Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Problem z hamulcami


Gość Adaśko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problemik z układem hamulcowym, dokładniej chodzi o to ze zbrakło mi hamulców :( .Hamulec łapie jako tako tylko na jedno kolo (to które się znajduje najbliżej pompy hamulcowej, po drugie po odpaleniu silnika pedał hamulca roboczego jest taki miękki jak by wogóle nie było pompy hamulcowej. Następna sprawa jest tego rodzaju ze podczas odpowietrzani wystąpiło mi dziwne zjawisko-podczas odpowietrzania hamulców na zgaszonym silniku ciśnienie z odpowietrzników wydawało mi się dosyć konkretne a na zapalonym, ciśnienia praktycznie nie było :( pomyślałem sobie ze to może być wina pompki hamulcowej wiec kupiłem zestaw naprawczy i go zamontowałem i bez żadnej zmiany. Zauważyłem także jakieś syczenie podczas naciskania pedału hamulca gdzieś w okolicach serwa, czy to normalna sprawa??? :( A co do klocków, tarcz,szczęk i bębnów to są jeszcze w miare. Braknie mi już pomysłów do tej usterki wiec proszę was o pomoc z góry DZIęKUJE. pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest suche, w serwie tez nie widać śladu żadnego płynu, przewód który idzie z kolektora ssącego (chyba) do serwa jest cały a czy może wiecie czy przy tej dźwigni przy serwie od strony pedału jest jakies uszczelnienie to mogło by to sie zuzyc :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przy tej dźwigni przy serwie od strony pedału jest jakies uszczelnienie to mogło by to sie zuzyc

Na pewno coś takiego jest. Serwo jest podzespołem, którego producent nie zaleca naprawiać tylko wymieniać kompletne. Dlatego nawet części do niego nie są w obrocie handlowym. Jeśli faktycznie występuje syczenie z jego okolic, a jesteś pewien połączenia z kolektorem, to serwo jest gdzieś wewnątrz nieszczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiecie moze ile takie serwo kosztuje???

Dużo. Może z 2000 PLNów, mówimy o nowym.

czy pasowalo by od jakiegos innego nissana np sunny albo cos???

Są różnice w zależności od wersji silnikowej i czy jest ABS, czy nie ma. Na serwie powinno być widoczne oznaczenie. Także proponowałbym się trzymać tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja wole sobie to jakos zregenerowac ;) dzieki za pomoc jutro zabieram sie za to serwo bo zycie mi jeszcze mile :) pozdro

 

Zadzwoń do gościa , na pewno ma serwo i za niedużą kasę , 668 727 161

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość superob

napisz jak poradziłeś sobie z tematem bo mam podobną sprawe u siebie wymieniłem wszystkie klocki przós i tył ale hamulec mam na dwa razy jeszcze bede próbował odpowietrzac jak na forum opisują zaczynająć lt-pp-pt-lp patrząc od tyłu auta bo robiłem to wczesniej w sposób od najdalszego kółka od pompy do najbliższego,pomogło ale to jeszcze nie to a też mam jakieś syczenie ale wszedzie sucho.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź szczelność całego układu - pobserwuj czy nigdzie nie ma wyciaków, jak nie ma to sprawdź czy wszystkie tłoczyska poruszają się lekko i idzie je wcisnąć z powrotem, także sprawdz czy zaciski po prowadnicach się rudzają lekko...

A co do serwa to jak jest duża nieszczelność to poprostu nie ma wspomagania a efekt jest taki że padał jest twardy.

 

Powodzenia w poszukiwaniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej to się naprawiało serwo , w dzisiejszych czasach można już bez problemu kupić dlatego nie warto dawać do naprawy, naprawę serwa można było dokonać tylko w wyspecjalizowanym zakładzie, ja osobiście widziałem jak to się robi, i niestety beż specjalnego sprzętu nie da się tego dobrze zrobić.

