ale chyba się nie grzeją

Jak ustalę przekaźnik to jest jeszcze jedna opcja rozszczelnienie na przewodach filtra paliwa i pompy możliwe że na dłuższym postoju paliwo ucieka z pompy z powrotem do filtra lub do przewodów dostaje się powietrze

 

Mam jeszcze jedno pytanko czy w każdym słoneczku instalacja jest taka sama (uniwersalna)

W komorze silnika znalazłem kilka wtyczek i nigdzie nie ma na nie miejsca na ich podłączenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik świec żarowych jest zaraz obok filtra powietrza ; )powinien być wsadzony gdzies po jego prawej stronie ( jak staniesz przodem do silnika )

 

Już znalazłem zdążyłem ściągnąć książkę napraw do sunny od sabaki i teraz już wiem że ty chyba na pewno przekaźnik bo na świece w ogóle nie dochodzi napięcie

Chyba ze po drodze jest jeszcze jakieś inne zabezpieczenie bezpiecznik czy coś innego??

bo moje świece ni dudu

 

Poza tym jednego nie mogę rozgryźć

jak się nie mylę to chyba ten diesel 75A jest od podgrzewania wstępnego

a ten zamontowany osobno przy filtrze powietrza to też do grzania??

bezpieczniki_m2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynka w moim aucie wygląda identycznie. W przegrodzie opisanej FL 75A DIESEL mam bezpiecznik, przez który idzie napięcie na świece. Po wyjęciu go świece nie grzeją, jednak sterownik działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynka w moim aucie wygląda identycznie. W przegrodzie opisanej FL 75A DIESEL mam bezpiecznik, przez który idzie napięcie na świece. Po wyjęciu go świece nie grzeją, jednak sterownik działa.

 

Czyli zaczynam od tego bezpiecznika sprawdzę jeszcze miernikiem czy dochodzi do niego napięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce które masz puste 10A GLOW - to raczej też jest od świec żarowych. Świeczki możesz sprawdzić na krótko czy grzeją

 

Świece sprawdzałem (iskrzą)

niestety nie dochodzi do nich napięcie sprawdzałem także bezpiecznik DIESEL 75A i jest ok

sprawdzałem czy jest przejście pomiędzy bezpiecznikiem a zasilaniem świec i nie tego nie było ale sprawdzałem na wyłącznym zapłonie już sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz w przekazniku swiec zarowych czy dochodzi czujnik temperatury i czy dziala / w niektorych modelach był wewnatrz PU/.

Ja prowadze zaklad elektroniki pojazdowej i gdybys mieszkal blizej to chetnie pomoglbym gratis

Artur062 :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz w przekazniku swiec zarowych czy dochodzi czujnik temperatury i czy dziala / w niektorych modelach był wewnatrz PU/.

Ja prowadze zaklad elektroniki pojazdowej i gdybys mieszkal blizej to chetnie pomoglbym gratis

Artur062 :kosci:

 

Co to PU ps ile może mnie kosztować taki przekaźnik sprawdzę czy jest przejście pomiędzy nim a bezpiecznikiem a świecami i będę wiedzieć co i jak

Może warto go wymienić

jutro po pracy będę miał trochę czasu to będę się bawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A TAK NA MARGINESIE PRZEKAZNIK SWIEC ZAROWYCH POWINIEN BYC W SRODKU , NA DOLE , POD PLASTYKIEM , OBOK TWOJEJ LEWEJ NOGI / NIEKTORE MODELE/.

OCZYWISCIE CZUJNIK TEMP. OD SWIEC TO NIE TEN SAM CO OD TEMP. POKAZYWANEJ NA WSKAZNIACH.

ARTU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie dochodzi do nich napięcie sprawdzałem także bezpiecznik DIESEL 75A i jest ok

A jakbyś tak zdjął wtyczkę z czujnika temperatury i wtedy sprawdził. A może tę wersję ćwiczyłeś?

Jeszcze nic nie zdążyłem zrobić więc nie było żadnych eksperymentów

Mogę wiedzieć gdzie jest czujnik temperatury przekaźnika ps przekaźnik mam koło

-filtra taka osobna czarna kostka

czy czujnik temp jest w niego wbudowany??

 

ps sorki że tak przynudzam ale nie zdarzyłem poznac tego samochodu mam go miesiąc poza tym chyba źle określiłem mój samochód to sunny liftback (sedan z klapa) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych pojazdach / ford escort diesel / czujnik temperatury jest zamontowany w przekażniku świec żarowych.

Podaj dokładnie model i rocznik, najlepiej z nr silnika to sprawdzę na schemacie

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury sterujący świecami jest z tyłu silnika ( od strony przegrody czołowej ) z prawej strony ( od pasażera ) Siedzi niedaleko czujnika od wskaźnika temp. w metalowej rurze z cieczą chłodzącą. Dochodzą do nie go 2 przewody i po tym można go odróżnić od czujnika do zegarów, gdzie jest tylko jeden kabelek. Łatwo go zobaczyć, gdyż jest na wysokości wtryskiwaczy.

tak jak pisał B12 zdejmij z niego przewody i zobacz, czy świece grzeją.[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przerabiałem podobny temat ostatnio u w CD20 sprawa wygląda tak:

 

Przyjmując, że bezpiecznik jest sprawny, miernik w łapkę i sprawdzamy czy jest podawane napięcie na listwę zasilającą świec, nie ma - sprawdzamy przekaźnik (koło puszki filtra czarna kostka z czterema przewodami, przykręcona do wewnętrznej części błotnika) - działa to sprawdzamy "przejście" przewodów akumulator - przekaźnik (kolor biały) i przekaźnik - listwa zasilająca świece (czerwony). Poza tymi elementami zostają tylko czujnik temp. (na podstawie jego wskazań urządzenie sterujące określa czas grzania świec) lub urządzenie sterujące. Jeśli jednak po włączeniu zapłonu usłyszysz charakterystyczne załączenie przekaźnika świec to znaczy, że urządzenie go załącza i usterka leży gdzieś na trasie akumulator - przekaźnik - świece...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przerabiałem podobny temat ostatnio u w CD20 sprawa wygląda tak:

 

Przyjmując, że bezpiecznik jest sprawny, miernik w łapkę i sprawdzamy czy jest podawane napięcie na listwę zasilającą świec, nie ma - sprawdzamy przekaźnik (koło puszki filtra czarna kostka z czterema przewodami, przykręcona do wewnętrznej części błotnika) - działa to sprawdzamy "przejście" przewodów akumulator - przekaźnik (kolor biały) i przekaźnik - listwa zasilająca świece (czerwony). Poza tymi elementami zostają tylko czujnik temp. (na podstawie jego wskazań urządzenie sterujące określa czas grzania świec) lub urządzenie sterujące. Jeśli jednak po włączeniu zapłonu usłyszysz charakterystyczne załączenie przekaźnika świec to znaczy, że urządzenie go załącza i usterka leży gdzieś na trasie akumulator - przekaźnik - świece...

 

To jest instrukcja której mi było trzeba jak dobrze pójdzie to jutro się tym zajmę jakoś w tym tygodniu nie mogę się za to zabrać - zmieniam prace, rejestruje nysse ;D

 

Wreszcie miałem trochę czasu i sytuacja przedstawia się tak:

po odłączeniu czujnika temp. świece nie grzeją

po sprawdzeniu przewodów z przekaźnika (przewody są w porządku) ustaliłem że to przekaźnik teraz muszę kupić nowy i wtedy autko będzie normalnie zapalać ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...