I jeszcze jedno po odkręceniu serwa , jest tam takie cięgno któro ma regulację na gwincie , nie radzę tego wykręcać lub wkręcać bo mozna zrobic złe ustawienie luzu i pompa hamulcowa może cały czas pracować czyli hamulce mogą blokować itd.

Gdzieś w instrukcji jest napewno podane jaką długośc ma mieć to cięgno, ja niestety nie znam bo nigdy w nissaniku tego nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

wszystko sie zgadza ale to ze nie masz hamulców to wlasnie raczej nie wina serwa jesli by ono nie działalo bedzie twardy pedal ale hamulce są tyle ze musisz uzyc nielada sily zeby zahamować. ja raczej szukal bym przyczyny w ukladzie hydraulicznym moze coś z ta pompą jest nie tak przepuszcza czy coś dobrze to aby wszystko poskladaleś??? nie wiem ale chyba w twojej wersji tez sa z tyłu korektory na wachaczach kiedyś mialem przypadek ze w sumie cały uklad obszukalem i nic hamulce po kilku wcisnieciach zapowietrzal sie . w końcu juz nie wiedziałem za co sie wziąc wywaliłem te korektory jak by reka odjoł ale nie radze ich usówać tył hamowal szybciej jak przód . zastosowałem wtedy stałe chyba od fiata cc było ok bo ja miałem 2.0 i tam były rególowane w raz z osiadaniem tyłu auta. oblukaj najpierw dobrze hydraulike na moje oko z tego co piszesz to tam jest wina. a serwo wspomaga wciśniecie pedału i zato ci tak wpada. to ze ono syczy na pewno nie powinnno ale u mnie tez delikatnie syczy jedno juz przerdzewialo kupilem na alegro za 100 pln dostanie jego graniczyło z cudem bo to jakis lukas był czy coś teraz to troszeczke syczy na wolnych obrotach ale w kabinie tego nie slychac hamulce gites wiec nic nie dotykam bo nawet nie mam na co wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jak poradziłeś sobie z tematem bo mam podobną sprawe u siebie wymieniłem wszystkie klocki przós i tył ale hamulec mam na dwa razy jeszcze bede próbował odpowietrzac jak na forum opisują zaczynająć lt-pp-pt-lp patrząc od tyłu auta bo robiłem to wczesniej w sposób od najdalszego kółka od pompy do najbliższego,pomogło ale to jeszcze nie to a też mam jakieś syczenie ale wszedzie sucho.pozdrawiam

Podejrzewam, że to tylko źle odpowietrzone hamulce, pojeździsz ze trzy dni (ostrożnie!!!) i wszystko wrócido normy, same się odpowietrzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega superob odpowietrzał hamulce tylko nie do końca mu się to udało, w takim wypadku po kilu dniach same dojdą do siebie, czyli się odpowietrzą. Co innego poskładać zaciski i wogóle ich nie odpowietrzać, wtedy same tego nie zrobią. Wiem to bo jak sam składam hamulce i nie mam z kim odpowietrzyć to zalewam strzykawką zaciski, przykręcam przewody hamulcowe i po takim zabiegu pedał jest mięki ale po dwóch, trzech dniach jazdy wszystko wraca do normy, czyli układ sam wypycha te pęcherzyki powietrza, które zostały w przewodach czy zaciskach.

 

A co do syczącego serwa u kolegi superob, to myślę, że też się uspokoi jak pedał będzie już normalnie twardy, przy źle odpowietrzonym układzie pedał leci dalej w podłogę niż podczas normalnej pracy i z tąd to syczenie serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

hmmm to mi teraz przyjacielu rozwalileś calą konstrukcjie czola o ukladach hamolcowych . od kad robie auta poczawszy od malucha a skończywszy na amerykanskich wymysłach jeszcze sie nie spotkałem zeby sie układ sam odpowietrzył ale ok moze i tak jest. ja zawsze po kazdej ingerencji w hydraulike odpowietrzam . powiem wiecej nie raz za kilka dni jeszcze odpowietrzałem ponownie poniewaz po kilku hamowaniach w aucie robił sie dziwnie miekki pedał jeszcze jednak gdzies powietrze było. tym bardziej ze po wymianie pompy najtrudnij odp gdyz pompa jest na samym początku. to o czym piszesz ze pedal twardnieje po kilku dniach to predzej przyczyna ułozenia sie wszystkich elementów jakie naprawiałeś dopasowanie klocka do tarczy skasowanie luzu do minimum równiez jesli z tyłu są bebny poprawne ustawienie samoregolatorów szczek. ja gdy nie mialem z kim odp po prostu zalewalem plynem zbiorniczek odkrecałem odpowietrznik i czekalem az plyn zacznie w miare plynnie leciec metoda dorazna zawsze pózniej trzeba bylo z czyjąś pomocą odp powietrze bylo.

 

[ Dodano: Pią 07 Mar, 2008 16:20 ]

a co de serwa to nie powinno syczeć ani po naciśnieciu pedału ani gdy pedał jest swobodny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam dołączę sie do tematu żeby nie zaśmiecać nowymi postami. Mam Primerke 95r P 10 bez abs i mam taki problem na wolnych obrotach podczas postoju pedał hamulca leci do samego spodu bez żadnego oporu lekko, podczas jazdy pedał chodzi bardzo lekko łapie normalnie od góry lecz da się go wcisnąć do końca i blokują się przednie koła gorzej z tylnymi. Cylinderki czyściłem klocki wymieniłem domyślam się że coś z serwem ale nie znam się za bardzo wiec proszę o pomoc. W razie jak będzie potrzebne więcej szczegółów proszę pisać wszystko będę opisywał.

Edytowane przez Pryta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom płynu hamulcowego. To mi wygląda na zapowietrzone hamulce.

Płyn jest dolewałem przy odpowietrzaniu które już robiłem parę razy mi to wygląda jak by ciśnienia było brak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w benzynie jest pompa vacum bo w dieslu napewno i on daje cisnienie na serwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podciśnienia tzn. na zgaszonym silniku bez wspomagania hamulcy jest i powinien być i u Ciebie tępy oporny pedał hamulca na dziurawym serwo również. Mi to też wygląda na przypowietrzenie, najlepiej gdybyś podjechał do kogoś kto ma wysysarkę, i odpowietrzyć na tip top, tak samemu razem z pompowaniem pęcherzyki nie zawszy wyjdą z płynem. Trochę zalatuje do nieszczelnej pompki, ale najpierw odessij z tylnych kół płyn, mniej roboty, jak coś mam pomkę i serwo do p10 oddam za flaszkę ale sprawdź tamto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podciśnienia tzn. na zgaszonym silniku bez wspomagania hamulcy jest i powinien być i u Ciebie tępy oporny pedał hamulca na dziurawym serwo również. Mi to też wygląda na przypowietrzenie, najlepiej gdybyś podjechał do kogoś kto ma wysysarkę, i odpowietrzyć na tip top, tak samemu razem z pompowaniem pęcherzyki nie zawszy wyjdą z płynem. Trochę zalatuje do nieszczelnej pompki, ale najpierw odessij z tylnych kół płyn, mniej roboty, jak coś mam pomkę i serwo do p10 oddam za flaszkę ale sprawdź tamto.

 

Na zgaszonym silniku mam normalny pedał twardy po odpaleniu silnika nagle leci w podłogę i mogę go wciskać lekko ręką np. Podczas jazdy robi się opór od pierwszego hamowania ale jak mocno nacisnę pedał to mogę go wdusić do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na to odpowietrzenie na odsysarkę daj 20zł za odpowietrzenie na 100% dla spokoju, ale jak dla mnie pompki nie masz, nie piszę tego dlatego że mam pompkę do sprzedania, moja też jest stara, po prostu uszczelki w twojej nie trzymają, gdy mocno depniesz płyn ucieka bokami uszczelek. Sprawdź to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...